Afdruk formaat, welke?

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Qudajo

Afdruk formaat, welke?

Bericht door Qudajo » vr dec 31 2010 8:16 pm

Hallo,

Wie kan mij helpen?
Ik heb een foto die ik heb gecropt en deze foto wil ik laten afdrukken op op 50 breed en 107 lang.
Maar nou zag ik bij profotonet deze maat er niet bij staan hoe kan ik dit het beste oplossen?

Met vriendelijke nieuwjaarsgroet,
Henri

Tom
Forumlid
Forumlid

Re: Afdruk formaat, welke?

Bericht door Tom » vr dec 31 2010 8:28 pm

Ze kunnen op 76x115 afdrukken. Dan doe je dat toch? Brengt wat snijwerk met zich mee, maar daar doe je niks aan. Je hebt een behoorlijk aparte maat uitgezocht, dat ga je vast niet kant en klaar vinden.

Wellicht dat een lokaal foto(print)lab je beter kan helpen, dat ze bijv. ook voor je snijden. Reken op een prijzige print.

Mijndert
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Mijndert » vr dec 31 2010 9:47 pm

Ik denk door de crop die de Qudajo heeft gedaan.
Kun je het origineel niet laten printen?
Of een crop maken die de verhouding heeft van de afmetingen die een stap groter zijn dan door jouw bedoelt?
In beide gevallen kun je zelf de crop maken door "uitsnede" te maken met mes of snijtafel.

mijndert
http://www.mijndertknoot.nl.
Sinds kort een hersen infarct, dus niet meer zo actief :(

Qudajo

Bericht door Qudajo » za jan 01 2011 11:58 am

Hallo allemaal,

Bedankt voor de reactie`s.

Waarom deze crop, ik vond dit een mooie uitsnede en dacht dat je alle maten wel kon laten afdrukken.
Maar dat steekt iets anders in elkaar, daar kom ik nu achter.

De foto in zijn geheel afdrukken en dan zelf bij snijden is wel een goed idee.

Maar een foto in een ander formaat terug brengen is misschien wel de beste optie bv. naar 50x75 dan heb ik wel een iets andere uitsnede maar wel een goede maat voor af te drukken.

Want ik wil hem ook nog in canvas hebben dus dat dan word het een beetje moeilijk met bijsnijden.
Of daar moet nog een andere optie voor zijn die ik niet weer.

Henri

Mijndert
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Mijndert » zo jan 02 2011 9:57 am

Qudajo,
Als je op canvas laat afdrukken en op laat spannen op een raam, moet je zeker je foto wat groter "croppen" dan wat jij wilt laten zien.
Een deel van de afbeelding word namelijk om de rand van het raam gespannen en is dus niet meer zichtbaar.

mijndert
http://www.mijndertknoot.nl.
Sinds kort een hersen infarct, dus niet meer zo actief :(

Qudajo

Bericht door Qudajo » zo jan 02 2011 1:27 pm

Mijndert,
Dank u voor de tip, maar is dat niet op te lossen door de foto in ps onder het kopje canvas 2% te vergroten?

Ik had een mailtje gestuurd naar profotnet en daar heb ik al een antwoord op mijn vraag gehad.
Om 50 te houden word de breedte 103 en moet ik het formaat 70x105 hebben voor papier en voor canvas word het 50x100 wel iets duurder maar dan heb ik wel de foto zoals ik hem graag wil hebben.

Ik moet alleen nog even cantact hebben hoe ik de foto op de juiste manier kan opsturen.
Want ik had de foto vergroot maar nu heb ik een foto van ongeveer 500mb en die gaat bij mij niet door de email.
IK heb begrepen dat het iets met de resolutie te maken heeft om die naar beneden te brengen maar ik heb geen idee hoeveel, weet iemand hoe dat werk?

Groetjes van een jarige jop. :mryellow:

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”