raw nikon D300s met photoshop elem 6

Discussies over fotobewerking en archivering
Plaats reactie
roberto

raw nikon D300s met photoshop elem 6

Bericht door roberto » za dec 25 2010 1:59 pm

Ik werk met photoshop elements 6 en voorheen in combinatie met mijn nikon D70 s. Nu heb ik recent een d300s camera gekocht maar nu werkt photoshop niet omdat deze de RAW niet herkend.
Weet iemand een oplossing?

Aart
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: raw nikon D300s met photoshop elem 6

Bericht door Aart » za dec 25 2010 2:05 pm

Je moet een update doen van je camera raw plugin.

Dan moet het goed komen.
Welke update die je moet hebben weet ik ook zo gauw niet.
Google of kijk bij adobe eens.

grt,

aart

gvdnberg
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door gvdnberg » za dec 25 2010 2:25 pm

Ik denk dat een investering in de nieuwste Photoshop Elements, namelijk versie 9, meer zoden aan de dijk zet en nog meer mogelijkheden biedt ook.
Investering van ongeveer 60 euro meen ik.

Gert van den Berg
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Nikon Z-gebruiker en nog een paar F-vatting (micro-)objectieven. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr

Aart
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Aart » za dec 25 2010 2:32 pm

gvdnberg schreef:Ik denk dat een investering in de nieuwste Photoshop Elements, namelijk versie 9, meer zoden aan de dijk zet en nog meer mogelijkheden biedt ook.
Investering van ongeveer 60 euro meen ik.

Gert van den Berg

Ben ik het wel een beetje mee eens, maar dan moet je volgens mij toch nog een update doen van je camera raw plug in.

Myriad

Bericht door Myriad » za dec 25 2010 4:42 pm

roberto schreef:Ik werk met photoshop elements 6 en voorheen in combinatie met mijn nikon D70 s. Nu heb ik recent een d300s camera gekocht maar nu werkt photoshop niet omdat deze de RAW niet herkend.
Weet iemand een oplossing?
Roberto,

De oplossing staat hier:

De D300s staat volgens dit overzicht bij Camera Raw 5.5 update: http://www.talkphotography.co.uk/forums ... p?t=190737

Hier is de readme: http://www.adobe.com/special/photoshop/ ... ReadMe.pdf

En hier staat de download (voor Windows): http://www.adobe.com/support/downloads/ ... ftpID=4582

Je hoeft dus geen extra geld uit te geven :D Het moet dus nog net werken: D300s, Camera Raw 5.5 voor PSE6
Ik gebruik zelf ook ACR 5.5 i.c.m. PSE6, maar dan voor een D300 (en soms een D70s) (geïnstalleerde versie te zien via Help - About Plug-In - Camera Raw)

Afbeelding

Werkt prima ... naast ViewNX2, Capture NX 1.3 en Lightroom 3.3. Meer heb ik de komende jaren voorlopig niet nodig (naast nog een paar utilities),
tenzij ik over een paar jaar wellicht een nieuwer model Nikon koop. Maar dat zal dan een D800 (of zoiets) worden.

roberto

Bericht door roberto » zo dec 26 2010 4:59 pm

thanks Myriad,
Ik heb de handelingen uitgevoerd en nu kan ik mijn 300S beelden ophalen want ze worden herkent.

Plaats reactie

Terug naar “Fotobewerking en archivering”