Statief Nikon D40

Discussies over statieven
Plaats reactie
ArnoDekkers1995

Statief Nikon D40

Bericht door ArnoDekkers1995 » wo nov 24 2010 6:26 pm

Hallo, ik ben bezig met de aanschaf van mijn allereerste Spiegelreflexcamera, een Nikon D40.
Deze ga ik vooral gebruiken in de autosport, met de originele kitlens. Vooral buitengebruik dus.

Ook zou ik hier graag een statief bij kopen, welke tot op een mooie ooghoogte gaat, ik ben ong. 1,70 meter lang.
Ik wil hier niet al teveel geld aan uitgeven, maar wel een ding kopen, waar ik ook iets aan heb. Mijn budget is ongeveer €75,- maximaal.
Iemand een advies?

Mijn oog was al gevallen op de Hama Star 63 http://www.cameranu.nl/artikel/3003" onclick="window.open(this.href);return false;
Zijn hier nog meningen en/of opmerkingen over?

Alvast bedankt,
Groeten Arno

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Statief Nikon D40

Bericht door Cees » wo nov 24 2010 6:58 pm

Om te beginnen, welkom op het forum.

Als ik inderdaad een advies mag geven, is dat: spaar nog even door! Koop daarna een Manfrotto, al dan niet tweedehands, daar heb je veel meer aan.
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Germay
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Germay » wo nov 24 2010 7:03 pm

Ik zou zeggen koop iets goeds waar je jaren later ook nog plezier aan wilt beleven.M.a.w.goedkoop is duurkoop :( (lees statief) met een redelijk en stabiel statief zit je al gauw rond de 130 á 150 Euro,aan jou de keus.Succ6. :D :mrgreen:
Wat ik eerst NIKON probeer ik nu te verbeteren.
Met een vriendelijke groet,
Gert.
Camera D7000,en tig lichtsterk glaswerk hangend aan de Black-Rapid.

Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Roelof » do nov 25 2010 5:04 pm

Het door jou genoemde statief kost niet veel en dat is ook precies wat je er aan hebt.
Je noemt een D40 met kitlens, waarschijnlijk is dat een 18-55. Eerlijk gezegd is dat geen combinatie waarvan ik zeg dat je daar bij autosport echt een statief bij nodig hebt. Autosport heeft snelle sluitertijden nodig en dan houd je ook zonder statief de boel wel stil op 55mm.
Wat staat je voor ogen bij de aanschaf van een statief? Als je in het publiek staat en je wilt graag wat extra stevigheid, dan zou ik eerder voor een monopod (eenbeen statief) gaan dan voor de driepoot die je noemt. In het publiek neemt een driepoot veel ruimte in, daardoor wordt er makkelijk tegenaan gestoten en dat geeft juist minder stabiliteit.
Heb je andere ideeën voor het gebruik van je statief, noem die dan, dan kunnen we daarop reageren.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

ArnoDekkers1995

Bericht door ArnoDekkers1995 » za nov 27 2010 7:25 am

Ik zou het eerst eens zonder statief proberen, dan leert de ervaring vanzelf of ik een statiefje nodig heb of niet.

Toch alvast bedankt.
Groeten Arno

Plaats reactie

Terug naar “Statieven”