Hallo,
roes schreef:Mooie serie Ruud

. Hoeveel % krijg jij als het wordt verkocht

, ben je soms makelaar zo niet dan kun je dat makkelijk worden
Je hebt er inderdaad een mooie serie van gemaakt , met oog voor de aanwezige details

.
groeten jos
Bedankt voor jullie reacties!
Nee helaas ben ik geen makelaar, en procenten krijg ik er ook niet van als het al (uberhaupt) verkocht wordt.
Ree schreef:Mooie foto's en bewerkingen.
Als serie vind ik hem wat minder, de bewerkingen wisselen nogal en dat maakt het wat onrustig om naar te kijken.
Je hebt gelijk dat het als serie niet de sterkste is en onrustig zou kunnen kijken. Dit heeft enkel niet alleen te maken met de bewerkingen. Alle foto's heb ik omgezet naar HDR (praktisch dezelfde instellingen).
De omstandigheden wisselden erg waar ik afgelopen weekend onder gefotografeerd heb en ik denk dat die meer invloed hebben gehad op de foto's dan de bewerkingen zelf.
Zo heb ik foto's buiten gemaakt, maar ook in het stikkedonker. 2 Uiterste qua fotograferen dus al.
Om een voorbeeld te geven, foto 3 met de voorraadpotjes, hier kont je letterlijk en figuurlijk geen hand voor je ogen zien. Dat ik die potjes dus vond was al knap.
Wat heb ik hier gedaan? Camera op het statief, zaklampje gepakt, met het zaklampje de boel verlicht, compositie proberen te maken en met het zaklampje het plafond verlichten en vervolgens 30 seconden naar potjes staan te koekeloeren
Overigens bij foto 2 hangt ook nog een kleine annekdote aanvast. Hier werd me duidelijk dat je met urbanfotografie toch moet opletten.
Op het moment dat ik de compositie aan het bepalen was en ik even rechtop wil gaan staan, stoot ik tegen de pijp die aan de rechterzijde op de foto zichtbaar is. De pijp brak spontaan af en viel op mijn schouder. Gelukkig kwam het allemaal niet hard aan, kon ik de pijp relatief goed onder controle houden om vervolgens mijn statief incl. camera weg te pakken. Daarna de pijp netjes op de grond gelegd, statief met camera weer terug gezet en verder gegaan waarmee ik bezig was
Maar toch schrok ik wel even.
Om het nog even af te leren, toch nog een paar andere foto's van afgelopen zaterdag:
1. Het pand heeft zijn eigen brug.
2. Bij verbouwing altijd de loodgieter even laten komen.
3.
4.
5. Urban = "Take nothing, only pictures, just leave your footsteps"
6.
7.
8.