kogel door de kerk..

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
paparazzi

Bericht door paparazzi » ma mei 28 2007 7:48 pm

maar je mist zoveel ander moois op de wereld als je elke keer naar 't zelfde land terug blijft gaan

yoyo

Bericht door yoyo » ma mei 28 2007 7:58 pm

paparazzi schreef:maar je mist zoveel ander moois op de wereld als je elke keer naar 't zelfde land terug blijft gaan
Wij mannen gaan ook altijd terug naar dezelfde vrouw.
:D

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » ma mei 28 2007 8:01 pm

hoop volgend jaar naar cofu te gaan , maar als ik niet twee tegenvallers (pc monitor en video recoder overleden) nu maar toch weer naar kreta , corfu werd echt te duur 2 x 359 euro (want als eenling betaal je altijd te veel) + 5 euro calamiteit en 20 euor boekingskosten en dan moet je nog eten etc

dus vandaar weer kreta

yoyo

Bericht door yoyo » ma mei 28 2007 8:05 pm

dirk-jan boon schreef:hoop volgend jaar naar cofu te gaan , maar als ik niet twee tegenvallers (pc monitor en video recoder overleden) nu maar toch weer naar kreta , corfu werd echt te duur 2 x 359 euro (want als eenling betaal je altijd te veel) + 5 euro calamiteit en 20 euor boekingskosten en dan moet je nog eten etc

dus vandaar weer kreta
Ook een Griekenland liefhebber. :D

Ik ben naar Lesbos (Molyvos is een aanrader), Corfu (Gouvia is gezellig en lekker centraal) en Rhodos geweest. Het bevalt zo goed dat we nu weer naar Rhodos ga. Heerlijk.
8)

Moet er wel bij vertellen dat we even hebben gekeken om dit jaar naar Kreta te gaan. Is dus toch nog een keer Rhodos geworden.
:oops:

PS
Misschien kun je paparazzi mee vragen...
:wink:

MEMENTO

Bericht door MEMENTO » ma mei 28 2007 8:55 pm

Ga maar eens naar Mexico in de bouwvak, das pas duur... maar je moet wat als je vrouw aan die weken vastzit... Brrr niet meer over nadenken, schijnt een fantastisch land te zijn. En... ik vind ook dat je elk jaar ergens anders heen moet gaan, indien mogelijk.
Laatst gewijzigd door MEMENTO op ma mei 28 2007 9:01 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

paparazzi

Bericht door paparazzi » ma mei 28 2007 8:59 pm

Dat sucks, Memento! Niet alleen voor de kosten, maar ook voor de regentijd die in veel landen in onze zomermaanden is.
In mijn contract heb ik bedongen dat mijn baas mij nooit mag verplichten wanneer ik mijn vakantie moet opnemen dus heb ik de luxe om de meest gunstige maand te kiezen.
PS
Misschien kun je paparazzi mee vragen...
Geen geld voor. Anders kan ik mijn India-Nepal reis niet betalen. ;)
Een vriendin van me is ook helemaal Griekenland minded. Gaat ook elk jaar naar 'n ander eiland. De toeristische laat ze al links liggen en ze gaat dus vooral naar de nog wat ongereptere.

MEMENTO

Bericht door MEMENTO » ma mei 28 2007 9:03 pm

tsja, paparazzi, ik ging altijd in het naseizoen, heerlijk, los van de kosten. Maar mijn vrouw werkt in een aan het onderwijs gelieerde instelling, dus kan weinig anders...

yoyo

Bericht door yoyo » ma mei 28 2007 9:25 pm

paparazzi schreef: Een vriendin van me is ook helemaal Griekenland minded. Gaat ook elk jaar naar 'n ander eiland. De toeristische laat ze al links liggen en ze gaat dus vooral naar de nog wat ongereptere.
Die vriendin pikken wij dan in...
:oops:

paparazzi

Bericht door paparazzi » ma mei 28 2007 9:27 pm

haha! :D ik wil d'r best 'ns vragen naar de namen van al die eilandjes als ik jullie daarmee 'n plezier kan doen :)

paparazzi

Bericht door paparazzi » ma mei 28 2007 9:29 pm

MEMENTO schreef:tsja, paparazzi, ik ging altijd in het naseizoen, heerlijk, los van de kosten. Maar mijn vrouw werkt in een aan het onderwijs gelieerde instelling, dus kan weinig anders...
dacht dat men in 't onderwijs tegenwoordig ook 1 keer per jaar verlof mocht nemen op 'n tijd dat 't past, of is dat maar bij beperkte onderwijsinstellingen 't geval? je kunt wel heel veel weken vrij hebben in 't onderwijs, maar omdat 't altijd op ongunstige momenten is (te duur, te druk, regentijd, en in voor/naseizoen te kort), heb je er niet zoveel aan uiteindelijk

k.hendrik

kogel door de kerk..

Bericht door k.hendrik » ma mei 28 2007 10:06 pm

tip: Kithnos > Serifos > Sifnos; en op de laatste wandelen van Platis Gialos, Apolonia, Kastro, Artemonas naar Kamares.
t'Was regelmatig kolere weer in mei '96 maar wel zeer bijzonder.
Goedkope boten vanaf Pireus, t'is wel 8 uur varen; in de haven bij Lijnkantoor zelf boeken; scheelt nogal met de prijzen die de grapjassen in Athene vragen.
vrgr k.hendrik
Laatst gewijzigd door k.hendrik op ma mei 28 2007 10:17 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

MEMENTO

Bericht door MEMENTO » ma mei 28 2007 10:10 pm

paparazzi schreef:
MEMENTO schreef:tsja, paparazzi, ik ging altijd in het naseizoen, heerlijk, los van de kosten. Maar mijn vrouw werkt in een aan het onderwijs gelieerde instelling, dus kan weinig anders...
dacht dat men in 't onderwijs tegenwoordig ook 1 keer per jaar verlof mocht nemen op 'n tijd dat 't past, of is dat maar bij beperkte onderwijsinstellingen 't geval? je kunt wel heel veel weken vrij hebben in 't onderwijs, maar omdat 't altijd op ongunstige momenten is (te duur, te druk, regentijd, en in voor/naseizoen te kort), heb je er niet zoveel aan uiteindelijk
Ze werkt in een instelling, niet onderwijs zelf. Heeft drie weken vakantie per jaar, geen tien... Enne, regenseizoen in Meggiko is in de herfst.

paparazzi

Bericht door paparazzi » ma mei 28 2007 10:14 pm

En waarom moet ze dan toch in de zomer op vakantie, als ze niet voor de klas staat? Kan ze daar geen vrijstelling voor regelen?

Waar haal jij je info over regentijd eigenlijk vandaan? Ik lees namelijk dit:
De regentijd loopt van mei tot oktober. Tropische stormen komen voornamelijk in de periode juli - oktober voor.
Mexico is het hele jaar door te bezoeken, maar de meest aangename periode is tussen oktober en mei.
Bron: toeristische topografie Mexico

MEMENTO

Bericht door MEMENTO » ma mei 28 2007 10:20 pm

Info van reisbureau. Beste tijd is idd oktober tot mei, is het minder drukkend warm. En er kan af en toe een buitje vallen, maar zo eind juli schijnt dat wel mee te vallen. Ik gok het er wel op :)

Maar dat vind ik niet erg. Mijn vrouw staat niet voor de klas, ze werkt in een naschoolse dagopvang van kinderen met sociale stoornis. Die komen dus ook in de schoolvakanties, omdat ze thuis ook niet veel wijzer worden.

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”