kogel door de kerk..
kogel door de kerk..
wordt nu de 3e x kreta. iemand nog tips wat ik in chersonisos in ieder geval moet zien?
ga 8 dagen in juni, hopenlijk is het er dan heerlijk weer, terrasje , verkoelend pilsje , briesje gewoon weg zalig , 8 dagen even geen archief !
en in minder dan de gebruikelijke resitijd wel 27000km verder.
ga 8 dagen in juni, hopenlijk is het er dan heerlijk weer, terrasje , verkoelend pilsje , briesje gewoon weg zalig , 8 dagen even geen archief !
en in minder dan de gebruikelijke resitijd wel 27000km verder.
rhodos tips-
ach wat is afstand.yoyo schreef:![]()
Ik ga naar Rhodos. Op de kaart verder, maar als ik Dirk-Jan mag geloven veel dichterbij...
mijn rhodos tips:
- oude stad
- akropolis van rhodos (van uit rhodos stad de laatste weg linksaf (vlak bij hotels) deze weg steil omhoog en daar de borden volgen
- grootmesterpaleis (museum)
- ridderstraat
- klooster bij filerimos
- vlinder valei (Petaloudes) hier komen enkel soorten voor die in europa al lang en breed uitgestorven zijn (weg van Paradision langs Kalamonas
- kamiros (een der oudste opgravingen !
lindos en de akropolis van lindso (wl s morgens vroeggaan want het kan daar zo maar 50 graden worden)
- Kalithea, de geneeskrachtige bronnen en water
- falarki
bij eleoussa richting Profetis Ilias naar plm 2km oudste kerkje van rhodos
Dit alles moet je mijnsinziens gezien hebben. Rhodos is niet zo groot als kreta, neem een redelijke huurauto (geen hyunda atos) en je komt bijna overal met een bezoekje aan een lokale griekse eettent , vraag de baas naar tips die je zeker moet zien, net als het verhhur bedrijf van de auto
Re: rhodos tips-
- oude staddirk-jan boon schreef:ach wat is afstand.yoyo schreef:![]()
Ik ga naar Rhodos. Op de kaart verder, maar als ik Dirk-Jan mag geloven veel dichterbij...
mijn rhodos tips:
Al gezien.
- akropolis van rhodos (van uit rhodos stad de laatste weg linksaf (vlak bij hotels) deze weg steil omhoog en daar de borden volgen
Langs gereden, nog niet bekeken.
- grootmesterpaleis (museum)
Nog niet in geweest. Geen tijd...
- ridderstraat
Jep, mooi straatje. Één van de laatste echte middelseeuwse straten in europa.
- klooster bij filerimos
Kan ik me niet herinneren. je werd doodgegooid met kloosters... Bedoel je onder Trianda? Die hoek trok me niet zo. Is vlakbij de stresskipfarmen.
- vlinder valei (Petaloudes) hier komen enkel soorten voor die in europa al lang en breed uitgestorven zijn (weg van Paradision langs Kalamonas
Misschien dit jaar. Alleen is augustus de beste maand...
- kamiros (een der oudste opgravingen !
Jep, gezien.
- lindos en de akropolis van lindso (wl s morgens vroeggaan want het kan daar zo maar 50 graden worden)
Jep, erg leuk. Toen ik vorig jaar op Rhodos was, was het 's nachts 27 en overdag 39 graden. Lindos was op de Akropolis erg warm. De straatjes waren echter lekker koel.
- Kalithea, de geneeskrachtige bronnen en water
Jep, zit ik vlak bij. Been there, done that.
- falarki
Bedoel je Faliraki...? Jak..! De engelse kermis kolonie...!
- bij eleoussa richting Profetis Ilias naar plm 2km oudste kerkje van rhodos
Bedoel je dat kerkje boven op die heuevl, ten zuiden van Faliraka? ben ik geweest. Erg mooi uitzicht.
Je bent de baai van Anthony Quinn vergeten...

En het oude deel van koskinou.
Wat ik erg mooi vond was het eiland Simi. Hoop ik weer heen te gaan.
Maar ik heb er nog genoeg punten die ik nog wil zien. Bovendien is het een gezellige omgeving met mooi weer garantie en heerlijk eten.
Ja,dirk-jan boon schreef:the glassboats schijnt ook erg mooi te zijn
zeker mooie omgeving en voor nederlandse begrippen erg goedkoop
Onze "appartementburen" hebben dat ook gedaan. Ga ik denk ik ook doen dit jaar. Kijken of we wat haaien zien...

