Koffie druppels

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
dTbRoel
Forumlid
Forumlid

Koffie druppels

Bericht door dTbRoel » ma dec 27 2010 10:12 pm

Was gisteren eens wat aan 't proberen en toen kwam er dit uit, wat zeggen jullie er van?

Afbeelding

Gr Roel

Niels
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***

Re: Koffie druppels

Bericht door Niels » ma dec 27 2010 10:45 pm

Hoi Roel,

Leuke serie, en leuk dat je ze alle 4 in een foto hebt geplakt, nu laat je mooi zien wat de druppel doet. Een paar opmerkingen mbt de compositie van mij, maar dat is persoonlijk;
- ik zou of het koffiekopje helemaal, of helemaal niet in beeld brengen, nu zijn de randen zo afgekapt.
- van te voren misschien de overige belletjes aan ze zijkant verwijderen, dit leidt een beetje af van de druppel zelf.
- en probeer eens om zwarte koffie te pakken en daar dan 1 melkdruppel in, dan zie je het contrast tussen de 2 vloeistoffen mooi. Of een andere combinatie natuurlijk.

Verder erg leuk gedaan, complimenten en ga zo door...

Gr. Niels
Klikken is nog nooit zo leuk geweest met mijn Nikon...
Flickr
Nikon D7000, Nikkor 16-85 VRII, Nikkor 50mm 1.4G, SB-700, Fuji X20 en een hoop kleine rommel erbij...

gewoon peter

Bericht door gewoon peter » di dec 28 2010 8:24 am

Roel, kruip net achter m'n pc en wat zie ik? 4 kopjes met daarbij toch wel de ondersteuning van Niels zijn verhaal, maar wat is dat, koffie???? Keek weer naar mijn kopje, maar zag geen overeenkomst. Die kleur, :D :D :D maar toch een originele foto, knap! groet, peter

dTbRoel
Forumlid
Forumlid

Bericht door dTbRoel » di dec 28 2010 12:21 pm

Ten eerste bedankt voor de reactie's. Nielson, met jou tips zal ik eens wat doen !

Het was eigenlijk geen eens de bedoeling om zoiets te maken haha. Ik had gewoon koffie staan, pakte even snel de camera, de waterkraan iets laten druppelen en toen maar wat geschoten. Die koffie is dus met melk/suiker en volgens mij wel aardig verdund met water, misschien de kleur wat overdreven met photoshop en toen kwam dit eruit haha. Toevallig had ik ook 4 foto's die ik wel aardig bij elkaar kon zetten zodat het net 4 shots achter elkaar leken, is het dus niet..

Roel

Greatgreengoblin

Bericht door Greatgreengoblin » wo dec 29 2010 2:13 am

deze zijn wel leuk.
het is net alsof de koffie een soort blubber is. Je heb me overtuigd: dit moet ik ook eens uitproberen :wink2:

ArjanAanraad
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door ArjanAanraad » wo dec 29 2010 4:59 pm

Naast het feit dat dit leuke foto's zijn van een druppel vind ik juist dat het vierluik iets weergeeft van een experiment. Ik krijg het gevoel dat ik kijk naar een studie in een laboratorium waarbij de onderzoeker precies moet beschrijven wat en hoe hij het gedaan heeft. Juist hierdoor vind ik deze serie bijzonder! Het spreekt mij altijd aan als de fotograaf iets van zichzelf weet toe te voegen voor mij heb je dat gedaan! Overigens geloof ik er geen bal van dat dit koffie is maar ik ben maar een toeschouwer..... (vertel nou!) :x
NCN lid but still wondering......keep it clear!

http://www.arjanaanraad.nl

dTbRoel
Forumlid
Forumlid

Bericht door dTbRoel » di jan 04 2011 5:15 pm

Snadaa schreef:Naast het feit dat dit leuke foto's zijn van een druppel vind ik juist dat het vierluik iets weergeeft van een experiment. Ik krijg het gevoel dat ik kijk naar een studie in een laboratorium waarbij de onderzoeker precies moet beschrijven wat en hoe hij het gedaan heeft. Juist hierdoor vind ik deze serie bijzonder! Het spreekt mij altijd aan als de fotograaf iets van zichzelf weet toe te voegen voor mij heb je dat gedaan! Overigens geloof ik er geen bal van dat dit koffie is maar ik ben maar een toeschouwer..... (vertel nou!) :x
Ja zo wou ik het ook wel een beetje weergeven, heeft trouwens verder niks met een experiment/laboratorium te maken, was gewoon voor de lol :lol:
Verder was het eigenlijk wel gewoon koffie, is misschien wat bruiner geworden door de bewerking maar 't was echt koffie haha.

Bedankt allemaal voor de reacties trouwens!

ArjanAanraad
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door ArjanAanraad » di jan 04 2011 5:34 pm

dTbRoel schreef:
Snadaa schreef:Naast het feit dat dit leuke foto's zijn van een druppel vind ik juist dat het vierluik iets weergeeft van een experiment. Ik krijg het gevoel dat ik kijk naar een studie in een laboratorium waarbij de onderzoeker precies moet beschrijven wat en hoe hij het gedaan heeft. Juist hierdoor vind ik deze serie bijzonder! Het spreekt mij altijd aan als de fotograaf iets van zichzelf weet toe te voegen voor mij heb je dat gedaan! Overigens geloof ik er geen bal van dat dit koffie is maar ik ben maar een toeschouwer..... (vertel nou!) :x
Ja zo wou ik het ook wel een beetje weergeven, heeft trouwens verder niks met een experiment/laboratorium te maken, was gewoon voor de lol :lol:
Verder was het eigenlijk wel gewoon koffie, is misschien wat bruiner geworden door de bewerking maar 't was echt koffie haha.

Bedankt allemaal voor de reacties trouwens!
Hmmmm dus toch koffie... ik ben blij dat ik zwarte koffie drink! haha, blijft een leuke serie!
NCN lid but still wondering......keep it clear!

http://www.arjanaanraad.nl

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”