Berry, ik stuurde ja, althans dat dacht ik, een pb. maar dat bericht staat hier nog in de Out-box. Wil niet weg geloof ik...IJpelaar schreef:Ze zijn zichtbaar in verkenner, windows herkend het bestand als een RAW-bestand en de grootte van het bestand is niet anders dan van de bestanden die wel zichtbaar zijn. mij is het nog steeds een raadsel...
berry
dus hier een kopie daarvan:
Hoi IJp...
ik lees net je berichtje en ik begrijp nu het volgende:
er staan 150 bestanden (met filenaam.raw of xxx.nef) in een folder op je pc
een deel daarvan kun je niet zichtbaar maken (inladen in fotobewerkingsprogramma of viewer) een ander deel wél. (in welke programma kun je die betsanden wel openen?)
ik stel je het volgende voor:
wil je mij een 'zichtbare' en een 'onzichtbare' file sturen? het zijn in .nef doorgaans wel grote bestanden, dus eventueel via p2p connectie. (ik heb daarvoor bijv msn. als jij ook msn hebt kunnen we gelijktijdig aanloggen en de files versturen)
ik wil dan kijken of ik de 'onzichtbare' ook kan openen.
ik bied je uiteraard geen enkele garantie, maar ik wil je wel helpen. ook ik heb een keer een volledige SD-card gewist van familiefoto's , en dan slaat de schrik je om het hart.... en in jouw/jullie geval is dat zeker het geval nu het foto's van jullie huwelijk betreft.
ik hoor wel van je.
pieter