Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Ze staan in ieder geval voor mij in volgorde van erg mooi naar minder mooi.
Nr 1 = top
De laatste 2 zijn wel heel erg "knal" met blauw, maar vooral dat geel van de ambulance.
Maar zoals zo vaak, smaken verschillen
Pieter
Inderdaad, smaken verschillen. Ik vind hier nr. 3 de mooiste
Wel vind ik ook dat het blauw en geel erg "knal" zijn, maar ook hier geldt: mooi gedaan hoor!
Frankie; originele benadering, maar ook ik vind de kleuren geel en blauw wel iets te fel.
Het lijkt er op dat je ze in de nabewerking bewust wat hebt aangezet (met stuurpunten verzadiging en/of contrast iets teveel verhoogd?).
Ik meen dat terug te kunnen zien aan de helderheid/kleuren in de bomen direkt naast het blauwe bord.
De kleuren zijn inderdaad beuwst overdreven. Omdat Picasa altijd zo'n fletse plaatjes genereert, wilde ik dat dit keer voorkomen door de kleuren vet te benadrukken. Maar ook simpelweg omdat ik dat hier leuk vond. Ik ging (als 'wegliefhebber') voor foto 1, dat plaatje was me afgelopen week opgevallen, maar had toen geen camera bij. Bedankt voor jullie reacties !
Leuke serie laat je hier zien , met aparte compo's en inderdaad het contrast tussen het grauwe winter weer en de kleuren accente ( al dan niet wat aangedikt ) soms heb je inderdaad dat ergens langs komt en dan denkt had ik maar mijn camera bij en waarnaar je dan terug gaat om als nog de foto te maken .
groeten jos
D300 / MB-D10 / D60 / AF-S NIKKOR 18-200 mm VRII / 10-24 mm / 17-50 mm F/2,8 VC / AF-S Nikkor 70-300 mm VRII / SB 700 / Manfrotto statieven
Voor mij ook 2,3 en 4 als voorkeur. 5 is voor mij iets te rommelig en teveel kleur.
Juist het zwart-witte van de natuur en de weg tegenover de kleur van een bord, een auto of een persoon maakt het voor mij interessant.
Mooie foto's ik ben jaloers.
Gert van den Berg
Met vriendelijke groet,
Gert van den Berg, Nikon Z-gebruiker en nog een paar F-vatting (micro-)objectieven. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr