Tuin van kasteel Baexem

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Lucas

Tuin van kasteel Baexem

Bericht door Lucas » zo mei 27 2007 8:07 pm

Ik was vandaag in de tuin van kasteel Baexem (L). Hier wat impressies:

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13.
Afbeelding

14.
Afbeelding

15.
Afbeelding

16.
Afbeelding

17.
Afbeelding

18.
Afbeelding

renecita

Bericht door renecita » zo mei 27 2007 8:40 pm

Prachtige foto's! Vooral de tweede en de zesde vind ik heel erg mooi. Maar de andere evengoed gewoon erg mooi...

Gr. Renecita

reneo57
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door reneo57 » zo mei 27 2007 8:53 pm

Ik heb een voorkeur voor foto 16, waarvan de hele foto mooi scherp is.

Pancarans
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Pancarans » zo mei 27 2007 9:34 pm

Mooi onderwerp. De detailfoto's spreken me het meeste aan. Dit komt omdat ik vind dat de foto's in de schaduw genomen zijn, althans je ziet geen directe werking van het zonlicht. Daar waar dat wel is, vind ik de foto's te hard licht hebben. Als je die wat meer contrast geeft en wat minder helderheid in PS zien ze er voor mij beter uit. Het blijft altijd moeilijk om met dat licht een volledig goed belichte opname te maken waarin zowel schaduw als zonlicht voor komt. Zelf heb ik in Nik Efex pro het solarisation color filter eroverheen gegooid en daarna de verzadiging iets terug gebracht en dat gaf een nog beter resultaat.
Als je wil kan ik beide opnamen sturen, geef dan maar effe een PB of email. Wat natuurlijk ook nog kan is dat ik met een niet gecalibreerde monitor werk, dus dat ik gewoon loop te zwammen. Afijn ik lees het wel als ik ongelijk heb.

Garoeten Irwan
Als je Groningen ver vindt, is je wereld echt klein................

http://www.fotono.nl"

Lucas

Bericht door Lucas » zo mei 27 2007 10:33 pm

Het is altijd moeilijk als de zon schijnt en je zowel schaduw als licht op de foto hebt. Sommige beelden heb ik met Capture al wat minder licht gegeven, soms alleen in bepaalde gedeeltes. Zou misschien nog meer kunnen. Misschien ligt het idd aan je monitor...

Brenzef
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door Brenzef » zo mei 27 2007 11:31 pm

Ik vind de foto's allemaal een beetje rommelig en onrustig overkomen.

BUG322

Bericht door BUG322 » ma mei 28 2007 12:54 am

Ik vind nr 8 de meest uitspringende foto er zit ook kleur in. De rest is mij te veel groen, dan weet je niet echt waar je moet kijken.

groetjes

The-Boss
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door The-Boss » ma mei 28 2007 1:29 am

Foto 8 en 16 zijn nog het best, kleur, scherp, boeiend onderwerp. De andere zijn leuke tuin foto's. Wat ook opvalt dat het onderwerp vaak in het midden van de foto staat, of je hebt ze zo gekaderd dat kan ook.

Pierre 8)
Pierre 8-)

Nikon D300 | MBD10 | SB600 | DR6 | MC-36 | DI-GPS Pro | Nikkor 18-70 mm F/3.5-4.5G | 50 mm F/1.8D | 80-200 mm F/2.8D AF | Sigma 150 mm F/2.8 Macro |
Nikon Coolpix P330 | Samsung NX300M

http://www.pjgboone.nl , http://www.pboone.nl

Lucas

Bericht door Lucas » ma mei 28 2007 11:35 am

BUG322 schreef:Ik vind nr 8 de meest uitspringende foto er zit ook kleur in. De rest is mij te veel groen, dan weet je niet echt waar je moet kijken.
Ja, een tuin is meestal groen ja..........

BUG322

Bericht door BUG322 » ma mei 28 2007 11:44 am

Goeie conclusie idd

harry bul

Bericht door harry bul » ma mei 28 2007 12:32 pm

zijn op zich allemaal wel goede foto's Lucas alleen het onderwerp spreekt de 1 wel aan de ander weer niet maar ik vind dat je wel op een goede manier naar de foto's moet kijken ongeacht of het onderwerp je aanstaat of niet.kwalitatief niks mis mee Lucas.gewoon prima foto's waarbij er een stuk of wat uitspringen..maar dat heb je altijd.

groeten Harry

Lucas

Bericht door Lucas » ma mei 28 2007 12:43 pm

Misschien heb ik wel wat veel foto's gepost en als Pierre zegt het zijn eigenlijk gewoon leuke tuinfoto's, meer niet, dan heeft ie misschien wel gelijk. Het is een heel natuurlijke tuin, vandaar dat "rommelige", Ik wilde de sfeer van de tuin wel vastleggen. In mijn enthousiasme over de schoonheid van de tuin heb ik veel gepost, ook al is het fotografisch soms wat minder interessant. Zeer bedankt voor jullie reacties zover.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”