buddystrap

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.
Plaats reactie
kees1957

buddystrap

Bericht door kees1957 » do dec 16 2010 7:07 pm

Wie heeft er ervaring met buddystrap. Heb gelezen dat de schroef weleens spontaan los laat m.a.g. dat de camera op straat kukelt...

iteboersma
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *

Re: buddystrap

Bericht door iteboersma » do dec 16 2010 10:17 pm

Hallo Kees, is mij gebeurt tijdens voettocht door rotsachtig gebied in IJsland, camera D3x kletterde op de rotsen, gevolg een schade van bijna 700 euro aan mijn 24-70mm lens, gebruik de normale camerariem weer!

a90
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door a90 » vr dec 17 2010 8:27 am

Een buddystrap ken ik niet, ik gebruik OpTech op al mijn bodies en daar heb ik nog nooit problemen mee gehad. Sterker nog, ik zou ze willen aanbevelen, OpTech ProLoop heet het artikel.
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » vr dec 17 2010 9:23 am

a90 schreef:Een buddystrap ken ik niet, ik gebruik OpTech op al mijn bodies en daar heb ik nog nooit problemen mee gehad. Sterker nog, ik zou ze willen aanbevelen, OpTech ProLoop heet het artikel.

Zou de TS niet een bodystrap bedoelen? De BlackRapid of de Sun-Sniper? Gewoon goed vastdraaien, een schroef gaat nooit spontaan los.
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » vr dec 17 2010 9:37 am

Ik gebruik een Black Rapid camerariem, die bevestigd zit aan mijn Manfrotto snelkoppelingsplaatje onder mijn camerabody. Nog nooit gehad dat dit losschiet gelukkig :D
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.

a90
Forumlid
Forumlid

Bericht door a90 » vr dec 17 2010 8:25 pm

De Black Rapid gebruik ik ook idd maar wat ik dan doe is de OpTech losmaken van de nekstrap en dan lussen door de Black Rapid heen. Zo zit de camera vast aan de schroef en tegelijkertijd nog een extra bevestiging aan de optech.

Kan nooit misgaan zo
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

MarcoD750
Ontwerp & Ontwikkeling
Ontwerp & Ontwikkeling
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door MarcoD750 » vr dec 17 2010 8:40 pm

Hier ook de black rapid, ik fiets, loop en schaats met deze riem en loskomen is mij nog niet gebeurt. Het rubber bij de bout werkt als een vergrendeling, je moet heel wat uithalen wil dit loskomen(lees kracht uitoefenen). Deze riem is voor mij echt een topper.
met vriendelijke groet, Marco

Z6 | Z 24-120 | AF-S Nikkor 14-24 | AF-S Nikkor 24-70 2.8 | AF-S 70-200 2.8 VRI | SB910 | Insta360 |

gvdnberg
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door gvdnberg » vr dec 17 2010 9:31 pm

Ik gebruik de Sun Striper Steel. Nooit los gegaan, erg comfortabel. Zit bevestigd aan de meegeleverde schroef met rubberring, of aan het snelkoppelingsplaatje van mijn Manfrotto statief, dat is bevestigd aan de steun van mijn 70-200.
Hangt niet in de weg.
Groeten,
Gert van den Berg
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Nikon Z-gebruiker en nog een paar F-vatting (micro-)objectieven. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr

André
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door André » vr dec 17 2010 10:11 pm

Ik gebruik ook de Black Rapid en de schroef is nog nooit los gegaan. Wel heb ik er het extra bandje bij gekocht zodat de Black Rapid netjes op zijn plaats blijft zitten. Ik wil nooit geen gewone nek band meer.
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip

Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.

Plaats reactie

Terug naar “Overige fotoapparatuur”