Drijflanen, Tilburg

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
gvdnberg
Webredactie
Webredactie
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Drijflanen, Tilburg

Bericht door gvdnberg » za dec 18 2010 10:47 pm

Vandaag genoten van het mooie winterse weer. Ik heb geprobeerd het mooie licht tegen het einde van de dag te vangen en ontvang graag commentaar op mijn resultaat:
1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding

Opnames zijn via ViewNX2 en NX2 aangepast voor wat betreft belichting, witbalans, verzadiging en scherpte. Daarna in Aperture ingelezen en naar mijn MobileMe account gestuurd, zodat ik ze hier kon plaatsen.

Gert van den Berg
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Nikon Z-gebruiker en nog een paar F-vatting (micro-)objectieven. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr

gvdnberg
Webredactie
Webredactie
Contacteer:

Re: Drijflanen, Tilburg

Bericht door gvdnberg » zo dec 19 2010 10:26 am

Beetje trots dat er zoveel mensen kijken, maar jammer genoeg krijg ik geen commentaar, waarmee ik mij kan verbeteren....

Gert van den Berg
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Nikon Z-gebruiker en nog een paar F-vatting (micro-)objectieven. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » zo dec 19 2010 10:50 am

Niet zo ongeduldig, Gert! :mrgreen:

In foto 2 en 3 heb je het licht mooi gevangen, foto 1 kan mij niet zo bekoren, vind ik wat rommelig.
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Patrick » zo dec 19 2010 12:44 pm

Ik denk dat je ze in Capture NX een extra zetje moet geven. Ze zijn wat vlak. Komt waarschijnlijk overeen met de situatie zoals het was, maar spreekt wat minder.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

gewoon peter

Bericht door gewoon peter » zo dec 19 2010 9:34 pm

Gert, kan me alleen maar bij Cees en Patrick aansluiten. Nummer 1 niet overweldigend, beetje gewoon, 2 en 3 moet je echt veel meer uit kunnen halen. Compo is daar goed genoeg voor. En het belangrijkste in CNX2 moet dit lukken, succes en groet, peter

gvdnberg
Webredactie
Webredactie
Contacteer:

Bericht door gvdnberg » zo dec 19 2010 10:20 pm

Ik heb wat geprobeerd, maar ik ben bang dat ik jullie nu laat schrikken:

2-2
Afbeelding

3-2
Afbeelding

Bij beide de verzadiging opgevoerd, contrast wat verhoogd en met kleursturingspunten verschillende delen warmer gemaakt.
Voor mij wordt het nu synthetisch, een afgeleide van de werkelijkheid. Mag ik jullie mening hierover??
groeten,

Gert van den Berg
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,

gewoon peter

Bericht door gewoon peter » zo dec 19 2010 11:43 pm

Gert, ze zijn er echt niet mooier op geworden. Ik had er zelf 1 van jou opgepimpt, maar de provider (image shack) viel weer eens uit. Het blijft ook moeilijk om een forum jpg net zo te krijgen als een NEF. Maar ik probeer het morgen wel weer. Groet, peter

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Patrick » ma dec 20 2010 12:01 am

Daar zijn ze niet beter van geworden. Niet direct de bewerking die ik in gedachten had... :wink:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

gewoon peter

Bericht door gewoon peter » ma dec 20 2010 5:33 am

Gert, sorry, maar het lukt niet, hier op m'n scherm ziet het er redelijk goed uit maar op het net (dus hier) lukt het gewoon niet. Helaas, maar verder is het een kwestie van wat schuiven met de belichting het bruin van de bomen wat ophalen en dan met de grafiek (snel herstellen) wat buigen. Kleursturing in de lucht een beetje voor de afwisseling. Maar nogmaals met jouw jpg lukt het me niet. Succes verder, peter

gvdnberg
Webredactie
Webredactie
Contacteer:

Bericht door gvdnberg » ma dec 20 2010 10:32 am

OK, ik ben het in ieder geval met jullie eens dat dit niet echt fraai is. Mijn poging was om het licht te versterken en de rest ongemoeid te laten. Jullie zien nu dat ik een cursus NX2 heel hard nodig heb, ik ga wellicht vanavond nog eens kijken wat ik anders kan doen, uitgaande van de originele NEF. Vooropgesteld dat ik op een redelijke tijd thuis ben. Met dit weer is 50 km rijden in Brabant best veel.
In ieder geval bedankt voor de reacties.

Groeten,

Gert van den Berg
Laatst gewijzigd door gvdnberg op wo dec 22 2010 11:04 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,

gvdnberg
Webredactie
Webredactie
Contacteer:

Bericht door gvdnberg » wo dec 22 2010 10:30 pm

Herkansing. Ik heb nu wat mildere correcties aangebracht en dat met Apple Aperture 3.
2-3
Afbeelding
en

3-3
Afbeelding

Dit lijkt mij een stuk beter. Graag jullie commentaar hierop.

Alvast bedankt,

Gert van den Berg
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,

gewoon peter

Bericht door gewoon peter » wo dec 22 2010 10:47 pm

Gert, je gaat er handiger in worden, wacht maar eens af na de CNX2 cursus, zul je zien dat ze nog mooier worden :D :D :D :D groet, peter

Werner
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Werner » do dec 23 2010 9:51 pm

Da's al stukken beter...
http://www.urban-avp.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

george013

Bericht door george013 » do dec 23 2010 10:30 pm

Weet niet hoe jij je foto hebt genomen, als JPG of als NEF.
Maar hoe heb jij je witbalans hebt gecorrigeerd?
George

gewoon peter

Bericht door gewoon peter » do dec 23 2010 11:27 pm

Gert, alles ziet er al veel "realistischer" uit. Misschien kun je de sneeuw nog iets witter krijgen. stuk of 4 selectiestuurpunten in de sneeuw, deze koppelen, daarna via Licht, contrast en helderheid wat lichter (witter) maken. Ziet er goed uit dan. groet, peter

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”