Firmware 1.01 D80

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
Plaats reactie
wouterboon

Firmware 1.01 D80

Bericht door wouterboon » di mei 29 2007 9:52 pm

Hallo, ik zag op de Nikonsite dat er voor de D80 'nieuwe' firmware, versie 1.01, is. Ik heb op mijn D80 versie 1.00 (zowel A als B) zitten.

Is het echt noodzakelijk die nieuwe versie te downloaden? Ik heb zelf geen problemen en ikzelf houd het altijd op 'If it ain't broken, don't fix it!'

Kan iemand mij inlichten/tippen of het noodzakelijk is?

Groet,

Wouter

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

firmware

Bericht door George Fennes » di mei 29 2007 9:58 pm

Wouter, geen idee maar Nikon zal niet voor niets nieuwe firmware ontwikkelen.

Met de D70 was het een hele verbetering om de software aan te passen.

Ik weet niet wat er exact op de Nikon site voor uitleg wordt gegeven.

Het kan zijn dat je AF of Lichtmeetsysteem nauwkeuriger wordt aangestuurd.

Persoonlijk zou ik gewoon de nieuwe firmware installeren.

Groetjes George:D
Blijf het objectief bekijken

Onno
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Onno » di mei 29 2007 10:22 pm

De volgende verbeteringen worden aangebracht met firmwareversie 1.01:
- De elektronische analoge belichtingsaanduiding in de zoeker geeft aan of de helderheid van het onderwerp buiten het bereik van de belichtingsregeling valt. Dit is het geval als de ingebouwde flitser wordt opgeklapt in de belichtingsstand Geprogrammeerd automatisch (P), Sluitertijdvoorkeuze (S) of Diafragmavoorkeuze (A).
- Het effect van bewerkingen die worden uitgevoerd als de optie Ruisonderdrukking in het opnamemenu is ingeschakeld, is verbeterd.
- Als u foto's die al met een computer waren bewerkt, probeerde te bewerken met de opties in het retoucheermenu van de D80, liep de camera soms vast. Daarom kunnen foto's die met een computer zijn bewerkt, niet meer met de camera worden bewerkt.
- Fouten in de Engelse, Poolse en Zweedse menu's zijn gecorrigeerd.

Als je geen last hebt van bovenstaande punten die zijn verbeterd is upgraden niet perse noodzakelijk.

John Sentani

Bericht door John Sentani » wo mei 30 2007 7:57 am

en dan nog de problemen die onder water zijn aangepast.....de echte bugs :-)

Marten
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Marten » wo mei 30 2007 8:07 am

Altijd updaten !

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » do mei 31 2007 4:36 am

gewoon updaten, eerst firmware A (op een door de camera geformatterde sd kaart) daar na het bin bestand uploaden , dan installeren, firmware in menu upzoeken, naar beneden scrollen(indien nodig) updaten keizen (BELANGRIJK:: ZORG VOOR EEN VOLLE ACCU) en zet de camera NOOIT uit als hij nog bezig is daarna de b firmware (weer formateren etc) zo ging het ook voor mijn d70. Deze had a firmware 1. nog wat en b firmware 2.00 , dankzij dit forum (hulde aan iedereen die mij geholpen heeft , speciaal mr Sranan ;) (dank Ge-orge ;) ) de camera heeft nbu in beide gevallen de nieuwste firmware werkt een stuk prettiger!

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”