trollentest UPDATE : Foto van mijn "studio"

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
André
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

trollentest UPDATE : Foto van mijn "studio"

Bericht door André » ma nov 15 2010 11:49 am

Vanmiddag aan het spelen geweest met mijn studiosetje en mijn geliefde noorse trol. Prima model, zeurt niet, eet niet, drinkt niet, een nadeel. Hij is erg lelijk.

Het valt nog niet mee want mijn ruimte is zeer beperkt. Maar de opstelling was als volgt. De Trol stond ongeveer 30 cm van de achterwand af. De 2 flisers op 45 graden schuin naar beneden gericht op ongeveer 80 cm afstand. (Tja meer ruimte heb ik eigenlijk niet) Mijn 105 VR erop en op ongeveer 1,5 meter afstand en scherp op het linkeroog.

Iso op 100 (L01) sluitertijd op 125 en diafragma op 11 gezet. Flitsers op de laagste stand (2.0) Dit is het resultaat. Bewerking, alleen verkleind en wat verscherpt. Het is nog niet veel, maar vertellen jullie maar of ik op de goede weg zit.

Als ik een en ander redelijk onder de knie heb, wil ik wat series gaan maken van mijn britse kortharen.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door André op ma nov 15 2010 5:56 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip

Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Re: trollentest

Bericht door Patrick » ma nov 15 2010 2:01 pm

Op mijn totaal niet gekalibreerde scherm hier (niet thuis), lijkt mij de achtergrond roze. Is dat de bedoeling?
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Bob42
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Bob42 » ma nov 15 2010 2:07 pm

Patrick schreef:Op mijn totaal niet gekalibreerde scherm hier (niet thuis), lijkt mij de achtergrond roze. Is dat de bedoeling?
Hangt er van af welke kleur die muur heeft, of ben ik nu aan het trollen? :lol:

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » ma nov 15 2010 2:11 pm

Scherpte lijkt wel okay Flippie. Ik weet niet of een witte achtergrond je bedoeling was? In dat geval moet je ook nog je achtergrond belichten en als je die echt wit wilt hebben plm. een stop hoger dan de andere flitsers. In jouw geval dus f13. Evt. kun je ook in de nabewerking d.m.v. een sturingspunt de achtergrond wit maken.

In onderstaand voorbeeld met Nik Software Viveza de achtergrond wit gemaakt. Tevens het kleurprofiel in SRGB gezet ( stond in Nikon Adobe RGB)

Afbeelding
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.

André
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door André » ma nov 15 2010 2:27 pm

Riemke,

Ik snap wat je bedoeld, maar dan zou ik een 3e flitser moeten hebben.

Het is overigens geen witte muut, maar een achtergrondsysteem wat aan de muur hangt met een witte en een zwarte rol die ik naar bedeneden kan trekken.

Ik zal vanavond eens een foto van mijn ruimte maken zodat jullie een indruk krijgen van de beperkte ruimte die ik heb.

Voor nu alvast bedankt voor de reactie's
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » ma nov 15 2010 2:30 pm

Hoe stuur je je studioset aan Flippie? Je zou je SB-900 als 3e flitser kunnen gebruiken?

André
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door André » ma nov 15 2010 3:15 pm

Ik stuur mijn flitsers aan met de ingebouwde triggers. De D-Lite IT heeft ingebouwde triggers die je op een kanaal kunt zetten. Verder zit er een zendertje op de flitsschoen die op het zelfde kanaal staat ingesteld. Een SB-900 erbij zal in deze configuratie lastig of zelfs niet mogelijk zijn vrees ik.

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » ma nov 15 2010 4:04 pm

Okay, je hebt dus waarschijnlijk zo'n Skyport zender op de flitsschoen. In dat geval zou werken met een reflectiescherm misschien nog een optie zijn?
Als je katten wilt fotograferen kun je misschien ook eens kijken op de site van Bert Jonkhans (forumlid) Hij fotografeert weliswaar honden :D maaer ik vind zijn studiofoto's altijd prachtig belicht.

André
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door André » ma nov 15 2010 5:38 pm

Ik zal zijn site eens gaan bekijken. En inderdaad ik heb een skysport op mijn camera zitten. Als ik vanavond de foto van mijn ahummm "studio" plaats zul je zien dat een scherm ook niet handig zal gaan werken. De enige optie is een stapelbed kopen en mijn vrouw zo gek zien te krijgen dat ik de "master" bedroom krijg. Deze is 5,5 bij 3.5 meter. Daar heb ik meer mogelijkheden. Maar ja, een stapelbed ????? ik heb ook nog gezamelijke hobby's met mijn vrouw :) :oops: :oops: :roll: :lol:

Overigens heb ik 2 jaar geleden mijn katten thuis door een fotograaf laten fotograferen voor een tekening van Francien van Westering. Francien stelde erg hoge eisen aan de foto's, wat gezien haar zeer gedetalieerde tekeningen ook niet zo vreemd is. Maar deze fotograaf had zijn complete studio bij zich en heeft voor mijn toen een prachtige work-a-round op papier gezet. Deze wil ik straks ook gaan gebruiken.

André
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Re: trollentest UPDATE : Foto van mijn "studio"

Bericht door André » ma nov 15 2010 5:58 pm

Zo, voordat de zuurkool met worst op tafel staat nog maar even snel mijn "studio" op de foto gezet. Oordeel zelf maar over de geweldige ruimte die ik heb.

Afbeelding

ATOR
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door ATOR » ma nov 15 2010 6:17 pm

flippie17 schreef:Ik stuur mijn flitsers aan met de ingebouwde triggers. De D-Lite IT heeft ingebouwde triggers die je op een kanaal kunt zetten. Verder zit er een zendertje op de flitsschoen die op het zelfde kanaal staat ingesteld. Een SB-900 erbij zal in deze configuratie lastig of zelfs niet mogelijk zijn vrees ik.
Je kunt je SB-900 in optical slave mode gebruiken. Dan gaat ie af als hij een andere flitser ziet. In de link staat hoe.

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”