Nikon F55

Discussies over fotografie met de Nikon F-series en compact camera's
Plaats reactie
Stingray
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Nikon F55

Bericht door Stingray » ma apr 03 2006 4:58 pm

Beste Forum'ers,

Ik wil graag een thread opstarten over de F55 daar ik deze inmiddels al een jaar in gebruik heb en eigenlijk nog niet alle functies naar volle tevredenheid ken en gebruik.

Graag zou ik van andere gebruikers opmerkingen of vragen willen lezen mn. over het gebruik van deze camera.

Mvrgr.,

Stingray

vanson

Re: Nikon F55

Bericht door vanson » ma apr 24 2006 12:04 pm

Stingray schreef: Ik wil graag een thread opstarten over de F55 daar ik deze inmiddels al een jaar in gebruik heb en eigenlijk nog niet alle functies naar volle tevredenheid ken en gebruik.
Naar het aantal reacties te oordelen is de F55 niet erg populair onder de NCN Forum gebruikers. Ik had eerlijk gezegd ook niet anders verwacht.

Stingray, heb je geen gebruiksaanwijzing bij je F55? Daar staan alle mogelijkheden van je camera in beschreven. (dat zou je in elk geval verwachten, niet?)

hjanssen

Bericht door hjanssen » ma apr 24 2006 1:02 pm

Het type camera maakt toch niet zoveel uit, al de funkties(of bijna alle) die op een F55 zitten op één of andere wijze toch op bijna alle modernere Nikon (D)SLR's alleen de wijze van bediening, gemak, hoeveel instellingen zullen afwijken.

Dus als Stingray aangeeft over welke funkties het wil hebben, kan er misschien toch een thread beginnen.

Stingray
Forumlid
Forumlid

Scherpstellingszones

Bericht door Stingray » za apr 29 2006 2:22 am

Beste NCN'ers en bezoekers,

Mijn excuses voor mijn afwezigheid en trage reactie.

Mijn vraag gaat over de scherpstellingszones en ik wil hier meer over weten. Ik verwijs naar de gebruikershandleiding van de F55.

Er zijn 3 scherpstellingszones te bezichtigen in de zoeker en LCD-scherm en ze staan naast elkaar : [] [] []. In de dynamische AF Modus kun je zelf de scherpstellingszone instellen.

Mijn vragen:

Wat is het nut om een linker of een rechter scherpstellingzone te kiezen ?
Is er eenmaal een keuze gemaakt is dan het resultaat dat het onderwerp dat links of rechts van de beeldcompositie staat dan scherp ?

Jullie begrijpen wel dat dit typische lekentaal is maar gaat het er niet om dat je scherp stelt op datgene wat zich in het midden van het beeld bevind ?

Graag uwer reactie hierin want dit blijft een gepuzzel voor me.

Yours truly,

Stingray

hjanssen

Bericht door hjanssen » za apr 29 2006 8:11 am

Als je onderwerp niet in het midden zit kun je kiezen om één van de buitenste instelgebieden te kiezen, werkt net iets makkelijker dan half indrukken-meten-draaien naar de goede kompositie. Werkt alleen makkelijk als je meerdere de zelfde soort foto's maakt.

Ik gebruik het meestal als staande foto's maak van mensen en dan meet ik met de bovenste op het gezicht.

Stingray
Forumlid
Forumlid

Thread nog even openhouden.

Bericht door Stingray » wo mei 31 2006 12:30 am

Beste Forum'ers en webredactie,

Daar ik medio juni voor ruim weken op vakantie ga en de F55 meeneem wil ik vragen of dit topic nog even open mag blijven.

Ik hoopte op meer reacties van andere bezoekers maar helaas. Maar desalniettemin en daarentegen wil ik tijdens mijn vakantie de camera nog een grondig doornemen. Mocht ik nog vragen hebben dan zou ik deze graag nog in deze thread willen stellen. (de FM3a laat ik thuis omdat ik m e in strand- en duingebied bevind)

Maar aan alles komt een eind dus ik vraag enkel nog tot en met einde juli uitstel.

Fair enough ?

Many thanks in advance and kind regards,

Stingray

Plaats reactie

Terug naar “Analoog”