Beste macrolens voor een Sony @100
- Mieke53
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Beste macrolens voor een Sony @100
Beste forumleden,
Welke macrolens zouden jullie op b.g. camera zetten.
Een kennis van mij wil de Sony Macro 100mm aankopen(stamt ergens uit de Minolta tijd geloof ik)
Ik kreeg er een link bij maar owee, mijn technische Engels is niet zo goed dus heb ik alleen maar naar het
eindoordeel gekeken. Dus dacht ik: zouden er geen betere zijn.
Hierbij de link:
Zijn bijv. de Tamron, Tokina en de Sigma ook goede kandidaten voor deze camera? Misschien sommige optische zelfs
nog beter?
Hoop dat jullie kunnen adviseren.
Groet Mieke
Welke macrolens zouden jullie op b.g. camera zetten.
Een kennis van mij wil de Sony Macro 100mm aankopen(stamt ergens uit de Minolta tijd geloof ik)
Ik kreeg er een link bij maar owee, mijn technische Engels is niet zo goed dus heb ik alleen maar naar het
Hierbij de link:
Zijn bijv. de Tamron, Tokina en de Sigma ook goede kandidaten voor deze camera? Misschien sommige optische zelfs
nog beter?
Hoop dat jullie kunnen adviseren.
Groet Mieke
- Melliw
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Beste macrolens voor een Sony @100
Degenen die het goed doen op de Nikons doen het ook op deze camera goed.
Hier is al heel veel over geschreven, kort gezegd: alle macro-objectieven zijn prima. Of je nu gaat voor een Tokina, Tamron, Sigma of ZF.
Hier is al heel veel over geschreven, kort gezegd: alle macro-objectieven zijn prima. Of je nu gaat voor een Tokina, Tamron, Sigma of ZF.
- Mieke53
- Forumlid
Jij bent lekker snel en de eerste met je reactie Willem
Bedankt hoor!
Groet,
Mieke

Groet,
Mieke
Waar is de link?noortje53 schreef:Beste forumleden,
.....
Hierbij de link:
......
Groet Mieke
Groet Hans.
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Zoals al vermeld: er zijn eigenlijk geen slechte macroobjectieven in de handel. Optisch zit het in ieder geval altijd wel goed. Mechanisch zijn er wel behoorlijke verschillen!
- Mieke53
- Forumlid
Dankje Patrick.
Dan zou de Tokina qua mechaniek dus een goede zijn?
Groet,
Mieke
Dan zou de Tokina qua mechaniek dus een goede zijn?
Groet,
Mieke
- Melliw
- Clublid
- Contacteer:
Zeker. De Tokina is qua bouw een van de besten. De sigma's zijn trouwens ook wel goed maar toch voelt het net iets minder.
De Tamron is qua bouw gewoon de slechtste. Maar optisch ontlopen ze elkaar echt niet veel.
De Tamron is qua bouw gewoon de slechtste. Maar optisch ontlopen ze elkaar echt niet veel.
- Patrick
- Clublid
- Contacteer:
De Tamron is optisch gezien waarschijnlijk zelfs de beste! Het objectief is trouwens in de praktijk veel beter dan je wellicht zou denken als je 'm voor het eerst vasthoudt.
Tokina is wat mij betreft een van de beste bouwers als je naar mechanische kwaliteiten kijkt. Regelmatig steken ze Nikon wat dat betreft naar de kroon! Ik vind persoonlijk de Tokina 12-24 f4 mechanisch nog beter dan de Nikon versie van dat objectief.
Maar zoals gezegd: er is er geen eentje niet goed. Beste is denk ik naar een goed uitgeruste fotozaak gaan en een keer wat bevoelen en bekijken.
Tokina is wat mij betreft een van de beste bouwers als je naar mechanische kwaliteiten kijkt. Regelmatig steken ze Nikon wat dat betreft naar de kroon! Ik vind persoonlijk de Tokina 12-24 f4 mechanisch nog beter dan de Nikon versie van dat objectief.
Maar zoals gezegd: er is er geen eentje niet goed. Beste is denk ik naar een goed uitgeruste fotozaak gaan en een keer wat bevoelen en bekijken.
- Mieke53
- Forumlid
Jongens, alvast bedankt voor jullie meedenken
Ik heb haar zelf ook geadviseerd met de camera naar de winkel te gaan, maar als je daar staat en je ziet geen verschil tussen de gemaakte opnamen dan gaat de prijs meewegen en dat scheelt geloof ik toch minstens 200,00 Euro meer voor het Sony objectief.
Maar tegelijk denk ik ook: Sony timmert flink aan de weg en ze zullen ook geen prut-objectief produceren voor hun eigen camera´s.
Tsja, wat is wijsheid
Groet,
Mieke

Ik heb haar zelf ook geadviseerd met de camera naar de winkel te gaan, maar als je daar staat en je ziet geen verschil tussen de gemaakte opnamen dan gaat de prijs meewegen en dat scheelt geloof ik toch minstens 200,00 Euro meer voor het Sony objectief.
Maar tegelijk denk ik ook: Sony timmert flink aan de weg en ze zullen ook geen prut-objectief produceren voor hun eigen camera´s.
Tsja, wat is wijsheid

Groet,
Mieke
- Léon Obers
- Forumlid
Ik zou die € 200,- in de zak houden en gaan voor een van de andere merken, Sigma, Tokina of Tamron.
Vriendelijke groet, Léon Obers
- Patrick
- Clublid
- Contacteer:
+1Léon Obers schreef:Ik zou die € 200,- in de zak houden en gaan voor een van de andere merken, Sigma, Tokina of Tamron.
- Mieke53
- Forumlid

Groet,
Mieke