foto's maken in de sneeuw
Re: foto's maken in de sneeuw
Probeer het fenomeen histogram te begrijpen. Als je dat begrijpt en in NEF schiet kun je ver komen. Niet direkt, maar je hebt 1) een mogelijkheid om te oefenen, NU zelfs en je inzicht te verdiepen en 2) de mogelijkheid om de foto's een jaar later te verbeteren naar gelang je inspiraties of wat dan ook.
George
George
nou jongens
ik dank jullie hartelijk voor de commentaren allemaal , ieder zijn mening , de ene al wat leuker als de andere maar goed , ik heb iemand gevonden die mij wil helpen om het stap voor stap uit te leggen ,ik moet zeggen die dag cursus heeft inderdaad niets opgeleverd , daar dit meer voor gevorderden was , je moest eigenlijk al de begrippen al begrepen hebben ,
maar niet getreurd , ik maak straks betere foto's dan jullie hoor let maar op

ik dank jullie hartelijk voor de commentaren allemaal , ieder zijn mening , de ene al wat leuker als de andere maar goed , ik heb iemand gevonden die mij wil helpen om het stap voor stap uit te leggen ,ik moet zeggen die dag cursus heeft inderdaad niets opgeleverd , daar dit meer voor gevorderden was , je moest eigenlijk al de begrippen al begrepen hebben ,
maar niet getreurd , ik maak straks betere foto's dan jullie hoor let maar op

Thats the spirit Wim.
Ik ben heel benieuwd naar je foto's.
Want nu maak je me wel nieuwsgierig.
Ik ben heel benieuwd naar je foto's.
Want nu maak je me wel nieuwsgierig.
zal je nog even moeten wachten ,
ben nog volop aan het leren , en als ik terug ben uit lapland hoop ik mooi foto's te kunnen laten zien . er is nog werk aan de winkel ,maar het gaat de goede kant op
heb een goede begeleider hiervoor .
Wim
ben nog volop aan het leren , en als ik terug ben uit lapland hoop ik mooi foto's te kunnen laten zien . er is nog werk aan de winkel ,maar het gaat de goede kant op
heb een goede begeleider hiervoor .
Wim
ja klopt , ik weet het dat je het weet ze heeft het me verteld
bij jou is het ook goed gegaan heb ik gehoord , straks moet ze misschien zelf terug op les bij ons
nou je weet me te vinden he , als er wat opdoet .
Wim

bij jou is het ook goed gegaan heb ik gehoord , straks moet ze misschien zelf terug op les bij ons

nou je weet me te vinden he , als er wat opdoet .
Wim
nou iedereen ,
na een paar goede adviezen van iemand heb ik deze plaatjes gemaakt
ben benieuwd wat jullie hier op te zeggen hebben
Wim
foto 1:

ISO: 200
Belichting: 1/160 sec.
Diafragma: 5.6
Brandpuntsafstand: 200mm
foto 2:

Diafragma: 6.3
na een paar goede adviezen van iemand heb ik deze plaatjes gemaakt
ben benieuwd wat jullie hier op te zeggen hebben
Wim
foto 1:

Diafragma: 5.6
foto 2:

Diafragma: 6.3
Hallo Wim,
Sfeervolle plaatjes, dat zeker. En heel opmerkelijk dat diafragma 5,6 of 6,3 zo weinig verschil lijkt te maken op het eindresultaat!
Maaarrre, je topic ging toch over foto's maken in de sneeuw? (of ben ik nu een zeur
?)
Met vriendelijk groet,
Charles
Sfeervolle plaatjes, dat zeker. En heel opmerkelijk dat diafragma 5,6 of 6,3 zo weinig verschil lijkt te maken op het eindresultaat!
Maaarrre, je topic ging toch over foto's maken in de sneeuw? (of ben ik nu een zeur

