De foto's vind ik vrij druk. Ze zijn allemaal behoorlijk vol en in het bos is het erg lastig om dan een sterke compositie te maken. Probeer in het bos eens verder te kijken. Verder dan je neus lang is. Letterlijk. Ga eens met je telelens rondlopen en kijk verder dan de eerste rij bomen

Als je onderdelen gaat isoleren kan je ene veel spannendere plaat krijgen, dan heb je geen bijzonder licht nodig.
Ik ben van mening dat in een landschap altijd een goede plaat is te maken, ook zonder goed licht.
Probeer een paar bomen te zoeken die een goede compositie vormen, zoek diepte met een paar bomen en gebruik daarvoor gerust een telelens. Mijn beste bosfoto's bijvoorbeeld maak ik op minstens 135mm.
Daarnaast kan je eens proberen om je standpunt veel lager te zetten. Dat kan soms ook verrassend resultaat hebben. Ga bijvoorbeeld bij het water eens vlak boven het water zitten. Het kan een stuk schelen in je compositie.
In het bos zou je ook ervoor kunnen kiezen om bewust de foto wat onder te belichten, je kan fotograferen wat er niet is. Maak het wat spannender door met je instellingen te spelen

Er is zeker nog meer uit die plek te halen, je kan overal een spannende foto maken, ik denk enkel niet dat je dat met deze foto's hebt gedaan.
Een macro-lens gebruiken kan helpen. Maar dan nog geldt dat je zelf moet zorgen dat iets spannend wordt. In een bos is op elk gebied veel te vinden, de vraag is of je het eruit haalt. Een macro-lens kan helpen, je kan met een macro-lens ook in de tuin prima foto's maken. Fotograferen kan overal
Wat mij betreft de volgende tips:
- Kijk iets verder, kijk door een telelens.
- Verander je standpunt