studiosoftware
Re: studiosoftware
Het is trouwens ook wel verstandig om voor trekontlasting te zorgen. Ik knoop een 5m USB verlengkabel met versterker aan een tafelpoot zodat bij struikelen over de draad de laptop gewoon op de tafel blijft staan. De korte mini USB kabel die in de camera gaat knoop ik om de draagriem zodat bij struikelen de mini USB contraplug niet half uit de camera wordt getrokken. Hiertussen (optioneel) doe ik dan nog een gewone 5m USB kabel zonder versterking die ik aan beide zijden los aansluit. Deze aansluitingen schieten bij struikelen snel los.
- Jaap Driest
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Maar, Flippie, waarom zou je je Macbook meer dan 5 meter van je camera willen zetten? Dan zit je zowat op straat, man.
D800 D700 FE FM FM3A X100T X70 X-E2
- Gobert
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
flippie17 schreef:Ik heb van mijn werk een USB verlengkabel meegenomen. Aan mijn camera zit dus een kort kabeltje van 80 cm. (Ik heb er ook van 1.80 hoor) en daar wil ik de verlengkabel van 5 meter met versterking (Van Belkin) aan koppelen, dat zou toch moeten werken ????
(Of zou je me misschien kunnen vertellen welke kabel jij gebruikt en waar ik die kan kopen ????)
Neen, want ik praat over de Nikon transfer kabel en de kabel die ik per abuis gebruikte was die van Vosonic.
Gobert - La passione passa dal cuore
Eroe Nazionale
Eroe Nazionale
- Gobert
- Clublid
Jaap Driest schreef:Maar, Flippie, waarom zou je je Macbook meer dan 5 meter van je camera willen zetten? Dan zit je zowat op straat, man.
Ivm de bewegingsvrijheid in je studio (de topictitel is niet voor niets studiosoftware.
Gobert - La passione passa dal cuore
Eroe Nazionale
Eroe Nazionale
- André
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Als ik je dus goed begrijp, gebruik jij een orginele nikon transfer kabel ????Gobert schreef:flippie17 schreef:Ik heb van mijn werk een USB verlengkabel meegenomen. Aan mijn camera zit dus een kort kabeltje van 80 cm. (Ik heb er ook van 1.80 hoor) en daar wil ik de verlengkabel van 5 meter met versterking (Van Belkin) aan koppelen, dat zou toch moeten werken ????
(Of zou je me misschien kunnen vertellen welke kabel jij gebruikt en waar ik die kan kopen ????)
Neen, want ik praat over de Nikon transfer kabel en de kabel die ik per abuis gebruikte was die van Vosonic.
Die kan ik op de nikon site niet vinden. Of praten we nu langs elkaar heen.
Mijn vraag is dus simpel gezegd, welke kabel van een fatsoenlijke lengte (dus ongeveer 5 meter) werkt goed ????
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip
Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Maak het je allemaal niet zo moeilijk.flippie17 schreef: Mijn vraag is dus simpel gezegd, welke kabel van een fatsoenlijke lengte (dus ongeveer 5 meter) werkt goed ????
Bij het voorbeeld van die 11 meter die bij mij gewoon werkt, heb ik twee stuks standaard verkrijgbare algemene USB verlengkabels, volgens mij van de Mediamarkt of van "Saturn". Een stukje USB-kabel wat standaard bij de Sitecom USB-hub zat en een stukje originele kabel wat bij de Nikon camera zit. Al die zooi aan elkaar gestoken en het werkt.
Neem gewoon een beetje dikke kabel zodat je weet dat er niet teveel verlies in zit, en je zit waarschijnlijk goed.
Vriendelijke groet, Léon Obers
- André
- Forumlid
- Contacteer:
Zojuist even getest met de "kabel-van-de-baas" die met versterking, maar dat werkt voor geen meter. Geen idee waarom niet. Dus uit mijn rommel-la (handig hoor als je een eigen computerbedrijf hebt gehad en spullen over hebt gehouden) 2 verlengkabels van 1,8 meter getoverd, aan elkaar verbonden met aan het eind het orginele nikon USB kabeltje dat bij de D700 zat. En wat denk je wat ????? Werkt als een tierelier.
Prachtig programma. Een nadeel, als je de camera uitzet en weer aanzet, dan ziet het programma de camera niet. Even programma afsluiten, weer opstarten en hij ziet hem weer wel. Vervelend maar geen echt groot drama. Wat ik verder ook wel jammer vind is dat je alleen de laatst gemaakte foto ziet. Met camera control pro kun je instellen dat hij onderin in klein formaat de laatste paar foto's ook laat zien.
Prachtig programma. Een nadeel, als je de camera uitzet en weer aanzet, dan ziet het programma de camera niet. Even programma afsluiten, weer opstarten en hij ziet hem weer wel. Vervelend maar geen echt groot drama. Wat ik verder ook wel jammer vind is dat je alleen de laatst gemaakte foto ziet. Met camera control pro kun je instellen dat hij onderin in klein formaat de laatste paar foto's ook laat zien.
