me display is/blijft zwart/grijs

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
Plaats reactie
thomasloots

me display is/blijft zwart/grijs

Bericht door thomasloots » za dec 18 2010 7:25 am

Kan iemand mij misschein helpen met een probleem?
Ik was met mijn D90 een filmpje aan het maken op het strand van kiters. Dit ben ik gestopt toen ben ik verder gaan lopen met me camera waarop ik later zag dat er een error was. Ik kon niets meer doen uit en aan zetten helpte niet. Het gele lampje rechts onder bleef branden. Toen heb ik hem terug in me tas gestopt een half uur later weer geprobeerd om te kijken of het weg was. De camera ging weer aan en kon me diaframa enzo weer instellen alleen me display scherm is zwart en als ik in of uitzoem zie je grijze banen door het scherm. Ik kan nu niet terug kijken naar me foto/instellingen dus weet ook niet of hij nog foto's maakt. Heb de accu er al uit gehaald en terug gestopt maar dat helpt niet.Heb de lens er af gehaald en terug gestopt helpt ook niet. Weet eigenlijk niet meer wat ik moet doen. En baal als een stekker want zit nu in Vietnam en me reis is nog niet voorbij.. Combodja wil ik ook mooie kiekjes schieten! dus vraag om jullie hulp misschien is het een van jullie over komen en kun je het makkelijk oplossen.of heb ik grote pech..
Voor mij is het nu een raadsel.

De laatste tijd ging hij soms in een error maar ik dacht dat dit kwam omdat ik hem te veel bij de lens pakte. En de camera te zwaar was voor het meganisme van de lens op de camera.

Ik heb geen handleiding meegenomen op reis dus weet niet of ik het daarin kan opzoeken.

alvast bedankt.
groetsjes thomas

a vgastel
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: me display is/blijft zwart/grijs

Bericht door a vgastel » za dec 18 2010 9:27 am

thomas
hopelijk is het beter weer dan hier het is -4 en het sneeuwt
err ontspan sluiter
geheugenkaart beshadigd of geen kaart
op de vraag van je er staat wenig of zelfs niets in de handleiding probeer de batterijen er eens uit en na een tijd er weer in
zoek nog even verder er komt nog wel een andere oplossing
anders daar kontakt op nemen ter plaatse met nikon
probeer dit eens op de m stand fotos maken heb je een ai lens bij dan alles handmatig proberen
mvgr bert
mvgr bert

Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » za dec 18 2010 9:33 am

thomasloots schreef:Het gele lampje rechts onder bleef branden.
Als het het lampje is van het wegschrijven naar een geheugenkaart (is dat eigenlijk niet groen?), lijkt er een probleem te zijn met je geheugenkaart. Haal die geheugenkaart er eens uit.
En reset de camera eens met de twee knoppen die gemarkeerd zijn in een groene kleur, door die minimaal 2 seconden tegelijkertijd vast te houden. Dat is de +- knop ergens rechts bovenaan en de AF-knop rechts onderaan.

Maak "in demo mode" (zonder geheugenkaart) dan een paar proefopnamen.
Als het hersteld is, en de camera werkt, zou ik er een andere geheugenkaart in stoppen.

De eerste geheugenkaart (want daar zullen wellicht al foto's opstaan die je wilt behouden), op een plaatselijke computer de foto's en filmpjes proberen veilig te stellen door die op DVD's weg te schrijven (met beslist ook een 2e back-up), maar ik weet niet of je daar de mogelijkheden toe hebt.
Kennelijk heb je wel toegang tot internet ergens in een hotel of zo. Dus een computer is er wel. Als je de opnamen en filmpjes hebt veilig gesteld, de 1e geheugenkaart formatteren (FAT32), en daarna nogmaals in de camera uitproberen.
Hoop dan dat de geheugenkaart goed blijft. Anders de 2e geheugenkaart blijven gebruiken.

Als het NIET hersteld is na die actie van geheugenkaart eruit halen en twee knoppen reset, eventueel de accu er nog eens een paar uur uithalen en uit de camera houden. Daarna pas de accu weer terug in de camera.
Als dat allemaal de storing niet opheft, tja dan weet ik het niet.
Vriendelijke groet, Léon Obers

thomasloots

Bericht door thomasloots » za jan 08 2011 9:40 am

Helaas werkt de display nog steeds niet.. dus ook niet het menu..
Ik kan nog wel foto's maken maar zijn niet in raw.
En de instellingen zijn lastig want kan niets checken of het overbelicht is ofzo.

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » za jan 08 2011 11:04 am

Opsturen dan maar om te laten repareren.
Vriendelijke groet, Léon Obers

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » zo jan 16 2011 12:01 pm

je kan denk ik het beste even (zsm) naar de dealer rijden waar je hem gekocht hebt en neem de lens en de kaart mee . wellicht moet hij naar beverwijk toe , hoop dat je een backup hebt

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”