Met vriendelijk groet,
Charles
-
- Forumlid
- Contacteer:
Mooie opnames!!!
met sneeuw op het dak!
groet,
Michel
met sneeuw op het dak!
groet,
Michel
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Opmerkelijk is het allerminst. 1/3 stop verschil stelt digitaal nauwelijks iets voor.charles schreef:En heel opmerkelijk dat diafragma 5,6 of 6,3 zo weinig verschil lijkt te maken op het eindresultaat!
Ik vraag me alleen af waarom de poster zo nodig twee opnamen plaatst met dat minieme verschil. Kies gewoon één foto.
Vriendelijke groet, Léon Obers
hahaa , er zijn er toch die wakker zijn ,
ja ik zou inderdaad foto's maken in de sneeuw , maar dat is voor volgende maand in lapland dus je bent echt geen zeur , het is dat ik een paar weken geleden niets van mijn camera kende en alleen in de auto stand foto's maakte , , hier op het forum vroeg ik wat tips , maar er kwam meer commentaar dan hulp , gelukkig was ( is ) er één iemand die mij meteen begreep en mij nu helpt , en het resultaat mag dus gezien worden , en of ik nu 1 of 2 foto's laat zien met het zelfde beeld , is alleen al voor mij dat ik ook verschil zie , en dat ik jullie hier op het forum het wil laten weten . ( mag het ) ben zelf heel trots dat ik op deze korte periode toch mooie foto's kan maken en daarvoor dank ik heel erg mijn lerares , toch nog iemand met liefde voor fotografie en het hart op de juiste plaats .
de groeten allemaal van Wim
ja ik zou inderdaad foto's maken in de sneeuw , maar dat is voor volgende maand in lapland dus je bent echt geen zeur , het is dat ik een paar weken geleden niets van mijn camera kende en alleen in de auto stand foto's maakte , , hier op het forum vroeg ik wat tips , maar er kwam meer commentaar dan hulp , gelukkig was ( is ) er één iemand die mij meteen begreep en mij nu helpt , en het resultaat mag dus gezien worden , en of ik nu 1 of 2 foto's laat zien met het zelfde beeld , is alleen al voor mij dat ik ook verschil zie , en dat ik jullie hier op het forum het wil laten weten . ( mag het ) ben zelf heel trots dat ik op deze korte periode toch mooie foto's kan maken en daarvoor dank ik heel erg mijn lerares , toch nog iemand met liefde voor fotografie en het hart op de juiste plaats .
de groeten allemaal van Wim
Snik....
Maar de foto ziet er opzich goed uit hoor, had nog iets meer gespeeld met wat contrast etc.

Maar de foto ziet er opzich goed uit hoor, had nog iets meer gespeeld met wat contrast etc.
dat is voor een andere les , daar ben ik nog niet aan toe , stap voor stap he

- roes
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Hallo Wim ,
Aller eerst heb je een mooie hobby uitgekozen
eentje waar je heel veel energie in kunt steken waar het niet dat je natuurlijk ook nog een hoop moet leren en dat doe je beste stapsgewijs en door veel foto's te maken en goed de resultaten te vergelijken
, zoals bij de boven geplaatste foto's , maak de volgende keer eens de waardes van diafragma wat meer uit elkaar dan zie je grotere verschillen in je scherpte diepte
. ik vind foto 2 het beste van de 2 qua scherpte/diepte het is inderdaad een minimaal verschil , ik weet niet of je ook al bezig bent met een nabewerkprogramma maar er mag iets meer warmte/leven in de foto komen , maar dat is mijn mening . Het belangrijkste is dat je plezier in het fotograferen hebt en dat je wil leren om nog betere foto's te maken en dan komt het wel goed ( en goed naar je Lerares luisteren
even een tip maak geen blauwe foto's dat vind ze niet leuk
). Ik hoop dat je genoeg weet als je naar Lapland gaat en ik ben benieuwd naar je resultaat
.
groeten jos
Aller eerst heb je een mooie hobby uitgekozen

groeten jos
D300 / MB-D10 / D60 / AF-S NIKKOR 18-200 mm VRII / 10-24 mm / 17-50 mm F/2,8 VC / AF-S Nikkor 70-300 mm VRII / SB 700 / Manfrotto statieven
Zou toch aan je lerares vragen hoe om te gaan met het histogram. Zal m.i. je belangrijkste tool worden daar in Lapland in de sneeuw.
George
George