Hoi!
Heb sinds kort psp x3 en kan niet nef/raw beelden openen.Volgens corel moet het kunnen met mijn type camera en windows 7 maar het lukt mij niet.
Elke keer als ik de nef bestanden probeer te openen ;''''''''kan dit bestand niet lezen of fout bij het lezen van bestand.................
Hiervoor met psp x2 had ik er geen problemen met nef openen.
Weet iemand missch. hoe dat kan en hoe ik het kan verhelpen?
Met nef bestanden is niks mis mee want met een andere programma krijg ik het wel open echter mijn voorkeur gaat naar psp x3.
Alvast bedankt!
metpaint shop pro x3 raw/nef openen van D80
- marbo
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: metpaint shop pro x3 raw/nef openen van D80
Heb je gekeken of bij "bestand-voorkeuren" of overal het inlezen van raw aangeklikt staat.
Gewoon even het rijtje afgaan om alles te controleren.
Een kennisje van mij had ook dit probleem en daar bleek het probleem pas over toen hij alles eraf gehaald had.
Ook goed kijken of er delen van X2 ergens zijn blijven hangen. Tevens alles weghalen uit het register.
En pas opnieuw installeren als je zeker weet dat alles er af is. Vergeet niet opnieuw op te starten voor de installatie van X3
Gewoon even het rijtje afgaan om alles te controleren.
Een kennisje van mij had ook dit probleem en daar bleek het probleem pas over toen hij alles eraf gehaald had.
Ook goed kijken of er delen van X2 ergens zijn blijven hangen. Tevens alles weghalen uit het register.
En pas opnieuw installeren als je zeker weet dat alles er af is. Vergeet niet opnieuw op te starten voor de installatie van X3
Niet de geschiedenis herhaalt zich, maar de mens herhaalt de geschiedenis!
- JBD
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: metpaint shop pro x3 raw/nef openen van D80
Bij bestand kijken onder voorkeuren of de optie: RAW afbeeldingen openen met laboratorium van Camera RAW is uitgevinkt.