Bericht
door a90 » di nov 16 2010 8:43 am
208 keer bekeken en 3 reacties ? durft verder niemand dan te zeggen dat deze foto's beter zouden kunnen ?
Ik zou je willen aanmoedigen om vooral door te gaan met oefenenen maar ik denk dat je op een paar dingen extra moet letten de volgende keer.
Allereerst bedenk jezelf wat een leuke compositie zou zijn, hoe en in welke pose zet je mensen leuk op de foto. Foto 2 en 4 vallen dan al gelijk af.
Zorg daarna dat je de belichting op orde krijgt. Alleen maar fotograferen op het 2e gordijn is geen success voor mooie platen, integendeel zelfs want in de regel gaat de sluitertijd achteruit en je krijgt aanzienlijke bewegingsonscherpte zoals duidelijk te zien is in de foto's 1 en 2. Maak tevens gebruik van een flitser (je hebt een externe flitsre lees ik) waarvan je de flitskop omhoog plaatst. Zo krijg je een veel betere verlichting.
Ik zie persoonlijk nog liever foto's op de autostand die gelukt zijn dan deze onderbelichte foto's (de foto's zijn behoorlijk onderbelicht) en dat is wel jammer want foto's 3, 5 en 6 laten toch wel het plezier zien dat de mensen hebben en daar zal het je toch wel om te doen zijn geweest.
Nog een laatste opmerking, maak je foto's of je uitsnedes evengroot. Nu heb je 3 of 4 verschillende formaten en dat kijkt niet lekker weg.
Lees de reactie van Jumpjiving ook eens door, daar staan ook zinnige dingen in.
suc6 met oefenen !
Michael
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"