D90 of D300s
D90 of D300s
Hallo
Ik heb momentel een D90, nu 2 jaar in mijn bezit.
Heb fotocursussen afgerond en nu een actieve amateur.
Nu stond ik laatst met de D300s in mijn handen.... en vond die wel erg mooi.
Nu twijfel ik...
Ik heb een goede camera, dus kan ik niet beter investeren in een goed opjectief (heb overigens nu de laatste Nikon 18-200)?
Of kan gezegd worden dat de D300s een grote stap vooruit is (met de vervolgvraag: is de D300s niet te hoog gegrepen voor een amateur?)
Ben benieuwd naar jullie reacties.
Groeten
Ik heb momentel een D90, nu 2 jaar in mijn bezit.
Heb fotocursussen afgerond en nu een actieve amateur.
Nu stond ik laatst met de D300s in mijn handen.... en vond die wel erg mooi.
Nu twijfel ik...
Ik heb een goede camera, dus kan ik niet beter investeren in een goed opjectief (heb overigens nu de laatste Nikon 18-200)?
Of kan gezegd worden dat de D300s een grote stap vooruit is (met de vervolgvraag: is de D300s niet te hoog gegrepen voor een amateur?)
Ben benieuwd naar jullie reacties.
Groeten
Re: D90 of D300s
JAsofie schreef:Ik heb een goede camera, dus kan ik niet beter investeren in een goed opjectief (heb overigens nu de laatste Nikon 18-200)?
JA (NEE)sofie schreef:Of kan gezegd worden dat de D300s een grote stap vooruit is (met de vervolgvraag: is de D300s niet te hoog gegrepen voor een amateur?)
- strangeartefact
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Met hetzelfde objectief ga je er kwa beeldkwali geen stap op vooruit als je van de d90 naar een d300s upgrade.
Je krijgt wel meer camera voor je geld terug, de d300s is gewoon kwa body en uitrusting een stap omhoog.
Kom je nu tekort met je D90? Doet hij alles wat je wil, doe jezelf een plezier en koop een paar leuke primes.
Linkje voor leesvoer:
http://www.dpreview.com/reviews/compare_post.asp
Lees de reviews anders ook rustig eens door, dan zal je het verschil goed gaan zien.
Succes met je keuze!
Peter
Je krijgt wel meer camera voor je geld terug, de d300s is gewoon kwa body en uitrusting een stap omhoog.
Kom je nu tekort met je D90? Doet hij alles wat je wil, doe jezelf een plezier en koop een paar leuke primes.
Linkje voor leesvoer:
http://www.dpreview.com/reviews/compare_post.asp
Lees de reviews anders ook rustig eens door, dan zal je het verschil goed gaan zien.
Succes met je keuze!
Peter
Bijna leeg hier....
hmmm, ik zie dat mijn capslock aanstond.
De D90 is een prima camera.
Vergeleken met de D300s is het technisch een ander verhaal.
Geen pret standen, meer scherpstelpunten, 2 kaartsleuven, meer body, fine tuning qua scherpte.
Sensor is hetzelfde.
Allebei hebben ze een AF motor.
Foto's eigenlijk gewoon gelijk.
Wat Peter vraagt is een goede vraag.
Komt je tekort met je D90?
Zo ja, wat dan?
Maar je kan beter investeren in goed glas. Lenzen bepalen voor het merendeel de kwaliteit van de foto.
Heb je een D3s met een verschrikkelijke lens ervoor zullen je foto's nooit wat worden.
Heb je een D90 met bijvoorbeeld een pro lens erop zullen ze gelijk stukken beter worden.
De D90 is een prima camera.
Vergeleken met de D300s is het technisch een ander verhaal.
Geen pret standen, meer scherpstelpunten, 2 kaartsleuven, meer body, fine tuning qua scherpte.
Sensor is hetzelfde.
Allebei hebben ze een AF motor.
Foto's eigenlijk gewoon gelijk.
Wat Peter vraagt is een goede vraag.
Komt je tekort met je D90?