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip
- Mijndert
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Als jullie dan zo lekker bezig zijn met de USB kabel er aan vast .....
vergeet dan niet OF extra accu's klaar te leggen OF een EH-5a voeding aan de camera te doen.
mijndert
vergeet dan niet OF extra accu's klaar te leggen OF een EH-5a voeding aan de camera te doen.
mijndert
http://www.mijndertknoot.nl.
Sinds kort een hersen infarct, dus niet meer zo actief :(
Sinds kort een hersen infarct, dus niet meer zo actief :(
- André
- Forumlid
- Contacteer:
Uhhhh, leg eens uit ???? Verbruik ik meer stroom dan als ik op deze manier fotografeer ???Mijndert schreef:Als jullie dan zo lekker bezig zijn met de USB kabel er aan vast .....
mijndert
- Léon Obers
- Forumlid
Inderdaad met de camera "tethered" via USB-kabeltje aan de PC gekoppeld, is de accu erg snel leeg.
Maar daar kom je vanzelf wel achter als je iets meer als een testje doet, en gewoon serieus in de studio aan de gang gaat.
Maar daar kom je vanzelf wel achter als je iets meer als een testje doet, en gewoon serieus in de studio aan de gang gaat.
- Léon Obers
- Forumlid
Via een ander forum werd ik attent gemaakt op een ander stukje software om de camera te bedienen: "Control My Nikon"
Simpel, goed doordacht, overzichtelijk. De meest belangrijke functies zijn vanaf de PC te bedienen.
Met name de wijze waarop je vanuit de PC controle hebt over scherpstellen in stapjes, grote of kleine, is vermeldenswaard.
Je kunt ook scripts maken om een terugkerende handeling te automatiseren.
En spotgoedkoop: $ 9.95 USD
14 dagen demo te downloaden: www.controlmynikon.com
Bekijk met name de video tutorials vermeld aan de rechterkant hoe LiveView te gebruiken met de stapjes in scherpstelling (deel 1 en 2), zodat je meteen begrijpt hoe die functie in elkaar zit.
Simpel, goed doordacht, overzichtelijk. De meest belangrijke functies zijn vanaf de PC te bedienen.
Met name de wijze waarop je vanuit de PC controle hebt over scherpstellen in stapjes, grote of kleine, is vermeldenswaard.
Je kunt ook scripts maken om een terugkerende handeling te automatiseren.
En spotgoedkoop: $ 9.95 USD
14 dagen demo te downloaden: www.controlmynikon.com
Bekijk met name de video tutorials vermeld aan de rechterkant hoe LiveView te gebruiken met de stapjes in scherpstelling (deel 1 en 2), zodat je meteen begrijpt hoe die functie in elkaar zit.
Net Control-my-nikon gedownload en het werkt perfect!!!!
Werkt in iedergeval met mijn D60.
Het programma is 'simpeler' dan Capture One en resultaat direct te zien op de laptop met ViewNX2.
Thx Léon voor de link! Kosten voor het programma.........................................€ 7,24 (ik blijf lachen op deze manier
)
Voor een beginneling als ik, vind ik dit een geweldige uitkomst.
Groet,
P.
Werkt in iedergeval met mijn D60.
Het programma is 'simpeler' dan Capture One en resultaat direct te zien op de laptop met ViewNX2.
Thx Léon voor de link! Kosten voor het programma.........................................€ 7,24 (ik blijf lachen op deze manier

Voor een beginneling als ik, vind ik dit een geweldige uitkomst.
Groet,
P.
heb control my nikon al en het werkt voor mijn er goed ,alleen heb ik het product key niet ontvangen (wel betaald) ook al een mail gestuurd .
heeft iemand het zelfde probleem en hoe is het op te lossen
vgr. Ben
vgr. Ben
Tja,,, Die is er alleen weer niet op de Mac.....
D700; D80 ; Nikkor 60mm Micro f/2.8 ; Nikkor 85 f/1.8; Nikkor 16-35 f/4.0; Nikkor 24-70 f/2.8 ; Nikkor 70-200 VRII f/2.8 ; Nikkor TC2.0 III; Nikon SB910,SB600; MB-D10 ; Manfrotto 055XPROB met 498RC2; Feisol CM-1471
- Léon Obers
- Forumlid
Tja, bij de leverancier is toch het enig juiste adres voor navraag van die key hoe dat zit.bendragon schreef:heb control my nikon al en het werkt voor mijn er goed ,alleen heb ik het product key niet ontvangen (wel betaald) ook al een mail gestuurd .
Mogelijk heb je spam-filters in je e-mail software waardoor een terugkerende mail wordt afgevangen. Dan lijkt het of je niks ontvangen hebt.
Ik heb daar in het verleden ook wel eens problemen mee gehad, loop de instellingen na, of geef bij de leverancier een ander e-mail adres op, bijv. via Yahoo of Gmail.