Stabilitas loci
- ArjanAanraad
- Clublid

- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
- gvdnberg
- Webredactie

- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Stabilitas loci
Mooie foto, alleen stoort het onscherpe kruis aan de linker mij teveel, dat zou een stuk minder dominant mogen zijn.
Verder vind ik de overgangen van scherp naar onscherp wel mooi in deze foto.
Groeten,
Gert van den Berg
Verder vind ik de overgangen van scherp naar onscherp wel mooi in deze foto.
Groeten,
Gert van den Berg
Met vriendelijke groet,
Gert van den Berg,
Nikon Z-gebruiker en nog een paar F-vatting (micro-)objectieven. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gert van den Berg,
Nikon Z-gebruiker en nog een paar F-vatting (micro-)objectieven. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
-
gewoon peter
Arjan, na een (voor mij) goede keuze bij je kloosterraam met die nog iets opgehaalde mooie zachte pastel kleuren vind ik ook deze mooi, heel mooi, maar sluit me aan bij Gert over die zo overheersende onscherpe steen links. Je nu een beetje kennende denk ik dat je daar ook wel weer een hele plausibele reden voor zal hebben, Ben benieuwd, groet, peter
ps. ik denk ook dat dat stabilitas wel erg bij jou past (en ik bedoel dit positief hoor!!)
ps. ik denk ook dat dat stabilitas wel erg bij jou past (en ik bedoel dit positief hoor!!)
- weimaraner
- Clublid

- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Ben bang dat ik een beetje uit de toon val met mijn mening want ik vind het onscherpe kruis links toch wel wat toevoegen, diepte vooral. En ondanks de onscherpte is duidelijk te zien wat het is. Ik denk dat het de foto nog een stuk spannender maakt. Zwart/wit omzetting is daarbij ook heel geslaagd.
- ArjanAanraad
- Clublid

- Contacteer:
Haha, dank. Je moet je een beetje verdiepen in het Benedictijnse denken....(oordeel niet maar aanschouw) het doel van deze foto voor mij is om de rust weer te geven zoals je die voelt als je over een begraafplaats heen loopt maar ook de spanning die daar mee gepaard gaat. Het doel van het linker kruis is deze spanning/irritatie op te roepen. Wil je goed kijken en rust vinden dan moet je om het kruis heen kijken maar dat lukt niet....gewoon peter schreef:Arjan, na een (voor mij) goede keuze bij je kloosterraam met die nog iets opgehaalde mooie zachte pastel kleuren vind ik ook deze mooi, heel mooi, maar sluit me aan bij Gert over die zo overheersende onscherpe steen links. Je nu een beetje kennende denk ik dat je daar ook wel weer een hele plausibele reden voor zal hebben, Ben benieuwd, groet, peter
-
gewoon peter
Ik wist het!!, maar wel een hele goede plausibele reden, bedankt voor je les. groet, peterSnadaa schreef:Haha, dank. Je moet je een beetje verdiepen in het Benedictijnse denken....(oordeel niet maar aanschouw) het doel van deze foto voor mij is om de rust weer te geven zoals je die voelt als je over een begraafplaats heen loopt maar ook de spanning die daar mee gepaard gaat. Het doel van het linker kruis is deze spanning/irritatie op te roepen. Wil je goed kijken en rust vinden dan moet je om het kruis heen kijken maar dat lukt niet....gewoon peter schreef:Arjan, na een (voor mij) goede keuze bij je kloosterraam met die nog iets opgehaalde mooie zachte pastel kleuren vind ik ook deze mooi, heel mooi, maar sluit me aan bij Gert over die zo overheersende onscherpe steen links. Je nu een beetje kennende denk ik dat je daar ook wel weer een hele plausibele reden voor zal hebben, Ben benieuwd, groet, peter
ps. ik denk ook dat dat stabilitas wel erg bij jou past (en ik bedoel dit positief hoor!!)Vandaar.
- ArjanAanraad
- Clublid

- Contacteer:
Is geen les hoor, ik ben ook maar gewoon aan het proberen wat meer met foto's te doen dan alleen maar mooie plaatjes maken (en daar is ook niks mee) :mrgreen:gewoon peter schreef:Ik wist het!!, maar wel een hele goede plausibele reden, bedankt voor je les. groet, peterSnadaa schreef:Haha, dank. Je moet je een beetje verdiepen in het Benedictijnse denken....(oordeel niet maar aanschouw) het doel van deze foto voor mij is om de rust weer te geven zoals je die voelt als je over een begraafplaats heen loopt maar ook de spanning die daar mee gepaard gaat. Het doel van het linker kruis is deze spanning/irritatie op te roepen. Wil je goed kijken en rust vinden dan moet je om het kruis heen kijken maar dat lukt niet....gewoon peter schreef:Arjan, na een (voor mij) goede keuze bij je kloosterraam met die nog iets opgehaalde mooie zachte pastel kleuren vind ik ook deze mooi, heel mooi, maar sluit me aan bij Gert over die zo overheersende onscherpe steen links. Je nu een beetje kennende denk ik dat je daar ook wel weer een hele plausibele reden voor zal hebben, Ben benieuwd, groet, peter
ps. ik denk ook dat dat stabilitas wel erg bij jou past (en ik bedoel dit positief hoor!!)Vandaar.
- strangeartefact
- Forumlid

- Contacteer:
Ik vind het een mooie foto met mooi scherpte verkoop, ook ik hinder me niet aan het kruis links, ik had misschien liever iets meer zw/w contrast gezien en wat minder grijs 
Peter
Peter
Bijna leeg hier....
-
gewoon peter
strangeartefact schreef:Ik vind het een mooie foto met mooi scherpte verkoop, ook ik hinder me niet aan het kruis links, ik had misschien liever iets meer zw/w contrast gezien en wat minder grijs
Peter
Ook ik vind het een hele mooie foto met een mooi scherpteverloop, hinder me niet echt aan dat grote onscherpe kruis, maar had hem zelf veel kleiner gemaakt of weggelaten. Maar ik heb in die korte tijd geleerd dat Arjan een heel filosofische benadering heeft op het gebied van foto's en daar ben ik erg in geinteresseerd. groet, peter
- ArjanAanraad
- Clublid

- Contacteer:
Ik begin nu een kleur te krijgen, leuk om te horen!
- Gabees
- Forumlid

- Contacteer:
Gewoon een ontzettend mooie foto.
De onscherpte stoort mij helemaal niet in deze foto. De achterliggende gedachte is wel mooi, zo diep had ik 't niet bekeken.
Wat mij betreft erg geslaagd.
Groetjes
Gaby
De onscherpte stoort mij helemaal niet in deze foto. De achterliggende gedachte is wel mooi, zo diep had ik 't niet bekeken.
Wat mij betreft erg geslaagd.
Groetjes
Gaby
- ArjanAanraad
- Clublid

- Contacteer:
Allemaal bedankt!