foto's maken in de sneeuw

Discussies over fotografie met de D40, D40x, D50, D60, D3x00 serie en D5x00 serie
Gobert
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: foto's maken in de sneeuw

Bericht door Gobert » ma nov 15 2010 9:50 pm

wicha schreef:trouwens moet ik iets gebruiken om het felle licht dat er misschien is tegen te houden een soort filter
ik heb nog wel dat kapje wat op mijn lens past , is dat ook iets goed of niet .maar dat is voor de zon dacht ik .

Wim

I don't believe this; must be a joke.
Gobert - La passione passa dal cuore
Eroe Nazionale

LexHav
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door LexHav » ma nov 15 2010 9:54 pm

wicha schreef:trouwens moet ik iets gebruiken om het felle licht dat er misschien is tegen te houden een soort filter
ik heb nog wel dat kapje wat op mijn lens past , is dat ook iets goed of niet .maar dat is voor de zon dacht ik .

Wim
Hoi wim,

Wel het juiste kapje op de lens plaatsten, anders zie je helemaal niets :lol:
Verder zonder gekheid, . . . .neem even de tijd voor de handleiding en zoek hier verder.
Veel plezier.
Met vriendelijke groet, Lex

Nikon D7100, Tamron 70-300, 90mm, Sigma 17-50, 150-500mm, SB700 in een Lowepro SlingShot 302 AW
Mijn Flickr

henkk
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door henkk » ma nov 15 2010 10:07 pm

Wim
:mryellow: :mryellow: :mryellow:
fel licht in december in Lapland (boven de poolcirkel)??? Weet je wel zeker dat je daar echt heen wil??? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
En ja, vooral zoeken naar een pretstand voor de poolnacht. Ik vrees dat die ontbreekt in de reeks van 14 of nog zowat opties. Benieuwd waar je mee terugkomt met de sneeuw-strand stand.
Goede reis, Henk
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1? Of iets analoogs zoals F4S of FA?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *

Bericht door George Fennes » ma nov 15 2010 10:35 pm

Hallo Wicha, welkom op ons mooie forum, je hebt al heel wat tips gekregen zag ik.
Dus ik zal er niet meer aan toevoegen of juist wel, misschien kan je kenbaar maken in welke plaats je woont.
Misschien kan een meer ervaren forumlid die bij je in de buurt woont, je helpen de geheimen van je camera te ontsluieren.
Blijf het objectief bekijken

Rick S.

Bericht door Rick S. » ma nov 15 2010 10:42 pm

George, laat hem nou eerst is de moeite nemen zelf iets te lezen en te ontdekken. ;) Zo komt hij er natuurlijk wel heel makkelijk vanaf zeg. :roll:

JaapV
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door JaapV » di nov 16 2010 12:26 am

Ik twijfel eerlijk gezegd een beetje: ófwel de TS is een trol, óf hij zou - wegens zijn zelf uitgesproken gebrek aan tijd en/of bereidheid om zich in de DSLR te verdiepen waarschijnlijk mooiere foto's kunnen maken met een goede compact camera. In beide gevallen zou mijn advies zijn de D5000 met lens te verkopen en van de opbrengst een niet al te uitgebreide compact aan te schaffen.
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes

