Roepen jullie eens iets aub!
Ik zit nog wel effe te klooien hoor, om het er allemaal goed op de site te krijgen!

Groeten....Willem

Willem Focus schreef:Roepen jullie eens iets aub!
Dat maakt natuurlijk geen verschil. Je hebt niet twee verschillende diafragma's. Als de uiteindelijk waarden waar je camera of jij op uitgekomen bent maar kunnen resulteren in een goede foto, dan maakt de instelling die gebruikt is niet uit.Willem Focus schreef:Nu moet in zeggen dat het in de programmastand Macro geknipt is, en niet met een handmatig diafragma.
Ik weet niet zeker wat je bedoelt. Ik zal proberen uit te leggen hoe je scherpstelt.Willem Focus schreef:Maar als ik voor een ander diafragma gekozen zou hebben, was de scherpstelling toch anders geworden!
Dat natuurlijk wel.Willem Focus schreef:Dat bedoel ik dus, de scherptediepte is helemaal afhankelijk van het gekozen diafragma. Als ik dus niet in de automaat stand knip heb ik dat toch beter in de hand.
Het een hoeft het ander net uit te sluiten...Willem Focus schreef:HToen links en rechts een plaatje geschoten, maar met mijn vrouw wachtend tot ik weer verder wilde lopen is het toch een beetje snapshotten ipv tijd nemen om er iets moois van te maken.![]()