Welke camera na de Nikon D90
Welke camera na de Nikon D90
Hallo,
Ik heb een Nikon D90 en ben op zoek naar een andere camera,welke camera is de logische opvolger voor mij?
heb voor de D90 een D80 gehad..
Heb ook zitten kijken naar een full frame camera,welke is daarin op dit moment de goedkoopste?
Gr. Theo
Ik heb een Nikon D90 en ben op zoek naar een andere camera,welke camera is de logische opvolger voor mij?
heb voor de D90 een D80 gehad..
Heb ook zitten kijken naar een full frame camera,welke is daarin op dit moment de goedkoopste?
Gr. Theo
Re: Welke camera na de Nikon D90
Leg eerst is uit waarom je van de D90 af wilt stappen?
Dat zou de antwoorden al een stuk beter op je vraag gericht zijn.
Volgende stap zou logischerwijs de D300s (of zijn opvolger).
Goedkoopste FX is volgens mij de D700. Maar daar moet je zelf even naar kijken. Er zijn zat aanbieders.
2ehands kan natuurlijk de prijs erg naar beneden drukken.
Dat zou de antwoorden al een stuk beter op je vraag gericht zijn.
Volgende stap zou logischerwijs de D300s (of zijn opvolger).
Goedkoopste FX is volgens mij de D700. Maar daar moet je zelf even naar kijken. Er zijn zat aanbieders.
2ehands kan natuurlijk de prijs erg naar beneden drukken.
Wat is de reden om de D90 weg te doen? Tegen welke dingen loop je aan waarom je ''beter''/''anders'' zou willen? Idd de D300(s) is een mooie opvolger maar de D700 nog mooier als je het geld hebt natuurlijk. Verder moet je natuurlijk wel de juiste fullframe objectieven hebben anders heb je niks aan fullframe.
- Riemke
- Clublid
- Contacteer:
Inderdaad! Vraag jezelf eerst af waarom je van de D90 af wilt stappen. Tegen welke beperkingen loop je aan?
Kijk ook eens naar de objectieven die je hebt. Zijn dat DX objectieven of is daar ook glaswerk bij wat je op een FX camera zou kunnen gebruiken.
Logische opvolger is dan waarschijnlijk de 300 S of anders de overstap naar FX in de vorm van de Nikon D700.
Kijk ook eens naar de objectieven die je hebt. Zijn dat DX objectieven of is daar ook glaswerk bij wat je op een FX camera zou kunnen gebruiken.
Logische opvolger is dan waarschijnlijk de 300 S of anders de overstap naar FX in de vorm van de Nikon D700.
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Je zou ook naar de D7000 kunnen kijken als opvolger. Maar ook ik vraag me af waarom je van je D90 zou willen afstappen... Als we de reden weten kunnen we je wat meer een bepaalde kant op sturen of het je gewoon afraden.
Nu vragen we alle 4 dus al af waarom je af wilt stappen van de D90.
D7000 zou ik laten liggen. Is maar iets meer dan de D90.
D7000 zou ik laten liggen. Is maar iets meer dan de D90.
Hoi,hoi,
Bedankt voor de reacties,en excuus voor mijn late reactie..
Waarom de D90 wegdoen?
Ik zie het meer als weer een stapje verder naar een professionele camera..
Begonnen met de D50,daarna de D80, en nu de D90...
Komt er een opvolger voor de D90...
Gr. Theo
Bedankt voor de reacties,en excuus voor mijn late reactie..
Waarom de D90 wegdoen?
Ik zie het meer als weer een stapje verder naar een professionele camera..
Begonnen met de D50,daarna de D80, en nu de D90...
Komt er een opvolger voor de D90...
Gr. Theo
De D90 is niks professioneler dan de D80, exact hetzelfde segment. Wat voor glas heb je, want dat is imo belangrijker dan de body. Zeker als je een D90 hebt.
Als lenzen heb ik de Nikon 70-300 vr,welke ik veel gebruik voor sportfotografie,
Hoop binnenkort de Nikon 70-200 te kopen..
Hiernaast nog de sigma 18-200..
Gr. Theo
Hoop binnenkort de Nikon 70-200 te kopen..
Hiernaast nog de sigma 18-200..
Gr. Theo
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Ik weet niet hoe vaak je het bereik onder de 70-300 VR gebruikt, maar daar in investeren lijkt mij zinvoller dan een andere body.
Wat Taz zegt.
Die Sigma 18-200 is niet zo bijzonder. Die zal op een meer pro-body wellicht iets beter presteren, maar dat gaat marginaal zijn. Wil je in fotokwaliteit omhoog is dat echt het punt waarop je gemakkelijk kunt verbeteren. Die 70-300 zou ik dan liever even laten wachten, die is best prima.

Die Sigma 18-200 is niet zo bijzonder. Die zal op een meer pro-body wellicht iets beter presteren, maar dat gaat marginaal zijn. Wil je in fotokwaliteit omhoog is dat echt het punt waarop je gemakkelijk kunt verbeteren. Die 70-300 zou ik dan liever even laten wachten, die is best prima.
Dank voor de informatie,maar wat voor lens raden jullie mijn aan,ipv de sigma 18-200?
En dan nog een vraagje,misschien hier niet de juiste plek voor,als ik meer Tele wil met mijn Nikon 70-300,is het dan mogelijk om hier een teleconverter op te zetten,of gaat de kwaliteit dan naar beneden...
Vrgr Theo
En dan nog een vraagje,misschien hier niet de juiste plek voor,als ik meer Tele wil met mijn Nikon 70-300,is het dan mogelijk om hier een teleconverter op te zetten,of gaat de kwaliteit dan naar beneden...
Vrgr Theo
- JaapV
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
En dan nog een antwoordje: bestudeer deze draadjes eens...Theo schreef:<KNIP>
Vrgr Theo
Groet, Jaap
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
De Nikon 18-200 is al mooier, maar het blijft altijd behelpen met objectieven met zulke grote bereiken. Wil je écht goed, dan moet je je eerst afvragen of je bij DX gaat blijven voor het komende jaar/jaren (afhankelijk van je budget, wensen, e.d.). De 17-55 is prachtig, maar DX. Wil je binnen niet al te lange tijd over naar FX, dan is de 24-70 de betere keus. Gebruik je het stukje tussen 17 en 24mm toch amper, dan zou ik ook voor die gaan. Het verschil tussen 17 en 24mm is in ieder geval groter dan het verschil tussen 55 en 70mm.Theo schreef:Dank voor de informatie,maar wat voor lens raden jullie mijn aan,ipv de sigma 18-200?
ik denk dat jij beter wat goede lenzen kan kopen inplaats van een andere body
en zeker die 70/200 2.8 maar ja die kost ook wat meer als een nieuwe body.
ben je niet tevreden met de D90?
groeten, Harry
en zeker die 70/200 2.8 maar ja die kost ook wat meer als een nieuwe body.
ben je niet tevreden met de D90?
groeten, Harry