Hoe krijg ik de NRW bestanden in Photoshop?
Hoe krijg ik de NRW bestanden in Photoshop?
Hoe kan ik NRW bestanden van een Coolpix P7000 geopend in Photoshop elements 7.0?
Of is deze versie te oud?
Graag hulp
Of is deze versie te oud?
Graag hulp
- Melliw
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Hoe krijg ik de NRW bestanden in Photoshop?
Heb je de aller nieuwste update geïnstalleerd?
Ik gok dat versie 7 nog net jong genoeg is daarvoor.
Ik gok dat versie 7 nog net jong genoeg is daarvoor.
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
NRW schijnt een specifiek RAW-formaat te zijn van Nikon: http://imaging.nikon.com/products/imagi ... nce/p7000/" onclick="window.open(this.href);return false;
Volgens de beschrijving kun je het converteren met Nikon Capture NX 2 (Ver. 2.2.5) or ViewNX (Ver. 2.0.1)
ViewNX2 is gratis te downloaden van de Nikon support site. Van daaruit kun je verder met Photoshop. Verder zou je ook bij Adobe kunnen kijken welke versie RAW-converter het NRW-formaat ondersteund.
Volgens de beschrijving kun je het converteren met Nikon Capture NX 2 (Ver. 2.2.5) or ViewNX (Ver. 2.0.1)
ViewNX2 is gratis te downloaden van de Nikon support site. Van daaruit kun je verder met Photoshop. Verder zou je ook bij Adobe kunnen kijken welke versie RAW-converter het NRW-formaat ondersteund.
Vriendelijke groet, Léon Obers
- Jur
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Adobe Camera Raw 5.1 en later ondersteunen het NRW formaat.Léon Obers schreef:Verder zou je ook bij Adobe kunnen kijken welke versie RAW-converter het NRW-formaat ondersteund.
Jur
-
OnlineTony D
- Moderator
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Ga naar de site van Adobe, daar kun je de juiste versies downloaden: http://www.adobe.com/support/downloads/ ... rm=Windows" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit is voor Windows, voor een Mac staat het er ook: http://www.adobe.com/support/downloads/ ... =Macintosh" onclick="window.open(this.href);return false;
Tony D
Dit is voor Windows, voor een Mac staat het er ook: http://www.adobe.com/support/downloads/ ... =Macintosh" onclick="window.open(this.href);return false;
Tony D
Nikon Z6ii, Z 24-120/4 S, Z MC 105/2.8 VR S, Meike 50mmf/1.7, SB700; en medewerker bladredactie
Misschien doe ik iets verkeer, ik download het, en dan? ik krijg drie opties, waarbij PSE 7.0 opent, maar als ik dan die foto selecteer krijg ik een foutmelding van een onjuist bestand..... 

- Jur
- Forumlid
- Contacteer:
Bernd,Bernd schreef:Misschien doe ik iets verkeer, ik download het, en dan? ik krijg drie opties, waarbij PSE 7.0 opent, maar als ik dan die foto selecteer krijg ik een foutmelding van een onjuist bestand.....
Heb je deze installatie-instructies (in dit geval voor Camera Raw 5.1 in PSE 6 en 7) wel gevolgd?
Photoshop Elements:
Windows®:
1. Sluit Photoshop Elements af.
2. Open Deze computer.
3. Dubbelklik op Lokaal station (C:).
4. Ga naar de locatie die is aangewezen door uw versie van Photoshop Elements:
a. Program Files\Adobe\Photoshop Elements 6.0\Plug-Ins\File Formats
b. Program Files\Adobe\Photoshop Elements 7.0\Plug-Ins\File Formats
5. Verplaats de bestaande Camera Raw.8bi- plug-in naar een andere locatie (bijvoorbeeld naar een nieuwe map op uw bureaublad). Bewaar deze versie, voor het geval u deze in de toekomst weer
nodig hebt.
6. Kopieer de Camera Raw-plug-in, Camera Raw.8bi, vanuit de downloadmap naar de bij Stap 4 vermelde map.
7. Start Photoshop Elements.
Mac:
1. Sluit Photoshop Elements en Adobe Bridge af.
2. Open de Finder.
3. Ga naar het hoofdstation van de lokale schijf (niet de hoofdmap van de gebruiker).
4. Ga naar Library/Application Support/Adobe/Plug-Ins/CS3/File Formats.
5. Verplaats de bestaande plug-in naar een andere locatie (bijvoorbeeld naar een nieuwe map op uw bureaublad). Bewaar deze versie, voor het geval u deze in de toekomst weer nodig hebt.
6. Kopieer de Camera Raw-plug-in, Camera Raw, vanuit de downloadmap naar de bij Stap 4 vermelde map.
7. Start Photoshop Elements of Adobe Bridge.
Jur
Ik kan libary niet vinden, ik werk met Vista.
- Jur
- Forumlid
- Contacteer:
Library is alleen voor de Mac-versie!Bernd schreef:Ik kan libary niet vinden, ik werk met Vista.
Jur
Het aanpassen is gelukt, maar blijf in de organizer de melding van onjuist bestand krijgen