Zo ja, wat dan?
Maar je kan beter investeren in goed glas. Lenzen bepalen voor het merendeel de kwaliteit van de foto.
Heb je een D3s met een verschrikkelijke lens ervoor zullen je foto's nooit wat worden.
Heb je een D90 met bijvoorbeeld een pro lens erop zullen ze gelijk stukken beter worden.
Wat imagen met de D90 is dat ik m regelmatig niet scherp gesteld krijg, vandaar dat
Mijn interesse was gewekt. En de D300s is natuurlijk een prachtig ding om te zien.
Daarnaast zijn sneltoetsen voor mij erg belangrijk (al heeft de D90 natuurlijk wel de nodige toetsen erop zitten)
Maar heb op deze site verder gelezen.. Denk toch dat ik beter geld investeer en een goed (makro) objectief.
Verschil met het zelfde objectief zal er toch nauwlijks zijn.
Mijn interesse was gewekt. En de D300s is natuurlijk een prachtig ding om te zien.
Daarnaast zijn sneltoetsen voor mij erg belangrijk (al heeft de D90 natuurlijk wel de nodige toetsen erop zitten)
Maar heb op deze site verder gelezen.. Denk toch dat ik beter geld investeer en een goed (makro) objectief.
Verschil met het zelfde objectief zal er toch nauwlijks zijn.
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Wbt scherpstellen zal je zeker winnen met een D300s die heeft toch een beter AF systeem.
Van de andere kant is de 18-200 niet echt een snelle lens met een diafragma van f/4.5-5.6.
Ik gebruik hem zelf ook op een D200 (zelfde 11 punts AF als de D90). Daarnaast heb ik ook een Sigma 17-50 f/2.8 die veel makkelijker scherp stelt, doordat hij gewoon meer licht binnen krijgt.
Trouwens een D7000 is ook een stap voorruit tov de D90, en kost iets minder als de D300s.
Maar persoonlijk zou ik mijn geld ook eerst in een nieuwe lens stoppen, en dan pas naar een nieuwe body gaan kijken.
Van de andere kant is de 18-200 niet echt een snelle lens met een diafragma van f/4.5-5.6.
Ik gebruik hem zelf ook op een D200 (zelfde 11 punts AF als de D90). Daarnaast heb ik ook een Sigma 17-50 f/2.8 die veel makkelijker scherp stelt, doordat hij gewoon meer licht binnen krijgt.
Trouwens een D7000 is ook een stap voorruit tov de D90, en kost iets minder als de D300s.
Maar persoonlijk zou ik mijn geld ook eerst in een nieuwe lens stoppen, en dan pas naar een nieuwe body gaan kijken.
- Germay
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
met een diafragma van f/3.5-5.6.yzf1kr schreef:Wbt scherpstellen zal je zeker winnen met een D300s die heeft toch een beter AF systeem.
Wat ik eerst NIKON probeer ik nu te verbeteren.
Met een vriendelijke groet,
Gert.
Camera D7000,en tig lichtsterk glaswerk hangend aan de Black-Rapid.
Met een vriendelijke groet,
Gert.
Camera D7000,en tig lichtsterk glaswerk hangend aan de Black-Rapid.
Sofie, ga bij jezelf na wat voor onderwerpen je zoal fotografeert.
Koop daarvoor een paar geschikte primes. Een 35mm f/1.8 DX, AF-S 50mm f/1.4, AF-S 105 micro VR zijn enkele voorbeelden van fijne primes.
Koop daarvoor een paar geschikte primes. Een 35mm f/1.8 DX, AF-S 50mm f/1.4, AF-S 105 micro VR zijn enkele voorbeelden van fijne primes.
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Niets mis met de D90. je moet wel hele goede redenen hebben om die in te wisselen voor een D300s. Niet dat dat niet een stuk "meer" camera is, maar de meeste mensen hebben dat niet nodig.
Investeren in een (meer?) goed objectief is een veel zinvoller investering.
Investeren in een (meer?) goed objectief is een veel zinvoller investering.