Kortsamengevat, LOMP

5,5 ton staal met 160 km/u, 2, 3 dik op een chicane afdenderen en wie het laatst kan remmen. Pijnlijk voor de remmen, chassis en banden. Per sessie was gemiddeld het hele veld wel een bumper en/of zijskirt en/of spiegel kwijt…
Helaas zijn de qualificaties en races relatief kort (langer houden ze het ook niet uit). Dus is de sensatie kort maar heftig en kun je per sessie maar eigenlijk op 1 plek fotograferen.
Dit in combinatie met het feit dat Zolder het meest dicht gehekte circuit is wat ik ken



Tevens heb je 400mm nodig zelfs om een racetruck een beetje in beeld te krijgen…
Enigste pluspuntje is dat je je niet zo te barsten loopt…(ala Spa)
Eerste dag was het mooi zonnig weer. Veel foto’s gemaakt van showtrucks die er ook stonden! Kwamen mooi uit met de zon en polafilter.
Truckrace vanuit bocht 1 gefotografeerd, alle starts zijn rollend dus daar komen ze op topsnelheid op af. En het is van levensbelang om daarna de kop te hebben. Inhalen is vrij lastig met zo’n lomp stuk staal.
Tweede dag was grijs en grauw ;-( met af en toe wat licht regen. Resultaat van de foto’s was er ook naar. (foto 2,3,4,5,6)
Grijs en grauw
Maar ja wel een leuke finale gezien…in de chicane gestaan….was de laatste wedstrijd van het weekend dus maakte het niet echt veel uit als ze de hele truck een beetje in puin reden.
Lenzen spul; D70 + 18-70DX, 70-200 + TC-20EII
1. De Olifanten...

2. Watergekoelde stalen remschijven! en GEEN A.B.S. dus rokende banden

3.

4. Over de heuvel van Zolder...GAAF standpunt

5. In de Chicane, noodgedwongen door gaas heen.

6.

7.
Nou ja en als je eerste wordt dan krijg je dus een mooie beker en wat kampioenschapspuntjes en wat centjes….

p.s
In het maandblad KIJK heeft afgelopen keer een leuk artikel of dit gestaan! Lijken mischien aftandse en eenvoudige trucks maar de toppers hebben toch wel wat techniek onder de kap!