Wij gingen meestal naar de stranden waar de grieken ook naar toe gaan. Erg leuk om te zien hoe ze elke dag ik weet niet wat uit de zee plukken om te eten. Inktvissen, zeeëgels, schelpen, zeewier. Het persoonlijk contact is dan ook erg leuk. Ze leggen uit wat je wel en niet kan eten en ze laten je proeven...
eetse...!

PS
Dat witte is giftig en dat oranje spul is lekker. Zeg maar kaviaar.
Erg relaxed.
Wij hadden vorig jaar een paar dagen een hyundai getz. Reed best wel. Het belangrijkste is de airco...!

Maar persoonlijk ben ik meer een scooterfan. :mrgreen:
Over Kreta, heb je die kloof al gelopen, ben even de naam kwijt. Is echt een aanrader, maar neem een compactcamera mee of laat je partner je toestel dragen
Zelf ben ik lang geleden daar geweest en heb toen een Mook gehuurd, je weet wel zo'n open auto. Top ding lekker uitwaaien, geen airco nodig. Ben toen het binnenland in geweest en van Ghania naar Vai, waar vroeger de bountyreclames werden opgenomen. Veel te toeristisch en plambomen zag je nauwelijks. Verder neem ik an dat je Knossos al wel gezien hebt, zo niet ga dan met rondleiding. Zonder rondleiding loop je eigenlijk een beetje door de gebouwen te zwalken, zonder dat je weet wat de ruimten voor dienden, hele mooie fresco's daar. Ja en dat lepra eiland, is ook wel een aanrader, prachtig licht binnen.
Voor mij zit vakantie er weer niet in waarschijnlijk. Krijgen als het goed is begin juli weer een bult plintenzeikers. Die vreten vrije dagen genoeg....
Veel plezier.

Zelf ben ik lang geleden daar geweest en heb toen een Mook gehuurd, je weet wel zo'n open auto. Top ding lekker uitwaaien, geen airco nodig. Ben toen het binnenland in geweest en van Ghania naar Vai, waar vroeger de bountyreclames werden opgenomen. Veel te toeristisch en plambomen zag je nauwelijks. Verder neem ik an dat je Knossos al wel gezien hebt, zo niet ga dan met rondleiding. Zonder rondleiding loop je eigenlijk een beetje door de gebouwen te zwalken, zonder dat je weet wat de ruimten voor dienden, hele mooie fresco's daar. Ja en dat lepra eiland, is ook wel een aanrader, prachtig licht binnen.
Voor mij zit vakantie er weer niet in waarschijnlijk. Krijgen als het goed is begin juli weer een bult plintenzeikers. Die vreten vrije dagen genoeg....
Veel plezier.
De Samaria KloofPancaran's schreef:Over Kreta, heb je die kloof al gelopen, ben even de naam kwijt. Is echt een aanrader, maar neem een compactcamera mee of laat je partner je toestel dragen
http://www.grieksegids.nl/kreta/samaria.htm
http://www.explorecrete.com/dutch/samaria-du.html
@ irwan : Je bedoeld de Samaria kloof denk ik, nooit geweest , een partner heb ik niet dus dat wordt zelf sjouwen. vai vondt ik tegen vallen en knossos is hartstikke nep , nee dan leiver festos of gortes maar da's een aardig eind rijden daar , ik zie wel hoofdzaak is lekker eten en drinken, smorgens vroeg weg met den rugzak en zo en dan tegen de middag in het appratement een siesta en dan tegen vieren weer energie op doen (ga dat siesta echt eens uitproberen)
Re: kogel door de kerk..
ja, kies elk jaar een andere bestemming voor de afwisselingdirk-jan boon schreef:wordt nu de 3e x kreta. iemand nog tips

Re: kogel door de kerk..
Voor een bestemming die erg goed is bevallen en waar er nog veel dingen zijn die je nog (een keer) wil zien, vind ik 2x best okay. Elke vakantie is anders, ook op dezelfde locatie.paparazzi schreef:ja, kies elk jaar een andere bestemming voor de afwisselingdirk-jan boon schreef:wordt nu de 3e x kreta. iemand nog tips