Ik wil mijn Nikon SB 900 incidenteel koppelen met een ander te betalen flitser.
Wat kan mij worden geadviseerd?
Ik fotografeer met een Nikon D 700?
Ben
Nikon flitser SB 900
- Cees
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Nikon flitser SB 900
SB-600.
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
- weimaraner
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
- Jaap Driest
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Re: Nikon flitser SB 900
Mee eens.
Ik heb ook een SB900 en een SB600.
Met mijn D300 kan ik ze beide op afstand aansturen. Ieder afzonderlijk. De een bv op volle kracht en de ander op 1/16 als invulflits. Die functionaliteit vind je zo snel niet in een vreemdmerk-flits.
Als je het toch nog (tijdelijk even) te duur vindt, dan zou ik direct voor de budget-methode gaan.
Bij de kringloopwinkel vind je vaak behoorlijk goede flitsers voor pakweg € 2,95. Een slaveblokje eronder en hij flitst mee met je SB900. De lichtopbrengst kun je dan regelen door de flitser verder weg of dichterbij te zetten.
Ik heb ook een SB900 en een SB600.
Met mijn D300 kan ik ze beide op afstand aansturen. Ieder afzonderlijk. De een bv op volle kracht en de ander op 1/16 als invulflits. Die functionaliteit vind je zo snel niet in een vreemdmerk-flits.
Als je het toch nog (tijdelijk even) te duur vindt, dan zou ik direct voor de budget-methode gaan.
Bij de kringloopwinkel vind je vaak behoorlijk goede flitsers voor pakweg € 2,95. Een slaveblokje eronder en hij flitst mee met je SB900. De lichtopbrengst kun je dan regelen door de flitser verder weg of dichterbij te zetten.
D800 D700 FE FM FM3A X100T X70 X-E2