Foto's molens Kinderdijk

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
ikke3310

Foto's molens Kinderdijk

Bericht door ikke3310 » wo dec 29 2010 8:36 pm

Hallo allemaal,

Hier weer een paar foto's. Graag jullie commentaar! Het was lastig, op de 1 of andere manier waren veel van mijn foto's blauw. Heb het beste er van geprobeerd te maken!

Graag tips over compositie en wat er verder nog nodig is voor het verbeteren van mijn foto's!

1.Afbeelding
2.Afbeelding
3.Afbeelding
4.Afbeelding
5.Afbeelding

Alvast bedankt!

Schoonderbeek
Forumlid
Forumlid

Re: Foto's molens Kinderdijk

Bericht door Schoonderbeek » wo dec 29 2010 8:54 pm

Hallo ikke3310, ( heb liever een echte naam ) :D

Wat betreft de foto's die te blauw zijn, dat komt door de witte sneeuw. Wat je daar tegen kan doen is de foto iets overbelichten, dat helpt.
Probeer ook eens wat andere voorgeprogrammeerde standen en maak daar een keuze uit. Natuurlijk kan je ook met b.v Photoshop de witbalans aanpassen.

Ook zie ik dat de horizon niet recht staat. ( foto 3 )
Wat daar ook goed te zien is en op andere foto's ook, is dat de lens vuil is. ( foto 3 rechts van de meest rechtse molen ).

De compositie van de foto's vind ik wel goed. ( Foto's van jou dochter neem ik aan ).

Blijf veel proberen en het komt allemaal goed :D
Nikon D90 18-105mm, 70-300mm, Sigma 105mm macro, Nikkor AF-S 50mm 1.8 en wat geluk

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » wo dec 29 2010 9:14 pm

Als je in RAW fotografeert valt ook in CNX2 nog wel wat bij te spijkeren.
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

ALE
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door ALE » wo dec 29 2010 9:27 pm

Je foto's zijn absoluut niet slecht. Iets meer rust nemen v.w.b. de compositie en je belichting beter in de gaten houden. De tips van Schoonderbeek en Cees zijn zeer goed en helpen je opweg. Ik ben zo vrij geweest om foto 4 onder handen te nemen. Witbalans aangepast via curven zodat wit wit is, kleurzweem verwijdert, achtergrond iets doorgedrukt waardoor je dochter (?) iets meer benadrukt wordt, wat "leven" in haar ogen gebracht door een catch light toe te voegen, iets verscherpt.

Origineel:
Afbeelding

Aangepast:
Afbeelding

Indien de foto weg gehaald moet worden, gewoon aangeven.
Groet,

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » wo dec 29 2010 9:29 pm

Zó is het een prachtige foto!

Je dochter komt zo ook veel beter tot haar recht.
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

KvP
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door KvP » wo dec 29 2010 9:43 pm

Knap werk Arthur, wanneer mag ik op cursus komen?
Groeten Kees

Mijn motto: De compositie máákt de foto

Fujifilm X100F

JeroenR
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door JeroenR » wo dec 29 2010 10:42 pm

Mooie foto's waar inderdaad nog wel wat uit te halen is. Het is jammer dat het weer ook niet echt mee zat (grauwe lucht).

@ALE Wow, geef jij ook cursussen beeldbewerking? Ik denk dat ik van jou nog heel wat kan leren op dat gebied!
D800 | 35mm 1.4G | 50mm 1.4G | 85mm 1.4G | 24-70mm 2.8 | 70-200mm 2.8 VRII | SB-910 | SB-600

Daniël

Bericht door Daniël » wo dec 29 2010 11:12 pm

erg blauwe zweem. Volgens mij ook groen
Maar over het blauwe is al genoeg gezegd.

De opknapbeurt van ALE komt meer tot zijn recht.
Dus nog even aandacht geven voor deze serie. Dan worden de al mooie foto's nog even prettiger om naar te kijken

Frankie
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Frankie » wo dec 29 2010 11:18 pm

Foto vier is sowieso erg leuk en geeft een echt winter - vakantie gevoel. En wat Ale er van maakt ... :shock: helemaal top !
Laatst gewijzigd door Frankie op do dec 30 2010 9:00 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

ikke3310

Bericht door ikke3310 » do dec 30 2010 8:45 pm

@ Schoonderbeek : Bedankt voor de tips! Ik heb de foto's +1 overbelicht. Maar blijkbaar toch nog niet genoeg. Ben nog veel aan het experimenteren met de A,S,P en M stand van mijn camera. Wat betreft de horizon, die moet ik inderdaad recht trekken. Ga van het weekend met de foto's nog aan de slag! Zal het geupdate resultaat erop zetten. Ik ben trouwens Kees voor de duidelijkheid. En de foto's zijn van mijn nichtje, maar dat maakt niet uit.

@ Cees : Ik fotografeer in RAW. Bewerk nu in Camera Raw 6.3 van Photoshop CS5. Is CNX2 beter?

@ Ale : Eigenlijk maar 1 woord: WOW! Wat voor programma heb je hiervoor gebruikt? En wanneer start de cursus:P Ik zie dat je vast meer aanmeldingen zult krijgen aan de reacties! De foto moet zeker niet weggehaald worden, die blijft staan als voorbeeld voor iedereen hoe het eigenlijk moet:$

@ KvP : Ik zeg wanneer en waar, ik ben erbij!

@ JeroenR : Bedankt, ik ga nog wel aan de slag! Het weer was inderdaad niet top en het was einde van de middag. Kon helaas niet iets eerder... Soms zit het mee en soms tegen!

@ Daniel : Bedankt! Wanneer gaan we oefenen achter de duinen? Als ik jouw foto's bekijk kan ik van jou ook nog een hoop leren!

@ Frankie : Bedankt voor je reactie! Ook jij mag aansluiten bij de cursus van Ale!

Bedankt allemaal voor de tips. Het werkt erg motiverend jullie commentaar!

Groeten
Kees

Daniël

Bericht door Daniël » do dec 30 2010 10:04 pm

ikke3310 schreef:@ Daniel : Bedankt! Wanneer gaan we oefenen achter de duinen? Als ik jouw foto's bekijk kan ik van jou ook nog een hoop leren!
Er zijn veel betere hier :wink2:
Maar langs komen kan altijd :mryellow:
ikke3310 schreef:@ Cees : Ik fotografeer in RAW. Bewerk nu in Camera Raw 6.3 van Photoshop CS5. Is CNX2 beter?
Heb vandaag echt voor het eerst de demo van NX2 geprobeerd. Bevalt me eigenlijk wel enorm.
Enige wat ik mis is kleur temp aanpassen

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”