nikon capture nx 2 windows ruilen voor mac versie?

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.
smook

nikon capture nx 2 windows ruilen voor mac versie?

Bericht door smook » vr dec 31 2010 1:47 pm

Beste forumleden,

mijn computer heeft de geest gegeven. Aangezien ik nu een imac heb gekocht, kan ik capture nx 2 voor windows niet meer gebruiken.

Is iemand gebaat bij een ruil met caputer nx voor een mac?

Ik twijfel een beetje of dit een legale vraag is. Maar mijn bedoeling is goed, dus vandaar toch dit bericht.

Indien het bericht niet mag dan begrijp ik dat het verwijderd wordt.

vriendelijke groet,
bob

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: nikon capture nx 2 windows ruilen voor mac versie?

Bericht door Patrick » vr dec 31 2010 1:49 pm

Ik zou net weten waarom dit illegaal zou zijn... :huh:

Kan je je registratiecode niet gewoon gebruiken op de Mac versie?
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

addy
Forumlid
Forumlid

Bericht door addy » vr dec 31 2010 2:01 pm

Ik heb mijn capture nx2 eerst op mijn windows laptop gebruikt en daarna om mijn iMac gezet. Geen problemen, wel de updates van de mac gedownload na installatie.
Ik geloof dat je de nieuwe PSE 9 ook op beide kan gebruiken, alleen lees ik op de ene site dat dit alleen bij de engelse versie kan en op een andere site dat dit ook met de nederlandse versie kan.
Breda.......here we come(back)

gewoon peter

Bericht door gewoon peter » vr dec 31 2010 4:03 pm

Kijk even op de schijf, staat waarschijnlijk voor windows en voor de mac en het registratienummer is uiteraard hetzelfde. Voor photoshop elements 9 is die in het Nederlands??

Nog even gekeken, op schijf staat Windows/MacIntosh, dat laatste is apple. Succes met deze geweldige aanschaf. groet, peter

addy
Forumlid
Forumlid

Bericht door addy » vr dec 31 2010 4:16 pm

gewoon peter schreef:Kijk even op de schijf, staat waarschijnlijk voor windows en voor de mac en het registratienummer is uiteraard hetzelfde. Voor photoshop elements 9 is die in het Nederlands?? Nog even gekeken, op schijf staat Windows/MacIntosh, dat laatste is apple. Succes met deze geweldige aanschaf. groet, peter

Ja, de windows versie wel. Net even gekeken op de site van Adobe. Lukt me alleen niet meer om te linken :?: Zal wel aan mij liggen.

smook

Bericht door smook » za jan 01 2011 8:43 am

dag forumleden,

allereerst de beste wensen.

Het is makkelijker dan ik dacht.

Inderdaad gewoon de software geinstalleerd en dat ging goed.

Echter, als ik een foto in capture nx wil openen dan geeft ie aan: kan bestand niet laden. In capture nx is aangevinkt dat alle bestanden ( nf, jpg, tiff) zichtbaar zouden moeten zijn.

Ik zie op de schijf dat 2 keer nikon transfer is geinstalleerd (transfer en transfer 2). Kan dat er mee te maken hebben?

Alvast dank voor het meedenken.

groet,
bob

Léon Obers
Forumlid
Forumlid

Bericht door Léon Obers » za jan 01 2011 9:46 am

smook schreef: Ik zie op de schijf dat 2 keer nikon transfer is geinstalleerd (transfer en transfer 2). Kan dat er mee te maken hebben?
Dat zou ermee te maken kunnen hebben. Twee versies transfer hebben al eerder tot problemen geleid.
Hoewel op zichzelf Capture niet afhankelijk is van Transfer. Wat gebeurd er als je de oude versie Transfer de-installeert?
(Misschien zou je voor een betrouwbare installatie eerst alle Nikon software kunnen de-installeren en dan alleen Nikon Capture NX2 er opnieuw opzetten).
Vriendelijke groet, Léon Obers

iBub

Bericht door iBub » za jan 01 2011 10:20 am

Heb je de updates al gedaan? De foto's van mijn D700 werden eerst ook niet herkend, na de updates wel

Gerard

smook

Bericht door smook » za jan 01 2011 11:51 am

hallo allen,

ik ben een stap verder maar de oplossing is nog niet gevonden.

alles is gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd.

Op de vaste schijf is ook te zien dat capture nx2, view en transfer er allen eenmaal opstaan.