wicha

Bericht door wicha » di nov 16 2010 8:28 am

laat maar horen zou ik zeggen , alle tips zijn welkom

Wim :D

wicha

Bericht door wicha » di nov 16 2010 8:40 am

nou de bereidheid is er wel hoor en de interesse ook , maar ben heel weinig thuis , ben een zelfstandige en moet hard werken ,
ik maak dan ook foto's van mijn projecten die ik gemaakt heb en die zijn mooi , heb al een cursus achter de rug , maar volgens mij was die niet echt bedoeld om beginnelingen te doen begrijpen wat en hoe je met een camera moet omgaan , ben er ook veel te weinig mee bezig
zolang de situatie normaal is lukt het me wel en probeer ik veel, dat is het leuke aan digitale fotografie , foto mislukt , doe je hem gewoon weg ,
maar nu lapland vond ik zo'n apart geval , dat ik dacht daar hebben ze op die 1 dag curcus :?: :?: :?: niets van gezegd en op dat moment wist ik nog niet dat ik ging . :oohh: en ik ken ook niemand met zo'n camera die dat al wel heeft gedaan , en iemand die de camera goed kent zoals jullie hier op dit forum , gaan er zo hard van door dat ik nog niet eens weet waar alle knopjes staan , het strand/sneeuw heb ik gevonden , dat wist ik toevallig maar had er niet aan gedacht .
wil je wat foto's bekijken , van mijn projecten kijk dan op http://www.funny-pool.be" onclick="window.open(this.href);return false; , dit zijn geen foto's voor publicatie hoor maar graag u mening over de foto's en kjk ook eens op http://www.villanoukasa.com" onclick="window.open(this.href);return false;, zo heeft ook iedereen mijn gegevens bij deze en weet je waar ik mij bevind .

ben benieuwd wat de reacties gaan zijn , gooi het maar in de groep zou ik zeggen :D :D

wicha

Bericht door wicha » wo nov 17 2010 10:54 am

en toen hoorde ik niets meer
zijn jullie geschrokken van de mooie foto's ?
nou zo bijzonder vind ik ze niet hoor ,
of staan jullie nou met de mond vol tanden :mryellow: en weet niemand nog iets te vertellen .
Wim :lol:

Rick S.

Bericht door Rick S. » wo nov 17 2010 11:11 am

....heb al een cursus achter de rug ....

Sorry maar de vragen die je hier stelt en sommige reacties zoals hierboven vind ik het allemaal een beetje lachwekkend.
Tijdens die cursus lag je zeker te slapen of het interesseerde je helemaal niks want er echt wat van opgestoken heb je niet.
De foto's op je websites vind ik niet zo heel bijzonder eerlijk gezegd.

Adriaan
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Adriaan » wo nov 17 2010 12:51 pm

wicha schreef:en toen hoorde ik niets meer
zijn jullie geschrokken van de mooie foto's ?
nou zo bijzonder vind ik ze niet hoor ,
of staan jullie nou met de mond vol tanden :mryellow: en weet niemand nog iets te vertellen .
Wim :lol:
Hoi Wim: ja nu zijn ze allemaal stil hè!
Ik vind de foto's van je projecten uitstekend hoor. Volgens mij ben je gewoon een natuurtalent!
Niks aantrekken van al die mensen die het zich expres moeilijk gaan maken door de automaat uit te schakelen.
Nikon heeft die toch niet voor niets in de camera gemonteerd?
Ik ben er van overtuigd dat je ook in Lapland prachtige foto's gaat maken.
Wil je ze wel hier posten als je terug bent?
Met fotogroeten: Aad.

Adriaan
Forumlid
Forumlid

Bericht door Adriaan » wo nov 17 2010 12:59 pm

Wim
Oh Wim dat was ik nog vergeten: dat kapje moet er bij fel licht altijd op blijven.

Groeten: Aad

JaapV
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door JaapV » wo nov 17 2010 2:38 pm

Adriaan schreef: Oh Wim dat was ik nog vergeten: dat kapje moet er bij fel licht altijd op blijven.
Je bedoelt toch zeker dat platte kapje? :lol:
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes

Adriaan
Forumlid
Forumlid

Bericht door Adriaan » wo nov 17 2010 2:53 pm

JaapV schreef:
Adriaan schreef: Oh Wim dat was ik nog vergeten: dat kapje moet er bij fel licht altijd op blijven.
Je bedoelt toch zeker dat platte kapje? :lol:
Juist Jaap: ik zie dat jij ook vaker fotografeert.

wicha

Bericht door wicha » wo nov 17 2010 3:06 pm

hey Jaap
dank je wel voor de reactie , ja snap het wel hoor van dat plat kapje , zal wel een beetje donker worden he als dat erop moest blijven zitten
dan zal de flits ook niet veel helpen .

ik zal zeker de foto's plaatsen
heb aan sinterklaas een boek gevraagd over de camera die is in de handel te verkrijgen , zal nu een beetje braaf moeten zijn anders krijg ik het misschien niet :lol: :|
Wim

Plaats reactie

Terug naar “D40(x), D50, D60, D3x00, D5x00”