LR 3 en CS5 bewerking
- Frank B
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
LR 3 en CS5 bewerking
Ik werk de laatste tijd veel met LR 3, wanneer het nodig is ga ik vanuit LR 3 naar CS5 om de foto intensiever te bewerken. Maar dan wordt de foto omgezet in tiff of JPG. Is het mogelijk na cs5 bewerkingen terug te keren naar LR 3, waarbij de bewerkingen van cs5 netjes bewaard wordt op dezelfde wijze die je normaliter doet in LR 3, dus in het externe bestandje naast je originele foto?
Kom er niet echt uit met de handleiding van zowel cs 5 als LR3.
- willemr
- Forumlid
- Contacteer:
Re: LR 3 en CS5 bewerking
Nope. Bewerken in PS CSx levert een nieuw bestand op naast je originele (RAW/JPEG). PS werkt nml anders dan LR op het vlak van de veranderingen.
Overigens kan je met LR ontzettend veel op het vlak van fotobewerking. Geen idee wat je met 'intensiever maken' bedoel.
Overigens kan je met LR ontzettend veel op het vlak van fotobewerking. Geen idee wat je met 'intensiever maken' bedoel.
- Frank B
- Forumlid
Was ik al bang voor. Inderdaad bied LR 3 erg veel mogelijkheden qua bewerking, met name het aanpassingspenseel v.b.w. scherpte, licht, doordrukken etc. is erg goed te noemen. Bij uitgebreidere bewerkingen op 1 foto bedoel ik dan meer werken met laagmaskers, pentool etc wat in LR niet beschikbaar is.
Ik moet zeggen dat ik LR3 nu prefereer boven het zeeeeer trage nx2, wat een verademing
Ik moet zeggen dat ik LR3 nu prefereer boven het zeeeeer trage nx2, wat een verademing
Hear, Hear !!!Frank B schreef:Ik moet zeggen dat ik LR3 nu prefereer boven het zeeeeer trage nx2, wat een verademing
Om direct terug te keren in LR moet je kiezen voor Save en dan kan je kiezen tussen TIFF en PSD geloof ik. Deze worden dan naast het origineel geplaatst.Frank B schreef:Ik werk de laatste tijd veel met LR 3, wanneer het nodig is ga ik vanuit LR 3 naar CS5 om de foto intensiever te bewerken. Maar dan wordt de foto omgezet in tiff of JPG. Is het mogelijk na cs5 bewerkingen terug te keren naar LR 3, waarbij de bewerkingen van cs5 netjes bewaard wordt op dezelfde wijze die je normaliter doet in LR 3, dus in het externe bestandje naast je originele foto?
Opslaan als kun je meer kiezen, echter dan moet je de foto ergens anders opslaan en nieuw importeren ...
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Zoalng ik met een paar klikjes meer kan dan heel wat geschuif en gedoe in LightRoom of Photoshop win ik het nog steeds wat snelheid betreft. Zo traag vind ik het trouwens niet eens. In ieder geval geen reden wat mij betreft om zo triomfantelijk te doen...pbreev schreef:Hear, Hear !!!Frank B schreef:Ik moet zeggen dat ik LR3 nu prefereer boven het zeeeeer trage nx2, wat een verademing

- Frank B
- Forumlid
Ik ben zeer bedreven in nx 2 Patrick en geloof me, geweldige convertor etc bla bla, maar LR 3 is zo veeeeel sneller... en beter.
Try before you die. LR 3 rules
Try before you die. LR 3 rules

- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Mijn ervaringen met LR2 waren dat ik eerst allerlei schuiven moest verzetten om een beetje in de buurt te komen van wat ik in CNX 2 al bij het inlezen van het bestand heb. Is dat zoveel beter geworden?
Voor jou niet..... Voor mij wel. Heeft alles te maken met jouw onvertogen manier om te reageren als `nikon` wordt aangevallen....Patrick schreef:Zoalng ik met een paar klikjes meer kan dan heel wat geschuif en gedoe in LightRoom of Photoshop win ik het nog steeds wat snelheid betreft. Zo traag vind ik het trouwens niet eens. In ieder geval geen reden wat mij betreft om zo triomfantelijk te doen...pbreev schreef:Hear, Hear !!!Frank B schreef:Ik moet zeggen dat ik LR3 nu prefereer boven het zeeeeer trage nx2, wat een verademing
Ik wel !! In mijn bewoording zeg ik dat het zuigt! Maar dat mag zeker niet, zo´n mening toegedaan zijn..Zo traag vind ik het trouwens niet eens.
-
- Forumlid
- Contacteer:
LR2 was minder dan NX2. Ik gebruikte toen nx2 meer. Sinds LR3 met camera raw 6.2 is de kwaliteit beter dan nx2. Ik gebruik nx2 niet meer. Thom Hogan adviseert nx2 nu ook niet meer.
Nikon F801s,D800, Canon G1x , Lensen Tokina AT-X 16-28 F2.8 pro fx,Sigma 35 1.4 DG HSM, Sigma AF 105mm f/2.8 EX HSM DG OS macro, Nikkor 80-200 2.8, Nikkor 50 1.8, flitsers Nissin Di866MKII, Metz 45CT4
http://www.flickr.com/photos/piotrpj/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.flickr.com/photos/piotrpj/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
Ik weet niet waarom dat zo'n probleem is met die schuifjes, Patrick. Je kunt met een preset beginnen.
NX2 is op mijn oude AMD echt niet vooruit te branden. IK heb nu een Win7 64 bit machine met een six-core. Daar loopt NX2 zeker sneller, maar het is ook instabiel. Bij de een is het oké, bij de ander een zooitje op 64-bit. En vrijwel iedereen installeert het op schone of praktische schone machines (bij mij was het de eerste software naast win7 zelf). Maar helaas...
Ik ben nu al weer een tijdje bezig met CS5 Web premium. Het enige dat ik momenteel mis een goede denoiser. Ik denk dat ik Topaz Denoise 5 ga halen. Maar als je eenmaal weet hoe je met LR en PS je dingen moet doen, dan is het echt een verademing. LR is zoveel overzichtelijker en snel, en stabiel.
Dus nu is het wachten op CNX3.
NX2 is op mijn oude AMD echt niet vooruit te branden. IK heb nu een Win7 64 bit machine met een six-core. Daar loopt NX2 zeker sneller, maar het is ook instabiel. Bij de een is het oké, bij de ander een zooitje op 64-bit. En vrijwel iedereen installeert het op schone of praktische schone machines (bij mij was het de eerste software naast win7 zelf). Maar helaas...
Ik ben nu al weer een tijdje bezig met CS5 Web premium. Het enige dat ik momenteel mis een goede denoiser. Ik denk dat ik Topaz Denoise 5 ga halen. Maar als je eenmaal weet hoe je met LR en PS je dingen moet doen, dan is het echt een verademing. LR is zoveel overzichtelijker en snel, en stabiel.
Dus nu is het wachten op CNX3.