Foto's van RAW naar jpeg
Foto's van RAW naar jpeg
Hallo allemaal,
Wie o wie kan mij uitleggen hoe ik foto's in RAW kan omzetten naar jpeg.
Merliane
Wie o wie kan mij uitleggen hoe ik foto's in RAW kan omzetten naar jpeg.
Merliane
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Foto's van RAW naar jpeg
Dag Merliane,
Ik neem aan van NEF naar jpeg?
View NX downloaden, de optie "conversie" rechts bovenin de menubalk gebruiken.
Als je Capture NX hebt gebruikt loop het via dat programma.
Een kind kan de was doen.
Ik neem aan van NEF naar jpeg?
View NX downloaden, de optie "conversie" rechts bovenin de menubalk gebruiken.
Als je Capture NX hebt gebruikt loop het via dat programma.
Een kind kan de was doen.
Of (het ook gratis) Faststone Image Viewer downloaden:
http://www.faststone.org/FSViewerDetail.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Bestand openen
Bestand opslaan als (voor het type jpeg kiezen)
http://www.faststone.org/FSViewerDetail.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Bestand openen
Bestand opslaan als (voor het type jpeg kiezen)
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Er zijn vast nog veel meer tools. Maar als het slechts gaat om zonder bewerken omzetten, dan gaat er niets boven Nikon View NX (of Capture NX natuurlijk). Ook als je wel bewerkt is het trouwens geen verkeerde keuze...
Heren hartstikke bedankt ik kan nu weer verder.
Groet Merliane
Groet Merliane
Ik ben sinds vandaag weer lid van de club, want zat vast met hetzelfde probleem als wat jij hebt (gehad).
Mijn man heeft helemaal geen verstand van mijn camera maar op een of andere manier heeft hij het wel voor elkaar gekregen om de instelling naar RAW/NEF te veranderen, knap hé! Ik had niks in de gaten totdat mijn kaart al wel heel snel vol was
Maar goed, ik weet nu dus ook niet hoe ik dit moet over zetten naar jpeg. Ik heb de adviezen gelezen die jullie heren hebben gestuurd. Maar ik ben daar nog niet wijzer van geworden. Ik weet het namelijk nog niet wat ik nu het beste kan downloaden. Ik heb een 'oude' nikon D-50. Ik gebruik ook Photoshop element 5 ( ook al zo'n ouwe,....
). Ik wil het nu alleen maar gebruiken om een dertigtal foto's te veranderen in jpeg bestanden zodat ik ze opslaan en bekijken.
alvast bedankt en veel foto plezier
groetjes Anne ( een echte foto-beginneling,...
)
Mijn man heeft helemaal geen verstand van mijn camera maar op een of andere manier heeft hij het wel voor elkaar gekregen om de instelling naar RAW/NEF te veranderen, knap hé! Ik had niks in de gaten totdat mijn kaart al wel heel snel vol was

Maar goed, ik weet nu dus ook niet hoe ik dit moet over zetten naar jpeg. Ik heb de adviezen gelezen die jullie heren hebben gestuurd. Maar ik ben daar nog niet wijzer van geworden. Ik weet het namelijk nog niet wat ik nu het beste kan downloaden. Ik heb een 'oude' nikon D-50. Ik gebruik ook Photoshop element 5 ( ook al zo'n ouwe,....

alvast bedankt en veel foto plezier
groetjes Anne ( een echte foto-beginneling,...

- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Ook voor jou: Nikon View NX downloaden!
Je man had je trouwens geen groter plezier kunnen doen. In RAW schieten is in de meeste gevallen te prefereren boven direct in JPG schieten. Kaartjes kosten echt bijna niets meer, dus snel een 4GB of 8GB kaartje kopen voor een paar tientjes. Daar gaan er vele honderden op...
Je man had je trouwens geen groter plezier kunnen doen. In RAW schieten is in de meeste gevallen te prefereren boven direct in JPG schieten. Kaartjes kosten echt bijna niets meer, dus snel een 4GB of 8GB kaartje kopen voor een paar tientjes. Daar gaan er vele honderden op...
Neem voor een D50 geen kaartjes groter dan 2Gb!
Dat werkt niet.
Dat werkt niet.