Print probleem

Discussies over fotobewerking en archivering
Plaats reactie
Niels
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***

Print probleem

Bericht door Niels » zo nov 28 2010 9:53 pm

Hallo allemaal,

Ik wilde graag wat foto's gaan printen, helaas is het resultaat niet wat ik van mijn printer gewend ben.
Er lopen allemaal lijnen door de foto heen, ik heb de afdruk gescand, zodat jullie het zelf kunnen beoordelen.

Ik moet wel zeggen dat de ingescande versie er nog belabberder uitziet dan het orgineel, ik zie op de ingescande de stepen NOG duidelijker :(

Afbeelding
De inktcartriges zijn vol, daar kan het niet aan liggen denk ik, ik heb in het verleden wel probleemloos geprint, echter print ik nu vanuit View NX2.

Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen, oh ja, ik heb een Canno(t)n Pixma MP110

Alvast bedankt,

Gr. Niels
Klikken is nog nooit zo leuk geweest met mijn Nikon...
Flickr
Nikon D7000, Nikkor 16-85 VRII, Nikkor 50mm 1.4G, SB-700, Fuji X20 en een hoop kleine rommel erbij...

a90
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Print probleem

Bericht door a90 » zo nov 28 2010 10:11 pm

Er is een inktkopje verstopt. Probeer in de software te vinden of er een functie is om je printkop te reinigen.

ps. wel een mooie foto. Jammer dat de ogen zo donker zijn
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

Niels
Forumlid
Forumlid

Bericht door Niels » zo nov 28 2010 10:28 pm

@a90,

Thanks voor de tip, maar helaas, het mocht niet baten, heb de printkoppen gereinigd, en zelfs diep gereinigd...
Maar dat was het helaas niet, de lijnen blijven zichtbaar. :(

Misschien maar eens richting de Media Markt? :roll:
Flickr
Nikon D7000, Nikkor 16-85 VRII, Nikkor 50mm 1.4G, SB-700, Fuji X20 en een hoop kleine rommel erbij...

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » zo nov 28 2010 10:36 pm

Nielson schreef: Thanks voor de tip, maar helaas, het mocht niet baten, heb de printkoppen gereinigd, en zelfs diep gereinigd...
Als de lijnen niet in de foto zitten maar wel in de print, en de printer heeft volle cartridges ligt het toch echt aan de spuitmondjes.
Door en door uitgedroogd/verstopt. Hoelang heb je niet geprint? Probeer de koppen schoon te maken met in ammonia gedrenkte wattenstaafjes.
Vriendelijke groet, Léon Obers

marbo
Forumlid
Forumlid

Bericht door marbo » ma nov 29 2010 6:10 am

Volgens mij moet de kop opnieuw uitgelijnd worden.
Niet de geschiedenis herhaalt zich, maar de mens herhaalt de geschiedenis!

Niels
Forumlid
Forumlid

Bericht door Niels » ma nov 29 2010 10:59 am

Léon Obers schreef:
Nielson schreef: Thanks voor de tip, maar helaas, het mocht niet baten, heb de printkoppen gereinigd, en zelfs diep gereinigd...
Als de lijnen niet in de foto zitten maar wel in de print, en de printer heeft volle cartridges ligt het toch echt aan de spuitmondjes.
Door en door uitgedroogd/verstopt. Hoelang heb je niet geprint? Probeer de koppen schoon te maken met in ammonia gedrenkte wattenstaafjes.
Valt wel mee, ik print niet heel vaak, maar 1 x in de 2 weken haal ik wel, kleur is iets anders dat print ik niet zo heel vaak, maar ook dat is niet langer dan 2 a 3 weken geleden. Een halfjaar geleden heb ik ook foto's geprint, en dat ging destijds prima.

Maar ik loop dadelijk even bij de drogist naar binnen voor een potje ammoniac, bedankt voor de tip...

En als dat niet helpt wellicht de tip van marbo... of een nieuwe hahahaha :lol:
Flickr

André
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door André » ma nov 29 2010 12:18 pm

Ik heb niet zoveel verstand van, maar als ik de foto bekijk, dan lijkt het wel of het geen lijnen zijn, maar een structuur (ribbelachtig) in het papier. Gebruik je soms een speciaal soort papier ???
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip

Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.

wil
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door wil » ma nov 29 2010 12:26 pm

Dit is een echt een probleem van de spuitmondjes. Als reinigen en uitlijnen niet meer helpt vrees ik dat de printer ter ziele is. Je gaf al aan dat je weinig print in kleur.
Gelukkig is een nieuwe printer tegenwoordig goedkoper dan nieuwe cartridges. :wink:

chemist010

Bericht door chemist010 » ma nov 29 2010 12:39 pm

Dat een nieuwe printer goedkoper is als nieuwe cartridges komt doordat de fabrikant er minder inkt bijleverd (cartridges minder vol).
Ook een methode om de prijs laag te houden! :(

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » ma nov 29 2010 3:34 pm

Nielson schreef: Maar ik loop dadelijk even bij de drogist naar binnen voor een potje ammoniac, bedankt voor de tip...
De supermarkt heeft het ook hoor, bij de schoonmaakartikelen (rode plastic fles met kinderveilige schroefdop). Mogelijk goedkoper dan bij een drogist, hoewel Kruidvat ook wel goedkope prijzen hanteert. :wink: Gebruik wel huishoud handschoenen, want het is een agressief goedje. Na een schoonmaakbeurt met ammonia kun je nog een na-reiniging doen met bijv. wasbenzine. In het verleden heb ik op die wijze sterk uitgedroogde spuitkoppen weer nieuw leven ingeblazen.
Vriendelijke groet, Léon Obers

Niels
Forumlid
Forumlid

Bericht door Niels » wo dec 08 2010 9:18 pm

Nou, ik heb de printkoppen flink schoongemaakt, met als resultaat......

Mooie prints op normaal A4 vel, echter met het fotopapier weer dezelfde lijnen, dus....
flippie17 schreef:Ik heb niet zoveel verstand van, maar als ik de foto bekijk, dan lijkt het wel of het geen lijnen zijn, maar een structuur (ribbelachtig) in het papier. Gebruik je soms een speciaal soort papier ???
Misschien gebruik ik te "zwaar" papier, 235 gram, mat papier. Is wel zwaar papier, maar wel gewoon glad, zonder lijntjes etc.
Maar toch denk ik aan een combinatie van vuile printkoppen met zwaar papier...

Ga van het weekend eens ander papier door de printer halen, wellicht werkt het.

Gr. Niels
Flickr

Frank B
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door Frank B » wo dec 08 2010 9:40 pm

Niels,

ik heb het ook met HP fotopapier gehad. De achterzijde van de vellen waren vrij stroef en op de een of ander manier gaf het doorvoeren daardoor problemen met als gevolg kleine overgangen in de print. Andere fotopapier was de oplossing - geen strepen meer.

Tja :roll:

Niels
Forumlid
Forumlid

Bericht door Niels » wo dec 08 2010 10:34 pm

Frank B schreef:Niels,

ik heb het ook met HP fotopapier gehad. De achterzijde van de vellen waren vrij stroef en op de een of ander manier gaf het doorvoeren daardoor problemen met als gevolg kleine overgangen in de print. Andere fotopapier was de oplossing - geen strepen meer.

Tja :roll:
Top, dat zou echt de meest simpele oplossing zijn :oops:

Thank's voor de tip :wink:
Flickr

Plaats reactie

Terug naar “Fotobewerking en archivering”