Bewegend beeld in de zoeker.

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
Rogowat

Re: Bewegend beeld in de zoeker.

Bericht door Rogowat » zo nov 28 2010 8:45 pm

Na lang... heel lang wachten het verdict. Gisteren telefoon gekregen dat de lens binnen was. Bij Sigma hebben ze de "Firmware" geüpdatet en meldden ze dat het op en neer bewegen bij aan- en uitzetten normaal is, met als gevolg... dat er aan het gestelde probleem niks is verholpen (het op en neer bewegen bij het nemen van een foto). De hulpvaardige mevrouw heeft me met de typische "en wat nu"- ogen aangekeken. Nu was er bij mijn vorige bezoek geen identieke lens op voorraad en konden we, zoals Léon opperde, dat niet even testen. Deze was er nu wel en wat blijkt... juist... deze vertoonde hetzelfde fenomeen. Met andere woorden... dit zou dus normaal moeten zijn bij dit type lens van Sigma. Zie ik nu net in de vitrine het grotere broertje (18-250) staan en of ik die dan ook even mocht testen. Zelfde merk, zelfde type, zelfde techniek... dus verwacht je dit fenomeen hier ook. Tot mijn verbazing blijft alles hier zoals het hoort te zijn... nada beweging in de zoeker. Ik heb toen maar voorgesteld om het grotere broertje niet meer van mijn body te halen en de opleg te betalen. Na even met de ogen te knipperen ging de winkelmevrouw akkoord en heb ik nu een, hopelijk, perfect werkende lens met een iets groter bereik. Ondertussen heb ik ook vastgesteld dat de zoomring bij de 18-250 meer kracht vraagt om te bewegen tegenover de zoomring van de vorige lens. Deze had immers ook de neiging om uit te zakken wanneer je de lens naar beneden had gericht. Bij de 18-250 blijft deze mooi in de stand staan ook wijst de lens naar beneden. De enige bedenking die ik hierbij nog heb is dat ik wel heel erg lang heb moeten wachten (sinds 20 oogst). Goed dat ik nog kon beschikken over een andere lens want over een vervanglens is met geen woord gerept... of moet je daar zelf om vragen.

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”