jouw hoef je ook niks meer uit te leggen qua fotografie en hdr...

Dag Peter.pixelpeter schreef:Hi Wim
Je foto heeft een zeer bijzondere sfeer. Kan je wat meer vertellen hoe je die krijgt? Is het één enkel opname of een bracket serie?
Ik zag 120 sec; is dat essentieel voor die sfeer (bewegende wolken, alsof ze geschilderd zijn) of zit dat in het
"Ortn" deel van je bewerking (bedoel je Orton of toch Ortn?).
Leuk om de zondag met zo'n foto te beginnen
Dank Peter.pixelpeter schreef:Bedankt voor de uitleg Wim. Ik blijf het een fraaie sfeer vinden en denk dat je long exposure een belangrijk uitgangspunt daarvoor is.
Behalve op de wolken zal het ook wel een gladmakend effect op het water hebben denk ik.
Het is geen "kattepis" zo'n bewerking. Hoewel ik werk met PS ipv CapNX en PM ipv Dyn-Photo-HDR kan ik je procedure wel zo'n beetje volgen.
Ik heb je inmiddels ook gespot op Flickr in de HDR met Orton groep. Ik ben sinds kort op Flickr om mee te kunnen praten in de groep die het
over Oloneo PhotoEngine heeft ( http://www.oloneo.com/ ). Daarvan is een public beta gratis te downloaden. Het is een nog onderontwikkeld
HDR processing en Tonemapping programma maar het is onwaarschijnlijk snelen heeft een toegankelijke interface.