Beste mensen,
Heeft iemand al ervaring met de nieuwe Tamron SP 70-300mm F/4-5.6 Di VC USD. (aug. 2010)
Deze lens heeft onlangs een Europese prijs gewonnen, heeft beeldstabilisatie en een nieuwe motor.
Volgens een Engelse review beter dan het Nikon exemplaar.
Ik zoek namelijk een lens van dergelijk formaat om mee te nemen op wandeltochten in de natuur.
Of is er wellicht een andere optie.
Gr. Rob
Wie heeft ervaring met de nieuwe Tamron 70-300
Re: Wie heeft ervaring met de nieuwe Tamron 70-300
Hallo Rob,
ik heb deze Tamron nu ongeveer 2 maanden en hij bevalt me erg goed. Ik heb ook de Nikkor 70-300VR gehad, maar die vond ik op 300 mm wel erg soft worden. De Tamron vind ik persoonlijk een stuk beter. De VC werkt erg goed, en ook de AF-S/USD (zoals het bij Tamron heet) is voor mij snel zat. Ik heb ook de 70-200/2,8 van Tamron, maar de AF van die lens is beduidend trager en onzekerder. Die lens is wel erg scherp trouwens.
Al met al kan ik de nieuwe 70-300 VC dus wel aanraden. Tot nu toe zeggen ook de meeste gebruikers dat de lens wat scherper is van 200-300mm dan de Nikon 70-300VR
Gerben
ik heb deze Tamron nu ongeveer 2 maanden en hij bevalt me erg goed. Ik heb ook de Nikkor 70-300VR gehad, maar die vond ik op 300 mm wel erg soft worden. De Tamron vind ik persoonlijk een stuk beter. De VC werkt erg goed, en ook de AF-S/USD (zoals het bij Tamron heet) is voor mij snel zat. Ik heb ook de 70-200/2,8 van Tamron, maar de AF van die lens is beduidend trager en onzekerder. Die lens is wel erg scherp trouwens.
Al met al kan ik de nieuwe 70-300 VC dus wel aanraden. Tot nu toe zeggen ook de meeste gebruikers dat de lens wat scherper is van 200-300mm dan de Nikon 70-300VR
Gerben
Hallo gerben,
Hoe is deze lens met betrekking tot bewegende objecten???Denk hier aan motoren en auto's.Heb de tamron 18-250mm lens alleen deze is net te traag met autofocus om echt een mooi strak plaatje te krijgen.
Hoe is deze lens met betrekking tot bewegende objecten???Denk hier aan motoren en auto's.Heb de tamron 18-250mm lens alleen deze is net te traag met autofocus om echt een mooi strak plaatje te krijgen.
@ Domo,
ik fotografeer regelmatig militaire luchtvaart, maar daar heb ik de Tamron nog niet voor gebruikt. Maar ik merk eigenlijk geen verschil qua AF-snelheid met de Nikon 70-300VR en daar kon ik prima mee uit de voeten.
De 18-250 heb ik ook (handig op vakantie) maar die is inderdaad een flink stuk trager.
Gerben
ik fotografeer regelmatig militaire luchtvaart, maar daar heb ik de Tamron nog niet voor gebruikt. Maar ik merk eigenlijk geen verschil qua AF-snelheid met de Nikon 70-300VR en daar kon ik prima mee uit de voeten.
De 18-250 heb ik ook (handig op vakantie) maar die is inderdaad een flink stuk trager.
Gerben
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Hierbij een link waar de Tamron aan de tand wordt gevoeld.
http://briard.typepad.com/get_the_pictu ... c-usd.html
En hij wordt best wel goed beoordeeld
http://briard.typepad.com/get_the_pictu ... c-usd.html
En hij wordt best wel goed beoordeeld
Ook ik ben op zoek naar een lichtgewicht telezoom in dit bereik. Helaas vind ik nergens op het web foto's die scherp te noemen zijn op 300mm. Mijn vaste 300mm af-s lens is helaas te zwaar om steeds mee te nemen, en ook niet altijd even gemakkelijk om zonder statief te bedienen. Bovendien mis ik toch wel vaak iets minder zoombereik. Op papier zag die lens er wel redelijk uit, maar echt goede foto's heb ik nog niet kunnen terugvinden. (of ligt dit aan de fotografen).Testen zeggen helaas vaak te weinig.
Of ben ik misschien te veeleisend?
Op het eerste zicht moet ik echter teveel inboeten aan kwaliteit. Bovendien schakel ik begin volgend jaar over naar een D7000, juist vanwege meer kwaliteit (vooral hoge iso, wat ik met mijn huidige camera's ontzettend mis).
Mogelijks wachten op volgend jaar voor een Tamron 70-200 f/2.8 met VC...
Of ben ik misschien te veeleisend?
Op het eerste zicht moet ik echter teveel inboeten aan kwaliteit. Bovendien schakel ik begin volgend jaar over naar een D7000, juist vanwege meer kwaliteit (vooral hoge iso, wat ik met mijn huidige camera's ontzettend mis).
Mogelijks wachten op volgend jaar voor een Tamron 70-200 f/2.8 met VC...