Grojan schreef:Ik vind die laatste er toch al goed uit zien hoor,ook mooi hoe de sneeuw opstuift,je zou hem misschien nog een beetje plaatselijk kunnen verscherpen en dan vooral de kop zodat de ogen nog net iets meer scherpte meekrijgen. Volgens mij kan je hier wel een mooie afdruk van maken.
Zelfs met veel duurdere camera's en objectieven heb je veel missers bij dit soort foto's. Prima gedaan en al een enorme verbetering ten opzichte van de eerder geplaatste foto's, chapeau.
Groeten Jan
Dank je wel, 't is inderdaad beter geworden
george013 schreef:Je zou ook het volgende uit kunnen proberen.
Je weet je diafragma en de daarbij horende scherptediepte kun je opzoeken. Zet de lens op M, markeer een plek welke de hond zou moeten passeren en stel daar je lens op scherp.
Gooi je balletje weg en wacht totdat de hond binnen je scherptediept zit. Ben je iig van een foute focus af. Heb zelf weinig vertouwen in AF-C in dit geval.
George
Da's met deze hond erg lastig. Die volgt geen vaste paden en gaat wild heen en weer. Hij gaat niet langs een vast punt. Daarnaast heb ik dan maar 1 fotomoment en duurt t denk ik nog langer voor ik een goede heb
GTJ schreef:Heb je je camera ook op meer frames per seconde gezet.
Ja, had de hele tijd series van 5 a 10 foto's
GTJ schreef:En ik zit te denken aan een grotere afstand tot de hond.
Ja, heb ik ook telkens gedaan: en meer tijd/aantallen foto's, en aan het begin (ver weg) is de afstandsverandering van de hond relatief t.o.v. scherpstelafstand het kleinst.