aus Jena DDR T 50mm 1:2.8 (m42 via adapter met correctie lens) op Nikon F100 @ f5.6

Grts
klik maar eens op Peter z'n bloglinkwim hazenhoek schreef:Erg fraai Peter ,,, Ziet er erg goed uit,,, Hoeveel MF objectieven bezit je inmiddels,
Willem, welke heb je dan bewerkt met Silver Efex pro? Ik verwacht dan fraai zwart-wit.Melliw schreef:Ik ben aan het bewerken geslagen met Color en Silver Efex pro. Dat zijn leuke stukjes software.
Dan zou ik het beter vinden het woord "oude" tussen haakjes te zetten. Dan voldoet het zowel aan het een als het ander.Melliw schreef: Overigens: moeten we "Foto's gemaakt met oude MF objectieven [verzamel]" niet vervangen door "Foto's gemaakt met MF objectieven [verzamel]"?
Een hele batterij MF objectieven is helemaal niet oud. Oud heeft altijd zo'n nare bijklank. Net of de objectieven niet meer van deze tijd zijn.
Pietje nukem heeft wel gelijk over de start van dit draadje, het ging me om gebruik van 'oude' mf die je appel en een ei koopt. Maar ik ben tevree met een wijziging hoor.pietje-nukem schreef:Mijn MF objectieven zijn wel oud, maar nog niet versleten![]()
Strangeartefact heeft volgens mij bedoelt met dit topic, foto's gemaakt met oude minder bekende merken manuele objectieven die je voor een appel en een ei kan kopen![]()
Misschien dat strangeartefact er mee instemt over tekstwijziging in topic titel?
Is dit het objectief van de mistfoto? (trouwens ook een knappe foto hoor!)
Daevit, de 1e, vind ik gaaf van kleur (je had er ook nog eens zo 1 met een uithangbord volgens mij van een sigarettenmerk? je wist alleen niet meer hoe je die nu had bewerkt, Frederix was ook erg benieuwd hiernaar)