IR ontvangers icm SU-800

Discussies over flitsers
Plaats reactie
FrankLife

IR ontvangers icm SU-800

Bericht door FrankLife » vr dec 10 2010 12:54 pm

Allereerst even voorstellen omdat ik nieuw ben bij NCN. Fotografeer sinds paar jaar digitaal, nu intensiever. Camera D3X. Ben niet echt bekend met forum dus ik hoop geen 'regels'te overtreden. Heb eerst gezocht of ik iets kon vinden op mijn vraag maar volgens mij is er niet echt over geschreven.
Mijn vraag dan: Heb een SU-800 commander icm met een SB-900. Ik zou ook graag losse studiolampen van een ander merk gebruiken 'maar dan op een andere groep dan de SB-900. Lijkt me dat ik die lampen dan met een IR ontvanger moet uitrusten. Klopt dit, zo ja heeft iemand een suggestie voor merk en type?
Alvast bedankt
Frank

triggerfish
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: IR ontvangers icm SU-800

Bericht door triggerfish » vr dec 10 2010 1:01 pm

Ik heb geen verstand van studiolampen, maar ik weet wel dat er losse slaves voor de su-800 bestaan : misschien dat je daar verder mee kunt ???

edit: OK... link verdwijnt als sneeuw voor de zon... Die slave heet de SU-4... Even goochelen :)

FrankLife

Bericht door FrankLife » vr dec 10 2010 1:06 pm

Bedankt voor je snelle reactie. Ik ga de SU-4 googelen!
Frank

triggerfish
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door triggerfish » vr dec 10 2010 1:15 pm

Welkom bij de NCN overigens :) Zelf ben ik ook nog niet zo lang "aan boord", maar voorlopig bevalt het me prima hier.

FrankLife

Bericht door FrankLife » vr dec 10 2010 2:12 pm

Dank je! Ik heb eens naar die SU-4 gekeken maar dat gaat um niet worden volgens mij. Die lijkt bedoeld onder een andere flitser omdat hij een flitscontact/schoen heeft. Mijn lampen (Mettle T300a) hebben dat niet. Ze hebben wel een kabel aansluiting (pennetje).
Mn vraag blijft dus toch nog even open
Grtz
Frank

Grojan
Forumlid
Forumlid

Bericht door Grojan » vr dec 10 2010 6:36 pm

FrankLife schreef:Mijn vraag dan: Heb een SU-800 commander icm met een SB-900. Ik zou ook graag losse studiolampen van een ander merk gebruiken 'maar dan op een andere groep dan de SB-900. Lijkt me dat ik die lampen dan met een IR ontvanger moet uitrusten. Klopt dit, zo ja heeft iemand een suggestie voor merk en type?
Hallo Frank,

Het antwoord is simpel, het is niet mogelijk om op deze manier studioflitsers aan te sturen, wat je misschien wel kan doen is alles in M zetten en de studioflitsers als slave mee laten flitsen met de SB900.
Studioflitsers werken niet samen met het Nikon cls systeem.

Groeten Jan

FrankLife

Bericht door FrankLife » vr dec 10 2010 10:34 pm

Dank je Jan.... Ben er niet blij mee dat het niet kan maar ik was er al en beetje bang voor.
Ik zal zeker ens experimenteren in de M mode
Gr Frank

Plaats reactie

Terug naar “Flitsers”