camera

Discussies over fotografie met de Coolpix camera's
Plaats reactie
ceesgr

camera

Bericht door ceesgr » ma dec 27 2010 4:01 pm

Hallo,

Wie kan mij op weg helpen om een keuze te maken tussen twee camera's
t.w. de Nikon coolpix P7000 en de Canon G12.

Hopelijk kunt mij wegwijs maken!

Groetjes Cees

Jaap Driest
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Re: camera

Bericht door Jaap Driest » ma dec 27 2010 4:11 pm

Cees,
Is de LX5 afgevallen?
In een ander draadje stelde je min of meer dezelfde vraag, en ik heb toen de LX5 aangeraden.
D800 D700 FE FM FM3A X100T X70 X-E2

Tom
Forumlid
Forumlid

Bericht door Tom » ma dec 27 2010 4:25 pm

Op een Nikon-minded forum (dat is dit toch, mensen? :p) vragen naar de voorkeuren voor een Canon of Nikon, zonder enige uitleg over wat jij belangrijk vindt is vragen naar de bekende weg.

Bij dpreview kun je ze naast elkaar zetten, dat werkt waarschijnlijk erg verhelderend. Wil je hier een goed advies, dan zul je met punten moeten komen die jij belangrijk vindt. :)

ceesgr

Bericht door ceesgr » di dec 28 2010 10:59 am

Tom schreef:Op een Nikon-minded forum (dat is dit toch, mensen? :p) vragen naar de voorkeuren voor een Canon of Nikon, zonder enige uitleg over wat jij belangrijk vindt is vragen naar de bekende weg.

Bij dpreview kun je ze naast elkaar zetten, dat werkt waarschijnlijk erg verhelderend. Wil je hier een goed advies, dan zul je met punten moeten komen die jij belangrijk vindt. :)
Het is duidelijk! Men D300 met een achttal lenzen weg gedaan aangezien mij het allemaal te zwaar werd. Overigens ben ik een Nikon freak maar wil toch verder kijken! De interesse ligt nog altijd bij portret, landschap en macro. Dat zijn een simpel aantal wensen die hopelijk met één der goedkopere toestellen enigszins zijn te verwezenlijken. PS: Ben pas 76 jaar maar wil toch nog een paar jaar genieten van deze mooie hobby!!
Groetjes Cees

Tom
Forumlid
Forumlid

Bericht door Tom » di dec 28 2010 4:20 pm

Als je met een dSLR gewend bent te werken, en je naar iets lichters wilt: is een instapmodel (een leuke kit bij voorkeur) niet een idee? Dat is zeker lichter, en in vergelijking met de duurdere compacts niet eens gek veel duurder.

Ik denk dat je met die eisen het beste kunt kijken naar een compact die goed is in macro. Portretten en landschappen lukt met iedere compact wel, macro is dan net wat exotischer (maar ook maar nét!)

florist

Bericht door florist » di dec 28 2010 4:49 pm

ik heb zelf als supercompact een canon s95 gekocht voor erbij. Ik ben onder de indruk van de kwaliteit hiervan, aangezien de G12 dezelfde sensor heeft, zou ik je deze zonder meer aanraden, de P7000 ken ik echter niet.

Plaats reactie

Terug naar “Coolpix”