Midwinternacht foto's

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
yzf1kr
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Midwinternacht foto's

Bericht door yzf1kr » di dec 21 2010 7:58 pm

Helaas werk ik overdag en kan dus weinig van de sneeuw genieten. :(
Gister was het prachtweer, en de volle maan scheen prachtig. Toch maar even goed ingepakt en wegens gebrek aan een statief maar mijn ultimate feedback fiets standaard gepakt en er op uit getrokken.

Het was best koud, een graadje of -13C, toch wat mooie sneeuw plaatjes kunnen maken, hier 2 voorbeelden:

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

Foto's zijn onbewerkt, alleen van RAW omgezet in JPG.
Kritiek en tips zijn welkom!!

weimaraner
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Midwinternacht foto's

Bericht door weimaraner » di dec 21 2010 8:21 pm

Helemaal niet verkeerd! Vind de eerste het mooist en dat komt voornamelijk door de weg op nummer 2 die ik wat storend vind (daarentegen heeft de tweede wel weer een hele mooie lucht). Misschien had 1 nog iets sterker geweest als de molen wat meer uit het midden had gestaan.

Maar zeker mooie foto's. En petje af voor het trotseren van de nachtelijke kou!

Schoonderbeek
Forumlid
Forumlid

Bericht door Schoonderbeek » di dec 21 2010 8:25 pm

yzf1kr schreef:Helaas werk ik overdag en kan dus weinig van de sneeuw genieten. :(
Gister was het prachtweer, en de volle maan scheen prachtig. Toch maar even goed ingepakt en wegens gebrek aan een statief maar mijn ultimate feedback fiets standaard gepakt en er op uit getrokken.

Het was best koud, een graadje of -13C, toch wat mooie sneeuw plaatjes kunnen maken, hier 2 voorbeelden:

Foto's zijn onbewerkt, alleen van RAW omgezet in JPG.
Kritiek en tips zijn welkom!!
He bekende plek. Dit is toch de molen in Garderen ? Of heb ik het mis ?
Ik vind het wel gelaagde foto's, ik heb het zelf nog nooit geprobeerd, fotograferen in het donker.
Nikon D90 18-105mm, 70-300mm, Sigma 105mm macro, Nikkor AF-S 50mm 1.8 en wat geluk

Jasiu
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Jasiu » di dec 21 2010 9:36 pm

2 hele nette platen hoor ... :wink:
>>> Mijn "KRITIEK" is altijd mijn eerlijke "MENING" en nooit mijn "COMMENTAAR" <<<

yzf1kr
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door yzf1kr » di dec 21 2010 11:22 pm

Dit is de molen bij Ubachsberg "op de vrouweheide".

Ik moet idd proberen wat vaker de onderwerpen uit het midden te halen. Maar op het eerste moment denk je daar niet aan, in de kou in het donker sta je een beetje te prutsen en te klooien, en thuis als je dan naar de foto's kijkt zie je wat je beter had kunnen doen. Maar toch wel de perfecte leermomenten, nu wachten op de volgende volle maan en sneeuw. ;)

Die lucht is wel een grappig verhaal. Ik stond eerst in oostenlijke richting te schieten, een paar boompjes en een vergezicht. Ik was wat aan het klooien met de focus, toen ik even achterom keek. Toen viel mijn mond spontaan open. Ik wist niet hoe snel ik het statief om moest draaien. 15 minuten van te voren was de hemel nog helemaal open.

Dit is een foto zonder de weg, ik twijfelde idd of die niet beter is. Ook onbewerkt, en iets donkerder als de andere, maar dat is met een beetje photoshoppen wel op te lossen.

Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”