Ik gebruik al een tijdje grijsverloopfilters van Cokin (het Z-Pro systeem); ik heb de "zachte" variant, d.w.z. met een geleidelijke overgang tussen het heldere en getinte gedeelte. Ik ben nu ook op zoek naar een set "harde" filters (inderdaad, met een abrupte overgang tussen het heldere en getinte gedeelte) maar kan deze bij Cokin niet vinden.
Nu was mijn idee om de goed aangeschreven variant van het merk Lee aan te schaffen maar de levertijden hiervan zijn op het moment 18-22 weken - of langer. Nu kreeg ik van iemand in Engeland de tip om eens naar filters van het merk Formatt te kijken (http://www.formatt.co.uk/stills-filters/products.aspx) maar heb dus geen idee hoe de kwaliteit van deze filters is. Het merk is ook bekend onder de naam HiTech. Iemand hier ervaring met dit merk?
Filters merk Formatt/HiTech - iemand ervaring?
- weimaraner
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Filters merk Formatt/HiTech - iemand ervaring?
Ik gebruik zowel de soft edge als de hard edge in 1, 2 en 3 stop: prima resultaten. Het zijn plastic (acryl ?) filters dus krasgevoelig (is ook van toepassng op LEE).
De HighTech filter houders zijn van betere kwaliteit dan die van Cockin. De "verloop"-ringen hebben een iets andere maar de Cockin ring past -losjes- op HighTech andersom niet (dacht ik).
De HighTech filter houders zijn van betere kwaliteit dan die van Cockin. De "verloop"-ringen hebben een iets andere maar de Cockin ring past -losjes- op HighTech andersom niet (dacht ik).
- weimaraner
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Filters merk Formatt/HiTech - iemand ervaring?
Bedankt voor je antwoord. Ga denk ik toch maar eens kijken voor dat merk - Lee is echt hopeloos op het moment.