Ik overweeg om een A3 printer aan te schaffen. Voornamelijk voor flyer en brochure printwerk ... kleine oplages met tekst en afbeeldingen (reproducties kunstwerken!). Ik zoek een goede printer maar het hoeft niet persé een kwalitiets fotoprinter te zijn. Op dit moment neig ik naar een Epson Stylus Photo 1400. Echter de 11ml cartridges zullen zoals ik de printer wil gebruiken veelvuldig aangeschaft moeten worden ... wat het e.e.a. toch behoorlijk prijzig zal maken.
Daarom ben ik aan het onderzoeken of een CISS (Continuous Ink Supply Systems) uitkomst kan bieden. Wie van jullie gebruikt zo'n systeem? Welke? En hoe bevalt het? Welke inkt? Etc! Dank bij voorbaat voor kennis, tips en dergelijke!
CISS ... ervaringen?
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Re: CISS ... ervaringen?
Paar jaar terug kende ik wel iemand die er mee werkte. Resultaten van gezien, maar ik kon er niet enthousiast van worden.
Hij had in het begin ook een aantal problemen waar hij tegenop liep. Bedenk ook dat je geen garantie op je printer hebt. Loopt het zaakje vast, of gaat er iets kapot is het einde verhaal. Koop beter gelijk direct een printer met grotere ink-cardridges, hoewel ik me afvraag of het onderhand financieel nog wel de moeite loont om voor kleinere oplagen dit soort techniek te gebruiken. Ik denk dat je tegen dezelfde kosten dat ook op A3 kunt laten printen via de huidige soort laser kleurenprinters die bij printshops staan in een erg goede kwaliteit.
Hij had in het begin ook een aantal problemen waar hij tegenop liep. Bedenk ook dat je geen garantie op je printer hebt. Loopt het zaakje vast, of gaat er iets kapot is het einde verhaal. Koop beter gelijk direct een printer met grotere ink-cardridges, hoewel ik me afvraag of het onderhand financieel nog wel de moeite loont om voor kleinere oplagen dit soort techniek te gebruiken. Ik denk dat je tegen dezelfde kosten dat ook op A3 kunt laten printen via de huidige soort laser kleurenprinters die bij printshops staan in een erg goede kwaliteit.
Vriendelijke groet, Léon Obers
@Leon: Dank voor je reactie. Ik heb inderdaad wat proefjes gedaan bij enkele (goede) printshops ... daar werd ik niet blij van. Een alternatief voor CISS is natuurlijk een grootformaatprinter. B.v. de Epson Stylus Office B1100 (A3+) ... redelijke prijs èn grotere cartridges (80ml) ... de inkten wel weer duurder dan CISS, maar in verbruik goedkoper dan 11ml cartridges. Als er iemand op het forum is die deze printer heeft draaien, dan zijn zijn/haar ervaringen ook welkom.
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Dan zijn het geen goede printshops. Laat eens een proefje drukken hier: http://www.drukkerijjama.nlJoop Vos schreef:@Leon: Dank voor je reactie. Ik heb inderdaad wat proefjes gedaan bij enkele (goede) printshops ... daar werd ik niet blij van.
Die heeft een machine staan waar ik behoorlijk versteld sta van de kwaliteit. Maar ja, die man (Frank Maas) heeft ook verstand van drukken.
Is erg kritisch op de uitvoer.
Vriendelijke groet, Léon Obers