Even terug komen op een inmiddels gesloten http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 45#p369686topic over oa bijgekochte garantie voor 3 jaar.
Camera nu 1/2 jaar in bezit en zo', 8000 clicks verder.
De laatste tijd vielen mij steeds vaker een aantal hotpixels op en dat gaat steeds meer storen.
Dus even terug met de camera naar Holten, probleem erkent, camera richting Nikon.
Camera is weer klaar, nog niet terug. Probleem met hotpixels is gerepareerd en tegelijk heeft men de sensor
schoon gemaakt want daar zaten vlekken op (mij niet opgevallen).
Moraal van het verhaal, die bij gekochte garantie heeft zichzelf alweer terugverdient
Hot pixels
Hot pixels
http://s816.photobucket.com/albums/zz86/danielleenbart/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Hot pixels
Na een half jaar heb je ook zonder bijkopen recht op garantie bij een dure camera met dit soort problemen. Dus wat dat betreft was het bijkopen voorlopig nog zonde van de ijsjes die je voor dat geld anders had kunnen kopen.
- Replay
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Dit heeft inderdaad niets te maken met de ' extra bijgekochte garantie' . De reparatie was ook uitgevoerd onder de 'normale' garantie die je bij de camera krijgt bij aankoop.
De extra garantie gaat pas zijn vruchten afwerpen ná de reguliere garantie van 1 jaar.
Maar het probleem is opgelost en daar gaat het om. Succes met fotograferen.
De extra garantie gaat pas zijn vruchten afwerpen ná de reguliere garantie van 1 jaar.
Maar het probleem is opgelost en daar gaat het om. Succes met fotograferen.
Ik weet niet waar je de "één jaar" vandaan haalt, maar waar je als consument recht op hebt is "conformiteit".
Dat wil zeggen dat een apparaat of dienst die je koopt/huurt moet voldoen aan wat je er redelijkerwijs van mocht verwachten. En dat kan heel goed een garantie op bepaalde soorten fouten van langer of korter dan een jaar betekenen. Het hangt er maar net van af wat je precies gekocht hebt. Hotpixels na een half jaar lijkt mij bij een kwaliteits-camera een gevalletje "niet conform". Zeker gezien het feit dat ze er niet echt iets aan doen maar de kapotte pixels "eruit mappen". De sensor hoeft er niet voor vervangen te worden of zo.
Dat wil zeggen dat een apparaat of dienst die je koopt/huurt moet voldoen aan wat je er redelijkerwijs van mocht verwachten. En dat kan heel goed een garantie op bepaalde soorten fouten van langer of korter dan een jaar betekenen. Het hangt er maar net van af wat je precies gekocht hebt. Hotpixels na een half jaar lijkt mij bij een kwaliteits-camera een gevalletje "niet conform". Zeker gezien het feit dat ze er niet echt iets aan doen maar de kapotte pixels "eruit mappen". De sensor hoeft er niet voor vervangen te worden of zo.
Ik ben daar niet al te zeker van, ik heb de camera als gebruikt, 2e hands dus, gekocht.
Dus of hier standaard ook garantie op zat/zit weet ik niet zeker.
Belangrijkste is dat het nu in elk geval het probleem zonder touwtrekken werd erkent en hersteld.
Dus of hier standaard ook garantie op zat/zit weet ik niet zeker.
Belangrijkste is dat het nu in elk geval het probleem zonder touwtrekken werd erkent en hersteld.
http://s816.photobucket.com/albums/zz86/danielleenbart/" onclick="window.open(this.href);return false;