familiefoto

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
Bremzie

familiefoto

Bericht door Bremzie » zo jan 02 2011 8:53 pm

hoi,

Ik heb sinds kort de sb900 aangeschaft, en dit is een foto uit mijn eerste serie die is gemaakt met de hulp van de flitser. Ik wilde de achtergrond wat donkerder hebben in deze foto. Ik zou graag willen weten wat jullie van de foto vinden en misschien hebben jullie tips voor verbeteringen. Ik heb er nog geen statiefje voor, daar heb ik mijn vader voor gebruikt. Ook lijkt het me mooi om er in de toekomst nog een flitser bij te gebruiken om bijvoorbeeld de schaduwen die de ene maakt te verminderen met de andere.

Afbeelding

grBr

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: familiefoto

Bericht door Cees » zo jan 02 2011 8:56 pm

Ik weet niet op welke body je de SB-900 geschoven hebt, maar had je die niet sowieso al op een andere plaats kunnen zetten en de 'interne' flitser ook gebruiken?
De SB-900 als slave.
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Bremzie

Bericht door Bremzie » zo jan 02 2011 9:01 pm

zoals ik al zei heb ik mijn vader als statief gebruikt (voor mijn flitser) De camera stond op mijn "echte" statief. De flitser stond rechts van de camera, in ongeveer een hoek van 20 graden tov mijn camera (D300s) op ongeveer 2,5 meter hoogte (lange vader). En de interne flitser heb ik alleen gebruikt als aansturing van de SB900. Ik dacht dat ik met de interne flitser niks kon toevoegen aan deze foto.

grBr

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » zo jan 02 2011 9:17 pm

Ik denk dat je met de interne flitser de linkerkant ook een beetje licht gegeven zou hebben.
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Bremzie

Bericht door Bremzie » zo jan 02 2011 9:24 pm

ja, misschien wel inderdaad. Heb je verder nog meer opmerkingen ?

Bremzie

Bericht door Bremzie » ma jan 03 2011 3:56 pm

heeft er niet nog iemand een goede tip voor mij?

becat
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door becat » ma jan 03 2011 4:08 pm

Geen idee eigenlijk. Had je nog iets kunnen doen met een reflectiescherm en bestaand licht ofzo? Ik denk dat je al snel aan een 2e flitser vast zit om die slagschaduwen weg te krijgen.

Bremzie

Bericht door Bremzie » ma jan 03 2011 4:45 pm

becat schreef:Geen idee eigenlijk. Had je nog iets kunnen doen met een reflectiescherm en bestaand licht ofzo? Ik denk dat je al snel aan een 2e flitser vast zit om die slagschaduwen weg te krijgen.
Dat reflectiescherm zou inderdaad nog een toevoeging kunnen zijn. Ik heb alleen nog geen accesoires voor flitsfotografie. Dat komt allemaal nog.

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”