Foto's D7000
Re: Foto's D7000
Met welke versie van NX2 werk je ?
Of anders, heb je de laatste versie ?
Of anders, heb je de laatste versie ?
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Andre
Ja de laatste versie in eerdere versies van NX2 kan niet met de D7000 overweg.
Vorige week gedownload, versie 2.26
Ja de laatste versie in eerdere versies van NX2 kan niet met de D7000 overweg.
Vorige week gedownload, versie 2.26
-
- Forumlid
Ik heb hier wat high ISO foto's staan.
Onbewerkt alleen geconverteerd met LR 3.3RC
http://www.flickr.com/photos/jrt62/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik ben tevreden, meer dan :mrgreen:
Onbewerkt alleen geconverteerd met LR 3.3RC
http://www.flickr.com/photos/jrt62/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik ben tevreden, meer dan :mrgreen:
Tss, als ik dat met ISO1600 van mijn D40 vergelijk...
Als ik al ISO6400 had, kreeg je meteen weer het gevoel van TV kijken in de jaren 70.
Zwart-wit, ontvangst met zo'n hark op het dak.
En ruis, vooral heel veel ruis...
Als ik al ISO6400 had, kreeg je meteen weer het gevoel van TV kijken in de jaren 70.
Zwart-wit, ontvangst met zo'n hark op het dak.
En ruis, vooral heel veel ruis...

"8 - Video is echt top qua kwaliteit, wel bewerkelijk om te doen maar het resultaat mag er wezen."
Ik heb vandaag met Nikon gebeld. Ik vraag me af of Nikon het probleem heeft opgelost wat de D90 had bij bijvoorbeeld concerten e.d. waarbij sterk pulserende lichteffecten resulteerden in horizontale "strepen" (door de shutter of zo?). Ze gooien het in de groep.
Op dpreview las ik dat Nikon geen licentie zou hebben om de AVC codec te gebruiken voor commerciële doeleinden ("only for consumer use"). Ook daar krijg ik nog antwoord op. Zou toch een domper zijn als dat juridisch inderdaad niet zou mogen....
Ik heb vandaag met Nikon gebeld. Ik vraag me af of Nikon het probleem heeft opgelost wat de D90 had bij bijvoorbeeld concerten e.d. waarbij sterk pulserende lichteffecten resulteerden in horizontale "strepen" (door de shutter of zo?). Ze gooien het in de groep.
Op dpreview las ik dat Nikon geen licentie zou hebben om de AVC codec te gebruiken voor commerciële doeleinden ("only for consumer use"). Ook daar krijg ik nog antwoord op. Zou toch een domper zijn als dat juridisch inderdaad niet zou mogen....
klijnfotografie.com
Als ik video filmpjes zie van de D90 en D7000 waarin bewegende objecten door het beeld gaan, dan zie ik een schokkende beweging wat een vloeiende beweging had moeten zijn.
Is de video functie alleen bedoeld voor nagenoeg stilstaande beelden of ben ik de enige die hier last van heeft?
Is de video functie alleen bedoeld voor nagenoeg stilstaande beelden of ben ik de enige die hier last van heeft?
Google maar eens op D7000 rolling shutter. Genoeg over te vinden.
klijnfotografie.com
Wat is dan nog de waarde van video op zo'n camera? Voor mij leuk dat het er op zit, meer niet.
Hoewel als ik dit filmpje zie, dan moet ik mijn woordenterugnemen..
http://www.youtube.com/watch?v=UNKtFkX2 ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoewel als ik dit filmpje zie, dan moet ik mijn woordenterugnemen..
http://www.youtube.com/watch?v=UNKtFkX2 ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
Precies. Wie gaat er nou een camera hard van links naar rechts zwiepen in real life? Daar komt nog eens bij dat iedere progressieve modus van een filmcamera bij panning een soort van stotter effect geeft. Wil je dat niet, dan zul je de saaiere i-modi moeten kiezen. Die zit alleen niet op de D7000 

klijnfotografie.com
Heel mooi filmpje van onze vriend Chase Jarvis maar ondanks dat het er gaaf uitziet heeft hij ook met heel veel pro-spullen gewerkt omdat effect te krijgen.
Topic is foto's D7000 maar zie bar weinig
Snel terug naar topic waar het over de technische kant gaat van de d7000

- iefie
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Wat ik alleen niet snap, is dat je bij alle tussen haakie's betere camera's, je objectieven moet corrigeren. bij de D90 is dat gewoon niet nodig, ook niet bij de D80. Snap dat niet.
Heb ook bij vergelijkings site's gezien dat de ruis nagenoeg hetzelfde is als bij de D90. D90 zou zelfs iets beter zijn, alleen houdt de D7000 iets meer details.
En de 14 bits is wel weer een heel groot plus punt.
Heb ook bij vergelijkings site's gezien dat de ruis nagenoeg hetzelfde is als bij de D90. D90 zou zelfs iets beter zijn, alleen houdt de D7000 iets meer details.
En de 14 bits is wel weer een heel groot plus punt.
D90 /mb-d80 / 18-70 / 70-300 VR / 70-210D /35 1.8 / 50 1.8 / Tamron 90mm 2.8 macro / 2x sb-700.
-
OnlinePatrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Het is een mogelijkheid die "slechtere" camera's niet ondersteunen. Maar het is dus niet zo dat die camera's geen last van lensfouten hebben.iefie schreef:Wat ik alleen niet snap, is dat je bij alle tussen haakie's betere camera's, je objectieven moet corrigeren. bij de D90 is dat gewoon niet nodig, ook niet bij de D80. Snap dat niet.
- iefie
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
dus ik heb mazzel?
vind het gewoon niet kloppen dat wanneer je bijv een 24-70 koop dat je dan je body moet gaan aanpassen. Zou dan eerder terug gaan en net zo lang zeiken tot ik een goeie lens heb.
Is toch gek dat als je een dure auto koop dat je dan zelf je banden nog moet gaan rechtzetten....je snapt wat ik bedoel.
vind het gewoon niet kloppen dat wanneer je bijv een 24-70 koop dat je dan je body moet gaan aanpassen. Zou dan eerder terug gaan en net zo lang zeiken tot ik een goeie lens heb.
Is toch gek dat als je een dure auto koop dat je dan zelf je banden nog moet gaan rechtzetten....je snapt wat ik bedoel.

D90 /mb-d80 / 18-70 / 70-300 VR / 70-210D /35 1.8 / 50 1.8 / Tamron 90mm 2.8 macro / 2x sb-700.
- ATOR
- Clublid
- Contacteer:
Hoe kleiner de pixels, hoe kritischer de kleinste afwijking wordt. Dan is het niet zo gek dat je de camera kunt aanpassen aan een specifieke lens. Waarschijnlijk zouden de prijzen van de camera's en lenzen een stuk hoger zijn als ze binnen de benodigde nauwe toleranties perfect afgeregeld zouden worden. Het zou natuurlijk wel een mooiere wereld worden als ze een manier vinden om dat perfect maar toch betaalbaar te doeniefie schreef:dus ik heb mazzel?
vind het gewoon niet kloppen dat wanneer je bijv. een 24-70 koop dat je dan je body moet gaan aanpassen. Zou dan eerder terug gaan en net zo lang zeiken tot ik een goeie lens heb.

Als je gaat racen op topniveau moet je wel degelijk tijd gaan steken in het finetunen van banden en schokbrekers. Veel meer tijd dan wanneer je een nieuw setje banden onder je tien jaar oude barrel gooit