pen muis
pen muis
Ik heb gekeken naar een penmuis omdat daarmee prettiger te werken is in photoshop dan een gewone muis.
Ik kom dan al gauw uit op een Wacom schrijftablet, maar dat is de bedoeling niet.
Ik wil enkel werken met zo'n pen, al die optie's voor zo'n schrijftablet hoef ik niet.
Nu bestaan die dingen wel, maar in Nederland is er weinig informatie over.
Het is ook nog eens zo dat je met de meeste pennen enkel maar kan schrijven en niet de cursor kan bedienen
wat natuurlijk wel de bedoeling is. Ik moet er natuurlijk wel alle tools van photoshop mee kunnen bedienen.
Mijn oog is gevallen op de i-pen deze heeft een drukcensor zodat ik daar ook mee kan slepen.
Alleen is deze pen besnoerd, wat ik weer niet zo prettig vind want ik doe alles draadloos.
Wieowie heeft ervaring met dat spul?
Groet, Ed.
Ik kom dan al gauw uit op een Wacom schrijftablet, maar dat is de bedoeling niet.
Ik wil enkel werken met zo'n pen, al die optie's voor zo'n schrijftablet hoef ik niet.
Nu bestaan die dingen wel, maar in Nederland is er weinig informatie over.
Het is ook nog eens zo dat je met de meeste pennen enkel maar kan schrijven en niet de cursor kan bedienen
wat natuurlijk wel de bedoeling is. Ik moet er natuurlijk wel alle tools van photoshop mee kunnen bedienen.
Mijn oog is gevallen op de i-pen deze heeft een drukcensor zodat ik daar ook mee kan slepen.
Alleen is deze pen besnoerd, wat ik weer niet zo prettig vind want ik doe alles draadloos.
Wieowie heeft ervaring met dat spul?
Groet, Ed.
Veel goedkope zooi, weinig bla bla, soms aardige foto's.
- MarcoD750
- Ontwerp & Ontwikkeling
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: pen muis
Ik heb een trust TB 5300 deze is draadloos en werkt goed, om te beginnen is deze ideaal. Deze kost niet zoveel als een wacom. De optie's op het tablet gebruik ik nooit. In de toekomst zal ik dit waarschijnlijk gaan vervangen door een ander, maar voorlopig werkt het voor mij heerlijk.
met vriendelijke groet, Marco
Z6 | Z 24-120 | AF-S Nikkor 14-24 | AF-S Nikkor 24-70 2.8 | AF-S 70-200 2.8 VRI | SB910 | Insta360 |
Z6 | Z 24-120 | AF-S Nikkor 14-24 | AF-S Nikkor 24-70 2.8 | AF-S 70-200 2.8 VRI | SB910 | Insta360 |
Ja, da's leuk, maar toch weer een schrijftabletMarcoD90 schreef:Ik heb een trust TB 5300 deze is draadloos en werkt goed, om te beginnen is deze ideaal. Deze kost niet zoveel als een wacom. De optie's op het tablet gebruik ik nooit. In de toekomst zal ik dit waarschijnlijk gaan vervangen door een ander, maar voorlopig werkt het voor mij heerlijk.
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Dat heeft een reden. Zo'n pen is geen muis. De positie wordt gepaald door te kijken naar de locatie van de pen op het tablet.vrije064 schreef:Ja, da's leuk, maar toch weer een schrijftablet
- ArjanL
- Forumlid
- Contacteer:
Als je alle tools van Photoshop wil gebruiken ontkom je niet aan een tekentablet. De betere (Wacom) zijn namelijk zeer nauwkeurig en drukgevoelig. De schakelaar in de pen is in te stellen als 'links- of rechtsklik' en nog veel meer.
http://www.arjanlaging.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Omdat het kan, wil niet zeggen dat het ook moet!
Omdat het kan, wil niet zeggen dat het ook moet!
Zo als ik al geschreven heb, dat veel meer hoeft voor mij niet.ArjanL schreef:Als je alle tools van Photoshop wil gebruiken ontkom je niet aan een tekentablet. De betere (Wacom) zijn namelijk zeer nauwkeurig en drukgevoelig. De schakelaar in de pen is in te stellen als 'links- of rechtsklik' en nog veel meer.
Kijk, mijn redenering is simpel. Voor een muis heb je geen schrijftablet nodig
en als ik de eigenschappen van een muis nou in een andere behuizing plaats (een pen) dan heb ik nog steeds geen
schrijftablet nodig. Dat is ook wat sommige fabrikanten van een penmuis ook beweren.
Of is het zo dat ik het allemaal niet zo goed begrijp? (kan ook)
Laatst gewijzigd door vrije064 op zo nov 14 2010 9:25 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"Zo'n pen is geen muis", dat klopt, maar ik stelde al dat ik dat niet wilde, maar een PENMUIS en dat is WEL een muis.Patrick schreef:Dat heeft een reden. Zo'n pen is geen muis. De positie wordt gepaald door te kijken naar de locatie van de pen op het tablet.vrije064 schreef:Ja, da's leuk, maar toch weer een schrijftablet
En dan hier een muispen.Zo'n pen is geen muis, dat klopt, maar ik stelde al dat ik dat niet wilde, maar een PENMUIS en dat is WEL een muis.
lhttp://www.ergoweb.nl/ergonomische-muiz ... joy-1.html
Wat is het voordeel van zo'n verticale muis? RSI voorkomend?
Groet Bramsie
Oh,oh,oh, wat is lezen toch moeilijk, je presenteert hier een MUIS, een ergonomische muis.Bramsie schreef:En dan hier een muispen.Zo'n pen is geen muis, dat klopt, maar ik stelde al dat ik dat niet wilde, maar een PENMUIS en dat is WEL een muis.
lhttp://www.ergoweb.nl/ergonomische-muiz ... joy-1.html
Wat is het voordeel van zo'n verticale muis? RSI voorkomend?
Groet Bramsie
Is dat een pen?
Ik volg dit gedoe al even.
Ik kan met niet voorstellen dat hier niets bij zou zitten:
http://www.google.nl/search?client=fire ... gle+zoeken" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik zocht op Google slechts één maal naar het woord "penmuis" (inderdaad, dat is één woord, zonder die overbodige spatie).
emdeklerk
Ik kan met niet voorstellen dat hier niets bij zou zitten:
http://www.google.nl/search?client=fire ... gle+zoeken" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik zocht op Google slechts één maal naar het woord "penmuis" (inderdaad, dat is één woord, zonder die overbodige spatie).
emdeklerk
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
http://www.penandmouse.co.kr/english/" onclick="window.open(this.href);return false;vrije064 schreef: Ik wil enkel werken met zo'n pen, al die optie's voor zo'n schrijftablet hoef ik niet.
http://www.backshop.nl/nl_NL/mainproduc ... penmuis-ii" onclick="window.open(this.href);return false;
Vriendelijke groet, Léon Obers
Uiteraard was het eerste wat ik gedaan heb even googlen, dus deze resultaten ken ik allemaal.
Alleen de uitleg over deze apparaten was zo summier of helemaal niet dat ik dit op het forum heb geplaatst.
Het online zoeken in computerwinkels in Nederland leverde helemaal niets op.
Ik bedank iedereen die zich even voor mij heeft ingespand, ik zoek verder.
Groet, Ed.
Alleen de uitleg over deze apparaten was zo summier of helemaal niet dat ik dit op het forum heb geplaatst.
Het online zoeken in computerwinkels in Nederland leverde helemaal niets op.
Ik bedank iedereen die zich even voor mij heeft ingespand, ik zoek verder.
Groet, Ed.