Speedlights en speelgoed

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
weimaraner
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Speedlights en speelgoed

Bericht door weimaraner » zo jan 02 2011 11:17 pm

Wauw, wat een reacties - hartelijk dank allemaal! :D

@Arthur,
Hier een setup-shot. Het enige wat in deze foto ontbreekt ben ikzelf aangezien ik dus bij de uiteindelijke foto zelf half onder tafel zat met een zwart scherm om hinderlijke reflecties tegen te gaan.

Afbeelding

Op de SB600's zat een omnibounce - echt nut zal het misschien niet hebben maar ze zitten er vaak standaard op (dankzij "The Hot Shoe Diaries" :mryellow: ).
Lichtratio's is een goede vraag - weet ook niet of dat het veel duidelijker maakt aangezien ik drie verschillende soorten flitsers heb gebruikt maar als ik het me goed herinner was het iets van 1/32 voor de SB900 met rode gel voor de achtergrond (gezoomd naar 200mm), 1/8 (of 1/4) voor de SB24 met CTO die op de grond onder de tafel stond, SB600 rechts van de camera op 1/8 en die links op 1/4.

Ik heb de set-up stap voor stap opgebouwd. Eerste de auto neergezet en daarna de achtergrond, diafragma gekozen voor scherptediepte, sluitertijd gekozen om binnenvallend daglicht (met de daardoor veroorzaakte reflecties) weg te filteren. Daarna de flitsers een voor een neer gaan zetten en af gaan stellen in de volgorde achtergrond, flitser onderkant, hoofdlicht (links) en invullicht (rechts). Toen nog wat met kartonnetjes en uiteindelijk het zwarte scherm in de weer geweest om zoveel mogelijk reflecties weg te halen. En tussendoor regelmatig met een stofdoek over de tafel ... :mryellow:

Nabewerking met Lightroom maar dat is minimaal; beetje vignettering, iets meer verzadiging en wat vlekjes weggepoetst.

Best een werk dus maar als ik eenmaal iets in mijn hoofd heb moet het eruit ook. En ik ben erg tevreden met het resultaat - voor mij een goed begin van het (foto)jaar.

ALE
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door ALE » zo jan 02 2011 11:23 pm

Chapeau, ik denk dat er veel mensen iets kunnen leren van jouw plan van aanpak. Perfect omschreven en uiteraard uitgevoerd. Dank hiervoor.
Groet,

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

WouterJanssen

Bericht door WouterJanssen » ma jan 03 2011 8:30 am

Ik sluit mij volledig bij ALE aan. Hier steek ik echt wat van op! Mooie "case" :)

Robin
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Robin » ma jan 03 2011 10:57 am

Erg fraai zeg.
Ook een goede werk omschrijving!!

Wat op ruimen allemaal niet teweeg kan brengen :wink2:
Greetz... Robin

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”