Bij installatie verscheen het volgende bericht:
het installatie prog kan niet /Nikon niet instellen als overdrachtsprogramma. wijzig de voorkeursinstellingen op het tabblad camera van het apple progr fotolader in nikon transfer.

dat heb ik gedaan. De foto's verschijnen ook in transfer. ik kan ze daar ook zien, evenals in view nx.

Echter, zodra ik via capture nx een forto wil openen geeft ie aan dat het bestand niet geladen kan worden.

@ibub: alle software is up- to- date, zo wordt aangegeven.

Het lijkt dus te liggen aan de instellingen in Capture?

Iemand suggesties?

Dank alvast.

groet,
bob

smook

Bericht door smook » za jan 01 2011 11:57 am

Dag,

als ik naar de instellingen van capture ga en dan naar algemeen dan verschijnt een optie:

Toepassing openen met......

Bij mij is die optie leeg.

Dat lijkt mij niet correct.

Welke optie zou er moeten staan?

groet,
bob

Patrick
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » za jan 01 2011 12:07 pm

Zou me verbazen als twee versies van Transfer Capture NX verstoren. Heb je de laatste versie geïnstalleerd staan?
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

smook

Bericht door smook » za jan 01 2011 12:23 pm

Beste mensen,

opgelost!!

Probleem was dat ik het overzicht met updates verkeerd heb gelezen. Ik begreep het als " dit is geinstalleerd" , ter wijl het gelezen moet worden als " deze updates zijn beschikbaar".

Dank voor de snelle ondersteuning allemaal!!!

groet,
bob

gewoon peter

Bericht door gewoon peter » za jan 01 2011 12:24 pm

smook schreef:Dag,

als ik naar de instellingen van capture ga en dan naar algemeen dan verschijnt een optie:

Toepassing openen met......

Bij mij is die optie leeg.

Dat lijkt mij niet correct.

Welke optie zou er moeten staan?

groet,
bob
Bob, zolang jij daar niets invult blijft die optie leeg. Als je daar via "voorkeuren" bent gekomen, dan kun je daar een programma invullen waarmee je bepaalde foto's wilt bewerken bij b.v. een bewerkingsoptie die NCX2 niet heeft. Ik heb daar ingevuld PT lens. Indien je NCX2 als browser gebruikt dan ga je bovenin naar bestand (rolt uit) en klik dan op openen met ....... dan wordt die bewuste foto geopend met het programma dat jij daar bij die voorkeuren hebt ingevuld. Heb je geen boekje erbij gekregen? Pag. 38 en er moet ook een draadje zijn waarin ik heb aangegeven waar je de kleurversie van NCX2 kunt downloaden. Succes ermee, groet, peter

addy
Forumlid
Forumlid

Bericht door addy » za jan 01 2011 12:53 pm

Ik heb daar de laatste tijd ook wat problemen mee. Als ik mijn kaartje in de mac stop start automatisch transfer2 op, echter als ik de foto's wil wegschrijven krijg ik een melding dat dit niet gaat.
Dan sluit ik dit af en start ik transfer (waarschijnlijk een andere versie dan?) op en dan heb ik geen problemen. Zijn er meerdere versies van transfer dan?

groeten Addy

gewoon peter

Bericht door gewoon peter » za jan 01 2011 1:13 pm

addy schreef:Ik heb daar de laatste tijd ook wat problemen mee. Als ik mijn kaartje in de mac stop start automatisch transfer2 op, echter als ik de foto's wil wegschrijven krijg ik een melding dat dit niet gaat.
Dan sluit ik dit af en start ik transfer (waarschijnlijk een andere versie dan?) op en dan heb ik geen problemen. Zijn er meerdere versies van transfer dan?

groeten Addy

Addy, camera, CF of SD aansluiten automatisch opstarten van transfer (en als ik jou was zet dan de oude versie even weg ergens als backup b.v.) Hierin kun je keuzes maken. b.v. primaire doel, vul daar een map in waar je de foto's wilt opslaan. Na "overspelen starten" gaat aan het eind automatisch dat ingevulde programma (invullen in doelmap en aanvinken)programma opstarten met jouw foto's. Daarna kun je ook nog je foto's (als je View NX2 gebruikt) doorschakelen naar andere programma's. Ook dat heb ik al ergens in een draadje weergegeven hoe dat moet (is in ieder geval voor de mac). groet, peter

Plaats reactie

Terug naar “Computer hardware en software algemeen”